• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Czyli poza zasięgiem usera...

Swoją drogą, ja nie mam problemów z samochodem!
Na GM'ie zupełny spokój z silnikiem, więc po raz kolejny szukam sobie dziury w całym.
A mówiąc prawdę, zastanawiam się nad Aurisem/Corollą.
Rok, 2 lata jeszcze Astrą pojeżdżę i chyba na hybrydę postawię.
Może również zagazuję, bo te 1.8 ponoć doskonale się do tego nadają.
 
Może również zagazuję, bo te 1.8 ponoć doskonale się do tego nadają.
1.6, 1.8, 2.0 Valvematic są super pod LPG. Masz pośredni wtrysk + hydraulikę na zaworach. Mnie Toyota też czasem troszkę kusi.

Nie wiem, co tam w Hybrydach dokładnie montują, ale jesli jest to Valvematic, to jak już gdzieś pisałem - koszt przejechania 100km z LPG pod maską, to około 8zł :D
 
Do hybryd montują silniki pracujące w cyklu Atkinsona.
Z 1.8 jest "tylko" 90KM + moc silnika elektrycznego. Sumarycznie 99, albo 122km.
Szczegółów konstrukcji nie znam.
 
ZTCP 1.8 w hybrydach to stare jednostki bez systemu VVTI, bardzo proste i trwałe.
@SACZI już kiedyś pisałem żebyś się rozejrzał za hybrydą ;)
@Zielony34 fakt - już poszła korekta ;)
 
Last edited:
Odnośnie piwa, miałem swego czasu bardzo dobry kontakt z piwowarem z Grupy Żywiec, trochę mi tajników produkcji przekazał - obecnie krótkie leżakowanie i chemia i tyle jeżeli chodzi o koncernówki.
Stare Tyskie Książęce (lata 90), Łomża 0,33 (tzw granaty) z początku lat 2000 to były piwa - no może jeszcze Królewskie, kupowane w przyfabrycznym sklepie na Grzybowskiej (tzw blaszak) - to były czasy
nie ten dział :p

powiem Ci odnośnie Żywca, że w Żywcu prawie nikt tego nie pije... Ale zapach chmielu nad ranem latem jest jedyny. Nie wiem, czy w Tychach tak jest, ale Cieszyn i Żywiec mają takie atrakcje.
 
To w takim razie jak "lepszy" olej anty-LSPI pozwala uniknąć LSPI ?

1) lepiej odprowadza ciepło więc góra tloka jest chłodniejsza czyli wtryskiwane paliwo nie zapali się od gorącego tłoka tylko od iskry
2) nie odkłada (tyle) nagaru więc paliwo nie zapala się od gorącego nagaru bo aluminium w tłoku lepiej odbiera ciepło niż spalenizna Wapń - Siarka - Fosfor - Cynk zlepiona węglem
3) odkłada "lepszy" nagar który lepiej odprowadza ciepło niż ten z 2)

Jeżeli po zmianie oleju LSPI ustało (wątek Ravenol DXG) to raczej 1)
Inaczej to nagar musiałby jakoś zniknąć...

Pozdrawiam
 
Do hybryd montują silniki pracujące w cyklu Atkinsona.
Z 1.8 jest "tylko" 90KM + moc silnika elektrycznego. Sumarycznie 99, albo 122km.
Szczegółów konstrukcji nie znam.

W ramach sprostowania Toyota w zależności od generacji posiada jednostki HYBRYDOWE 1,8 o mocach:
- 136 KM (99 KM z silnika benzynowego + 80 KM z silnika elektrycznego)
- 122 KM (98 KM z silnika benzynowego + 72 KM z silnika elektrycznego)

oraz inne 1,5, 2,0, 2,5 … ale to nie ten dział :p
 
To w takim razie jak "lepszy" olej anty-LSPI pozwala uniknąć LSPI ?

