• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
No bo to prawda!
Popatrz na analizę Yaco GDI - 0,55A w 722 cm-1, czyli HC.
Popatrz na widma GM d1g2, Raveno, DXG i Amsoil SS, które @ksmx nałożył na siebie
Akurat w opisie Amsoil SS 0w-40 jest info że został zaprojektowany specjalnie pod benzyny turbo z bezpośrednim wtryskiem i przeciw działa podobno też LSPI.., więc co jest prawdą..?
 
TSI było kilka generacji to raz, dwa obecnie mają wtrysk bezpośredni, lub niektóre kombinację pośredni - bezpośredni właśnie po to aby zminimalizować osadzanie się nagaru na zaworach.
Priorytetem w tej konstrukcji było to aby spełniać normy emisji bo okazuje sie, ze w pewnych warunkach pracy (małe obciążenie, nienagrzany silni) wtrysk pośredni ma mniejszą emisje, a to czyszczenie zawarów to akurat pozytywny efekt ubczny ekologi co sie rzadko zdarza bo przeważnie są efekty negatywne ;)
 
Akurat w opisie ... jest info że został zaprojektowany specjalnie pod b...
.., więc co jest prawdą..?
Marketing Panie, marketing!
Wszystko Ci napiszą, obyś tylko kupił, a w razie problemów "to nie my"...
 
Przykładowo silnik 2GR-FSE Toyota/Lexus (konstrukcja ma już 15 lat) stosuje kombinację wtrysku bezpośredniego i pośredniego. Silnik montowany w hybrydach.
 
Akurat w opisie Amsoil SS 0w-40 jest info że został zaprojektowany specjalnie pod benzyny turbo z bezpośrednim wtryskiem i przeciw działa podobno też LSPI.., więc co jest prawdą..?
Bo tak jest. Wszystkie amsoile ss maja formule zapobiegajaca lspi
 
Priorytetem w tej konstrukcji było to aby spełniać normy emisji bo okazuje sie, ze w pewnych warunkach pracy (małe obciążenie, nienagrzany silni) wtrysk pośredni ma mniejszą emisje, a to czyszczenie zawarów to akurat pozytywny efekt ubczny ekologi co sie rzadko zdarza bo przeważnie są efekty negatywne ;)
Tak, to nie był główny powód tej modyfikacji (bo było ich wiele ale o tym niżej).
W przypadku 1.8 TFSI Audi jest odwrotnie: https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/jaki-wtrysk-paliwa-jest-lepszy/xvjxdcg
Natomiast w przypadku silników 2.0 TSI B (Budack) jest jak piszesz: https://www.auto-swiat.pl/porady/skoda-kodiaq-20-tsi-podwojny-wtrysk-benzyny/rhh5pgq
Obie metody wtrysku mają swoje zalety. Ich połączenie to wykożystanie tych zalet.
Coś chyba słownik szwankuje ;)
 
Bo tak jest. Wszystkie amsoile ss maja formule zapobiegajaca lspi
Też mi się tak wydaje.., bo jeżeli jest czysty marketing to nikt raczej nie podaje konkretnego rodzaju typu silników, tylko daje wiele ogólników typu super, wyjątkowy, dla każdego typu itp.
A jeżeli konkretnie tylko ten jeden rodzaj jest wyszczególniony to raczej produkt jest faktycznie pod niego "ułożony"..
 
Tzn produkty z pakietami anty LSPI, czy to produkty API SN PLUS, moim zdaniem można stosować w innych silnikach. W tych nowych formułach widze tylko same plusy, niczego co wykluczałoby je z użytkowania w silnikach "normalnych". Jest to nowa i lepsza formuła.
 
Oczywiście że tak, sam tak robię lejąc olej Dexos1Gen2 do silnika VVTi 132km (dwie zmiany). Na marginesie pakiet magnezowo-wapniowy to nie nowość wystarczy spojrzeć na analizy choćby Valvoline czy NGN (Eurol).
 
Miałem Amsa SS 5W30 zalanego w silniku bardzo podatnym na LSPI (Astra K, 1.4 150 kod silnika LE2) i ani razu LSPI nie uświadczyłem. Na zwykłym Dexosie 1 gen 2 też raczej nie występowało. Subiektywnie : AMS dużo lepszy, jakoś ciszej silnik chodził przez cały okres eksploatacji tego oleju.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Cytrynowiec - wszystkie generacje TSI (podobnie jak FSI) miały wtrysk bezpośredni - ze wszystkimi konsekwencjami.
Dopiero w najnowszych 2.0 TSI (TFSI) wprowadzono wtrysk bezpośredni do cylindrów oraz wtrysk pośredni, do kolektora ssącego (o ile dobrze pamiętam).
 
Poczytaj linki które wkleiłem, 1.8 TFSI od bodajże 2011 roku miały zmieniony układ na pośredni i bezpośredni łącznie, potem dołączono silnik 2.0.
 
Cytrynowiec - nie zauważyłem linków -przepraszam. W historii motoryzacji ten 1.8 mi umknął. Miałem 2 VW z TSI i już więcej nie chcę.
 
Jakie TSI miałeś?
 
"Fachowiec" mówi o EA111 natomiast EA211 jest już wolne od tych wad.
 
Moze nie co odbiega od tematu, ale jak wyglada wg Waszej wiedzy/doswiadczenia sprawa z nagarem w benzynie Drive-E 2.0 245 KM w Volvo (2016 r.) - wtrysk bezposredni, jedna turbosprezarka, bez kompresora. Czy wystepuje w tej jednostce problem z tym zwiazany ?
 
Last edited:
Teoretycznie w każdej jednostce na wtrystku tylko bezpośrednim i turbodoładowanje mogą występować te problemy. Jak ma to Volvo, nie wiem. Jedni producenci mają z tym duży problem, inni mniejszy, bywa różnie
 
Back
Top