• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
U Ciebie końcówka wydechu też obsrywa się sądzą co jakiś czas? Wiem, że tam, gdzie jest gpf to problem znika
 
Tak, dokładnie. I to taką, którą trudno domyć. Bardziej lewa, prawa jest jeszcze w miarę.
 
Bo masz klapę w wydechu, która otwiera się dopiero powyżej 3000rpm, ja mam wydech zmieniony, bez klapki w środku i obie rury równomiernie się usmarowują :) polecam Autosol Metal Polish, 2min roboty i błysk. Najważniejsze robić to regularnie, bo potem jest cyrk.
 

Attachments

  • IMG_20190310_091235_compress_95.jpg
    IMG_20190310_091235_compress_95.jpg
    278,7 KB · Odwiedzin: 241
Najlepiej u mnie sprawuje sie Lotos Dynamic 98 i to na nim z Archoilem wykrecilem najlepszy czas.
Muszę spróbować takiej kombinacji.., czasem jak nie było po drodze Shella to zalewałem właśnie Dynamic 98.., ale do tej pory solo.
Do Vervy mam jakoś uprzedzenie..., kiedyś ktoś na nią bardzo narzekał i tak mi się utrwaliło.. 😉
 
@SACZI na Ravenolu, który miał chronić przed LSPI, właśnie występowało. A jak wiadomo LSPI to nie bagatela i grozi zniszczeniem silnika. Na niemieckim forum okazało się, że mieszają w formulacjach, a poza tym olej ulegał szybkiej utracie lepkości. Ja używałem ATF T-IV i to był najgorszy olej do skrzyń jaki miałem. Skrzynia nie zmieniała biegów płynnie tylko następowały twarde wbicia kolejnych.
 
Last edited by a moderator:
@SACZI na Ravenolu, który miał chronić przed LSPI, właśnie występowało. A jak wiadomo LSPI to nie bagatela i grozi zniszczeniem silnika. Na niemieckim forum okazało się, że mieszają w formulacjach, a poza tym olej ulegał szybkiej utracie lepkości. Ja używałem ATF T-IV i to był najgorszy olej do skrzyń jaki miałem. Skrzynia nie zmieniała biegów płynnie tylko następowały twarde wbicia kolejnych.

Mobil.
A dodatkowo możesz zerknąć na Shella 5w40 na nowym pakiecie, czy to Helix Ultra czy HX8. Są to full sapsy, ale nowocześnie sformułowane i po podniesieniu mocy ten właśnie pakiet API SN PLUS może Ci się przydać.

co do dodatków to najlepiej dobjerze Ci je @wlyszkow. Czy jeden czy drugi czy miks:)
 
Najlepsza z możliwych bo skoro na Ravenolu z aprobatą LSPI, na Penrite z aprobatą LSPI to może problem nie jest w olejach, a w silnikach albo samej normie na podstawie, której przyklepywana jest aprobata ;]

P.S. Dziwne, że tu jeszcze Lotosa nie było ani Specola :D
 
I Ravenol obwinił o to rosyjskie labolatorium?
Post automatically merged:

Było to związane miedzy innymi z tym, ze sam Ravenol nie pozwolił sobie na pisanie bzdur więc jak u nas będa posty w tonie "chcesz zespuć silnik wlej ravenola" to bedzie tak samo dlatego takie bzdury powinny być z miejsca kasowane :)
Jak wytłumaczyć to, że na Ravenolu LSPI występowało a na GM nie?
 
Tym, ze sam GM nie wie jak sformułowany powinien być olej do tego silnika. Nadaje aprobaty na oleje, na których LSPI wystepuje i to nie tylko Ravenol. Inny użytkownik naszego forum miał ten sam problem z Penrite... skoro olej ma oficjalna aprobate, auto ma gwarancje to chyba odpowiedz jest prosta co z tym zrobić? :)
 
Ale nie mówcie, że LSPI na GM nie występuje bo u mnie szarpało jak na rodeo na tym oleju trochę lepiej było na Penrite ale żadnej rewelacji nie bylo a teraz 3k km na Amsoilu SS 5w30 i jest totalny spokój.
 
Jak widać na jego przykładzie z olejami do Opla dexos 1 gen 2 jest loteria... bo skoro w jednym GM sie sprawdza, a w innym nie to skąd pewność, że np. Amsoil sprawdzi się we wszystkich?
 
Last edited by a moderator:
Kontynuacja dyskusji:

Zanim ktoś zacznie osądzać markę oleju za to, że produkt (czytaj olej) powoduje LSPI pomimo, że nie powinien, niech najpierw zaznajomi się z podstawą działania silnika. LSPI nie robi się ot tak po wymianie oleju, no chyba że silnik przepala tony oleju, ale zakładamy, że tak nie jest, bo jednak silnik 1.4 z Opla należy do nowszych konstrukcji i nie powinien być olejożerny przynajmniej na razie (zobaczymy po przebiegach 200+ kkm). Oleje przeciwdziałające LSPI, to nie jest złoty środek, ani żaden antybiotyk, który wyleczy wady silnika. Proces tworzenia się skorupy na denkach tłoka trwa wiele tys. km i jeśli już mamy taką skorupę, to żaden olej nie rozpuści jej ani po miesiącu, ani po roku. Jeśli ktoś twierdzi, że zalał inny olej i LSPI przestało występować, to trzeba się zastanowić, czy aby na pewno mówimy o LSPI. W silnikach narażonych na to zjawisko trzeba najpierw mechanicznie usunąć nagary z komór spalania (są na to profesjonalne sposoby bez ściągania głowicy), a następnie zastosować profilaktycznie olej z formulacją przeciw LSPI, czyli taki, który będzie miał w składzie mniejszą zawartość Ca i dodatki sprzyjające oczyszczaniu przepalonego oleju. Jednak gdy silnik nadal będzie palił duże ilości środka smarnego, to nawet takie oleje niewiele się zdadzą.
 
Last edited by a moderator:
Nawet nie muszę tego czytać, bo ile tego oleju przedostaje się do komory spalania? Przy normalnym silniku na każde spalone ok 6 l benzyny oleju przepali nie więcej niż 0,005 l.
 
Mam wrażenie, że temat wątku nie powinien być o Ravenolu tylko o tym jak GM wypuszcza wadliwe, nieprzetestowane silniki na rynek :cool:

Skoro problem występuje na olejach GM to dla mnie sprawa jest jasna.
 
tylko o tym jak GM wypuszcza wadliwe, nieprzetestowane silniki na rynek
gdyby były nieprzetestowane, to efekty negatywne byłyby na KAŻDYM oleju. Nie ma znaczenia marka.
 
Z dyskusji wychodzi na to, że nie ma znaczenia olej, a konkretny egzemplarz silnika bo ten sam olej w jednym egzemplarzu niby ok, a w drugim nie.
 
jeszcze jestem ciekaw oprogramowania, bo Opel chyba też aktualizował w niektórych silnikach oprogramowanie przy występowaniu LSPI.
 
Wszystkie 1.4 turbo 125/150 tzw LE2 miały aktualizowane oprogramowanie. Przed stosowaniem dexos1 gen2 na forum astry5 pojawiały się dość często wątki o rozsypanych silnikach na dexosach2. Po zastosowaniu d1g2 na forum rozsypanych silników nie pojawiało się za dużo albo ja nie pamiętam.
 
Back
Top