• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol, Fanfaro oraz SCT - ogólna dyskusja

Co do Fanfaro
Co do Fanfaro, to masa ludzi z forum Forda leje Fanfaro Ford&Volvo 5W30 będąc przekonanymi, że jest to słynna Formula F, jeszcze nikomu się silnik nie zatarł 😁.
Żeby nie było, ja nie polecam lania takich olejów, ale faktycznie leją je ludzie, którzy uważają cię za debila, kiedy wspominasz o olejach Orlen, czy Lotos.
Ale wiesz, to jest podobna grupa ludzi, jak ta, która obraża twoją rodzinę do kilku pokoleń wstecz, kiedy polecisz komuś Castrola, samemu polecając Motorcrafta - również grupa Mondeo...trochę się już o swojej rodzinie dowiedziałem 😅.
Najlepsze i tak było to, kiedy dostałem bana, bo napisałem, że w zasadzie 90% olejów pod 913D to jeden wuj, bez względu czy to Orlen, Motul, czy LM 🤣, oczywiście najpierw poprzedzonego takimi tekstami, jakbym ludziom matki skrzywdził 😉
 
Po ponad dwóch tygodniach wysłania zapytania do Mannol dostałem jednak odpowiedź i przesłali mi karty danych technicznych dwóch oliwek, które mnie interesowały. Co ciekawe na alledrogo 5w20 mają już API SP i ILSAC-GF6 a tutaj od Karta z Mannol Polska jest SN i ILSAC-GF5.
Poniżej wrzucam to co dostałem.
received_607834221042639.jpeg
received_590508632824207.jpeg
 
Hmm... 5W20, CCS przy -30 ponad 6000, jak 5W30 C3 :rolleyes:
 
Różnica w cenie między bańką oleju na którym przez rok zastanawiam się jakie gluty i nagary pływają w silniku, a oleju na którym przez rok jeżdżę spokojnie - to jeden duży kebab. JEDEN. KEBAB. ROCZNIE.
 
Ja sobie oliwkę dizlu zmieniam jak mi się czarna robi. Czyli co chwila. Nie wyobrażam sobie by jakikolwiek olej pływał w silniku dłużej niż 2 miesiące. A że kilometrów tłukę na potęgę to zmieniam tym bardziej często. Piwerko, kanał i cyk w 15 minut oliwka zmieniona. Tanio i często to moja maksyma. Ten mannol Defender ma fajny tbn. Hurtem mnie bańka wyjdzie trochę ponad 50 zł. I non stop czyściutki jak Kujawski u kobity w lodówce. A te warioty ROK JEŻDŻO NA JEDNYM CZORNYM OLEJU. Ale on ma PAO 1,2% to wieta. BEZPIECZNIE.
 
Ile zaoszczędzicie w skali roku?
Posiadając jeden, dwa samochody, w których olej wymienia się raz w roku? Niby nic, ale jednak coś, bo np. Gdybym zamiast Mobil1 ESP LV, zalał np. Orlen ME Platinum F, a do tego zamiast filtrów Mahle wsadził Filtrona, to mam darmową wymianę oleju w motocyklu, ale osobiście na to tak nie patrzę.
Ale, gdybym miał już np. firmę, małą, w której miał bym 2-3 samochody, w których musiał bym olej wymieniać po 3-4x rocznie, to oczywiście, że wolał bym wymieniać go na coś tańszego, bo to już robią się dosyć znaczące kwoty.
Post automatically merged:

W 2t się olej zmienia w skrzyni co 100 km?
Zależy od eksploatacji, w KTM-ach olej w skrzyni zmienia się co 5-7mth, przy mocno upalanych egzemplarzach nawet co 3mth. Sam KTM zaleca bodajże co 10mth i 5mth w ekstremach. Także tak, mocno upalając moto w offie, można nawet tych 100km nie zrobić :p
 
Last edited:
Różnica w cenie między bańką oleju na którym przez rok zastanawiam się jakie gluty i nagary pływają w silniku, a oleju na którym przez rok jeżdżę spokojnie - to jeden duży kebab. JEDEN. KEBAB. ROCZNIE.
W innych dziedzinach życia ty możesz lecieć po taniości i jakości np... jedząc kebaby które są najzwyczajniej w świecie śmieciowym jedzeniem. Nie każdy jest "przebudzony" w każdym aspekcie życia xD
Większość użytkowników to zmienia olej i w ogóle o żadnych glutach w silniku nie myśli xD.
Post automatically merged:

Hmm... 5W20, CCS przy -30 ponad 6000, jak 5W30 C3 :rolleyes:
Jaka jest dopuszczalna dla 5W20?
 