1) lepiej odprowadza ciepło więc góra tloka jest chłodniejsza czyli wtryskiwane paliwo nie zapali się od gorącego tłoka tylko od iskry
2) nie odkłada (tyle) nagaru więc paliwo nie zapala się od gorącego nagaru bo aluminium w tłoku lepiej odbiera ciepło niż spalenizna Wapń - Siarka - Fosfor - Cynk zlepiona węglem
3) odkłada "lepszy" nagar który lepiej odprowadza ciepło niż ten z 2)

Jeżeli po zmianie oleju LSPI ustało (wątek Ravenol DXG) to raczej 1)
Inaczej to nagar musiałby jakoś zniknąć...

Pozdrawiam

Skład chemiczny oleju jest ważny przy zapobieganiu LSPI. Detergenty na bazie wapnia promują to zjawisko, dlatego stosuje się detergenty na bazie magnezu, a wapń redukuje. Natomiast antyoksydanty, jak fosfor czy cynk, działają właśnie anty LSPI, podobnie molibden. Co do lepkości oleju to istnieją różne opinie - jedni twierdzą, że olej powinien być lepki np. 5w40, inni, że niekoniecznie. W każdym razie powinien mieć też w miarę możliwości jak najniższy Noack, aby ograniczyć parowanie.

Czystość silnika i wtryskiwaczy jak najbardziej także wskazana. Dlatego niektórzy zalecają lanie 98 - bardziej kontrolowane spalanie benzyny i większa ilość dodatków myjących wtryski. Płukanki olejowe także wskazane. Sprawność świec powinna być jak na najwyższym poziomie, więc powinno je się wymieniać nie później niż wskazuje producent lub wcześniej.
 
98 - bardziej kontrolowane spalanie benzyny i większa ilość dodatków myjących wtryski
Czy 98 ma z automatu więcej takich dodatków, również te z marketów?
 
V-Power Racing 100 będzie też najdroższym ale raczej też najlepszym z nich..
To akurat jedyne paliwo które jest w całości importowane do nas z zachodnich rafinerii. Wszystkie inne są robione w Orlenie i Lotosie.
Jeśli cena Ci nie przeszkadza to polecam.., sam to leję do swojego Subaru i silnik sprawuje się super..,brak spalania stukowego, a i układ paliwowy jest stale "podczyszczany.." 😉
 
Używam 98 + Archoil 6400 P Max. Kultura pracy wyższa na tym zestawie niż na samym 100 z shella. A i czas 0-100 uzyskałem lepszy. Taki mały OT
 
Czy te z marketów tego nie wiem
A ja właśnie jestem ciekaw, bo od ponad roku tankuję 98kę (bo muszę) na Auchan. Abstrahując od kwestii dodatków, samo paliwo bez zarzutu.
 
Ja do 100 Racing też dolewam Archoil 6400 P Max. :).., tyle że już tylko okresowo.., co 8000 kkm, przed wymianą oleju i filtra..
Tak profilaktycznie..😉
Czasów już nie mierzę.., ale silnik pracuje na tej 100 idealnie..
Na forum Subaru są przykłady że te silniki pomimo tego że są wystrojone standardowo na PB 95, to potrafią się odwdzięczyć jak ktoś (stale...) leje do nich "lepsze paliwa" (zwłaszcza te V-Power Racing..)
Post automatically merged:

Używam 98 + Archoil 6400 P Max.
A którą konkretnie 98 (najczęściej..) mieszasz z AR..?
 
Last edited:
Najlepiej u mnie sprawuje sie Lotos Dynamic 98 i to na nim z Archoilem wykrecilem najlepszy czas.
Druga w kolejności to Verva
 
Last edited by a moderator:
U mnie dziwne cyrki po laniu 98 z Orlenu (obojętnie skąd) się dzieją - wszystkie adaptacje paliwowe się przestawiają, nawet opisywałem na forum jak się nie mylę.. za to mam wrażenie, że samochód jest mocniejszy. Na ile to fikcja nie wiem, na pewno na logach widać, że zapłon się nie cofa. Aktualnie leje 95 z Circle K plus Archoil 6900-p do każdego tankowania. U mnie bezpośredni wtrysk, więc ryzyko lspi też istnieje zapewne, silnik też mocno obciążony termicznie. Temperatura wody w trybie Eco 108 st.
 
napisałem Archoil 6400 a chodziło mi oczywiście o 6900 P do kazdego tankowania...
 
Back
Top