• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Oczywiście, że idzie wyłapać. Odpowiedni adapter obd do Opla i apka diagnostyczna, lub laptop z programem do diagnostyki Opla.
Też mi się tak wydaje, że szło by to zrobić.

Tylko pod obciążeniem, bo turbo nie daje nadciśnienia na małym obciążeniu silnika
Czyli dopiero od pewnej partii obrotów, gdzie turbo zaczyna mocniej pompować i przestawia się geo łopatek?
 
Nie od pewnej partii ale raczej do pewnych obrotów. LSPI występuje przy dużym obciążeniu silnika - małe obroty, duży boost. Jak jedziesz na 6 biegu 70 km/h, 1500 obr. na min. przywalisz gaz do dechy to wtedy. Gwałtowne przyspieszanie bez redukcji. Tego typu obciążenie silnika. Pod czerwonym polem raczej nie wystąpi.
 
@Zielony34 Obroty nie mają większego wpływu. Czujnik MAP, to zwykły czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. Normalne ciśnienie to 1013 hPa, w przybliżeniu 1. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach, to w kolektorze jest podciśnienie, bo silnik ssie, a przepustnica odcina dopływ powietrza, natomiast, gdy zwiększymy obciążenie podczas jazdy (niezależnie od obrotów), to otworzymy przepustnicę i w silnikach wolnossących ciśnienie będzie w okolicy 1, a w silnikach doładowanych powyżej 1. Teraz wszystko zależy od ECU, bo to ono steruje ile ma być powyżej 1, zmieniając poprzez zawór wastegate przepływ spalin przez turbinę.
Post automatically merged:

@adam bogusz Dokładnie, bo przy wysokich obrotach silnik i tak potrzebuje wczesnego zapłonu, a na niskich z dużym obciążeniem ECU celowo cofa zapłon dla zabezpieczenia układu korbowego.
 
@Kaczorek79, to ja chętnie się zaopatrzę w takie wynalazki i porobię logi z silnika.
Tylko niestety, moja wiedza o elektronice silnikowej jest ... cienka.
Szczegóły poproszę. ;)
 
Czujnik spalania stukowego zareaguje nawet jak pukniesz kluczem w blok silnika wiec powinno się to wyłapać. ECU może mieć tak ustawioną tolerancje, ze błędu nie zwróci ale odczyt na czujniku powinien się w trakcie LSPI zmieniać.
 
Czujnik pewnie odczyta, ale co może skorygować?
Z tego co wiem, to Opel poprawił chłodzenie tłoków przez natrysk olejem denka i coś w sofcie skorygował (po korekcji jest "słabszy" w dole).
 
Ale kto pisze o korygowaniu czegokolwiek? ECU nic nie skoryguje bo LSPI jest niezależne od zapłonu zielony34 chodziło jedynie o sposób zdiagnozowania, ze LSPI faktycznie występuje na podstawie diagnostyki komputerowej.
 
Tylko, że ja nie potrzebuję żadnej diagnostyki, bo po prostu czuję, jak silnik nierównomiernie pracuje ...
Po prostu nie rozumiem Waszego myślenia.
 
ze błędu nie zwróci ale odczyt na czujniku powinien się w trakcie LSPI zmieniać.
albo powinien pozostać w logach.

zielony34 chodziło jedynie o sposób zdiagnozowania, ze LSPI faktycznie występuje na podstawie diagnostyki komputerowej.
Dokładnie tak.

Tylko, że ja nie potrzebuję żadnej diagnostyki, bo po prostu czuję, jak silnik nierównomiernie pracuje ...
Po prostu nie rozumiem Waszego myślenia.
chodzi o to, że masz dodatkowy dowód w postaci logów z komputera, jeśli byś chciał na przyszłość wiedzieć, czy problem ma zależność w oleju, który zalewasz. Zbierasz logi i ewentualnie dołączasz do reklamacji, oraz wiesz, kiedy najczęściej problem wystepuje.
 
Acha, czyli dokumentowanie wystąpienia niekontrolowanego spalania?
 
Diagnostyka nowszych Opli do taniej nie należy, ale takim VXDIAG zrobisz wszystko w Astrze K.
 
Acha, czyli dokumentowanie wystąpienia niekontrolowanego spalania?
tak. tym bardziej, jeśli ECU ma taką tolerancję ustawioną, że ma pomijać zaświeceniem Checka wystąpienie. Moim zdaniem - warto zbierać takie statystyki. Nawet jak ktoś później na serwisie zaczyna dyskutować, to masz twarde dowody.
 
Ok, w takim razie podpowiedzcie co kupić do tego rejestrowania wystąpień z czujnika.
 
Zamiast myśleć o jeździe będziesz myślał o diagnostyce LSPI? Przecież nie da się na codzień jeździć z podłączonym laptopem. Wg mnie to chory pomysł.
 
Nie siedzę w Oplach, ale warto poszukać czegoś, co dobrze diagnozuje i nie wymaga wożenia kabli oraz laptopów w aucie. Np do Golfa kupiłem sobie malutki interfejs OBD Eleven i z poziomu telefonu zrobię to samo, co zrobi ASO VAG, nie ważne, czy w starej Fabii, czy nowiutkim Audi 2020r.
 
Zamiast myśleć o jeździe będziesz myślał o diagnostyce LSPI? Przecież nie da się na codzień jeździć z podłączonym laptopem. Wg mnie to chory pomysł.
Z laptopem nie ale ja na codzien cały czas w renówkę maiłem wpięty interfejs na BT. Pojawiał się jakiś problem odczytywałem parametry ze smartfona, którego cały dzień i tak nosisz w kieszeni...

Z oplem też nie pomogę fiata i renaulta mam obcykanego z diagnostyką ale opla nigdy nie miałem :)
 
Nie wiem czy przedstawianie jakichkolwiek logów pomoże w reklamacji. A przedstawianie logów np z chińskiego klona może tylko zaszkodzić ;) .
 
Kolega z forum astry ponoć się "dobrał" do sterownika:
 
W mojej ocenie, jeśli któs planuje odczytywać sygnały z knock-sensora i aby ten odczyt dał jakiś obraz, to oscyloskop jest najbardziej wskazanym narzędziem.

1587321571981.png
 
Back
Top