Raz na jakiś czas można mieć "guilty pleasure" ;) A tak serio to masz rację, trudno ogarniać wszystkie aspekty życia jako pasjonat. Trzeba znaleźć kompromis gdzie "iść na łatwiznę".

A z tym CCS - po takim 5W20 spodziewałbym się wartości bliżej lekkobieżnych 5W30, A5 albo C2. A nie jak oleje o wysokim HTHS.
 
@Kevin88 Nigdzie tego nie napisałem, sam osobiście bardzo chętnie Filtrona stosuję i już kilka razy broniłem jego jakości na tym forum 🙂, mało tego, z Filtronem nie miałem jeszcze żadnej wtopy, a z Knecht/Mahle tak 😉. Raz, w porywach do dwóch w samochodzie i raz dość poważnie w motocyklu, bo pękła obudowa filtra oleju, podobny fuckup jak z filtrem KN-a w moto.
 
Różnica w cenie między bańką oleju na którym przez rok zastanawiam się jakie gluty i nagary pływają w silniku, a oleju na którym przez rok jeżdżę spokojnie - to jeden duży kebab. JEDEN. KEBAB. ROCZNIE.
Ile widziałeś rozebranych silników z tym glutem i nagarem? Masz jakieś negatywne doświadczenia z tymi olejami? Sory, ale właśnie tak się tworzą internetowe mity i legendy. Równie dobrze można napisać, że Castrol jest be, bo gdzieś tam komuś narobił syfu w silniku. Ja nie kupuje takich teorii. Nie masz doświadczenia to nie twórz mitów i legend. Ludzie, którzy leją takie oleje pewnie mają trochę inne podejście do tematu niż Ty czy ludzie z tego forum ale nie masz pewności, że im się auta bardziej psują akurat od tego że leją tańszy olej. Jak jeden z userow napisał, że mu się robiło masło pod korkiem na Lotosie to odrazu się zrobiła gownoburza, że to niemożliwe silnik pewnie nie dogrzany itp. Prawda jest taka, że w silnikach starszej generacji nie zbyt wybrednych na olej to czy mu zalejesz Amsoila czy Penrite za 300 zł czy Mannola za 70 zł to kolosalnej różnicy nie zobaczysz. Prędzej Ci się buda od rdzy rozpadnie niż zajedziesz taki silnik na tanim oleju..
 
Last edited:
Z tego co wiem to @wlyszkow ma Mannola w silniku a On jak mało kto wie czym warto zalać. Zna formulacje od "podszewki" Dlatego pochopnie nie skreślałbym całej marki.
 
Ja tylko od siebie dodam, że na przestrzeni lat marka mocno się rozrosła. Dodatkowo napędza ten fakt inflacja/kryzysy sprawiające, że za cenę Valvoline czy Totala z 2020/2021 jest teraz Mannol.

Obserwując wątek o przyszłości forum mocno bym zainwestował, aby przetestować półkę "tańszych marek" - Mannol, K2, Qualitium, Revline/Jasol, Omegaoil, Venol, Veco, itp.
 
No i właśnie tego nie wiemy, podobnie jak od lat kto np. produkuje K2. A tych baniek schodzą na a.....o setki.
 
@Firewall luzik, nie ma co się spinać ;) Nie wiem jakie to są oleje, ale nie jestem pewien. O to chodzi. A za kebaba więcej mam olej którego jestem pewien. Nie mam gruza tylko w miarę nowego swifta i chcę żeby mi ten silnik posłużył.

Niektóre mannole są podejrzanie tanie, jak 5W30 JP. Ale np. 508/509 kosztuje prawie tyle co OEM VW.
 
Back
Top