• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
CZEA to już EA211 co z nim było nie tak?
 
Sprzedałem po 3 latach. Nie było problemów jak z CAVD po 90 tys. (m.in. pęknięte tłoki). Były inne problemy - trzeszczące plastiki, piszczący pasek wielorowkowy, problemy z oem tarczami hamulcowymi, uszkodzona wiązka w kolumnie kierownicy itp. Wolałem nie czekać na atrakcje z silnikiem. Zraziłem się do VAG i ich serwisu.
 
Bym zapomniał jeszcze o uszkodzonej mechatronice w skrzyni DSG. VAG to samochody dla firm - 3 lata i sprzedać.
 
@bezpartyjny spoko, dodatkowo problemy o jakich piszesz to właśnie kwestia wyboru odpowiedniego modelu sinika, ale także modelu skrzyni a to już nie takie łatwe...bo w parach i dobry silnik i dobra skrzynia niekoniecznie występują.
 
O Tunap 978 pisałem kiedyś w dziale o dodatkach do paliwa. Zastosowałem ten środek i kilka tys. km później miałem okazję zobaczyć denka tłoków w moim silniku. Były mocno obrośnięte skorupą, takie dobre 0,5 mm, a miejscami nawet więcej. Moim zdaniem słabo działa.
 
Bardzo cenna opinia. Super, że jest takie forum i możemy sie wymieniać informacjami.
 
środek przeciwdziałający LSPI
Opel swego czasu zalecał dolewanie "dodatku do paliwa" podczas przeglądów (1/30 tys km lub 1/rok).
Niestety, nie mam informacji co to był za "wynalazek".
Opinie o nim skrajnie różne, od pozytywnych, ale nie fanatycznych, po obojętne.
(rozmawiałem z kilkoma doradcami serwisowymi i to o ich opinii piszę)
Został wycofany z wymogów serwisowych. Mi się nie udało go dostać, bo był już niedostępny.

W ogóle to niektóre dodatki do paliw rzekomo w czymś pomagają, ale słyszałem opinie, że i mogą wzmagać LSPI (detergenty na bazie związków wapnia).
 
Parę lat temu chciałem kupić specyfiki BG. Stosowane regularnie miały usuwać nagar. Przedstawiciel handlowy poinformował mnie, że produkty są dostępne wyłącznie w serwisach Skoda.
Swoją drogą BG109 (płukanka układu olejowego) miała kiedyś dobre opinie.
 
@SACZI a gdyby tak zainwestować w wiązkę i monitorować parametr MAP? Po tym parametrze, prędzej niż po obrotomierzu powinno dać się wyłapać efekt LSPI.
 
więcej szczegółów poproszę, bo nie rozumiem
Dołączam do prośby.
tak mi wpadło to do głowy, bo wiem, że można w ten sposób bardzo łatwo wyłapać źle ustawiony rozrząd w Renault. Parametr MAP pokazuje nam zaburzone ciśnienie w układzie spalania, o ile dobrze pamiętam i podaje zły odczyt na ECU i sterownik wtryskiem. Być może kontrolując parametry MAP podczas jazdy, będziemy w stanie wyłapać, że pojawiają się wahania podczas spalania mieszanki. Nie wiem, czy to dobry trop, ale o tym pomyślałem. Nie wiem, czy się to sprawdzi w silniku z wtryskiem bezpośrednim. Warto byłoby zagłębić się w temat, chyba, że nie da się tego w ten sposób kontrolować.
 
MAP to przecież Main Absolute Pressur czyli czujnik ciśnienia w kolektorze gdzie w aucie z turbo przy obciążeniu będzie nadciśnienie. W autach od wielu lat jest czujnik spalania stukowego i na jego podstawie idzie pewnie wyłapać LSPI.
 
Tzn, po podpieciu diagnostyki wskazania czujnika nie zmieniają się niezależnie czy LSPI wystepuje czy nie?
 
LSPI nie występuje ciagle.
To 1 cykl pracy, na 1 cylindrze i po problemie na pół roku.
Większa częstotliwość = destrukcja silnika.
SPI = stochastic pre ignition.
 
OK, czyli przy Turbo odczyt MAP będzie zawsze pokazywał nadciśnienie?
 
@SACZI Oczywiście, że idzie wyłapać. Odpowiedni adapter obd do Opla i apka diagnostyczna, lub laptop z programem do diagnostyki Opla. Robisz logi czujnika stuku względem obrotów silnika, obciążenia i każde niekontrolowane spalanie stukowe zostanie wyrysowane na wykresie.
Post automatically merged:

@Zielony34 Tylko pod obciążeniem, bo turbo nie daje nadciśnienia na małym obciążeniu silnika.
 
Back
Top