• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol, Fanfaro oraz SCT - ogólna dyskusja

Spoko, chodzi mi tylko o to, że czasami tańsze oleje, jak np Lotos czy Orlen (co na forum zostało już niejednokrotnie udowodnione) nie wypadają wcale gorzej na tle droższej konkurencji, gdzie tak naprawdę jakiś procent ceny płacisz tylko za "markę". Wiadomym jest też to, że większość tych tanich olejów jest lana raczej do starszych aut, gdzie ryzyko że coś pójdzie nie tak jest napewno o wiele mniejsze niż w przypadku nowoczesnych i bardziej wymagających o dbałość silników. A czy taki olej będzie zostawiał więcej szlamu w silniku czy nagaru na pierscieniach od np mobila, shella itp to byśmy wiedzieli np po przejechaniu 200 czy 300 tys km i rozebraniu silnika na części pierwsze. Wiadomo, że taki test jest bez sensu i nikt się w to nie będzie bawił dla samej ideii. Reszta to tak naprawdę nasze dywagację i subiektywne odczucia.
 
To ten koleś?
IMG-20221019-WA0005.jpg
 
Z tego co wiem to @wlyszkow ma Mannola w silniku a On jak mało kto wie czym warto zalać. Zna formulacje od "podszewki" Dlatego pochopnie nie skreślałbym całej marki.
Najtańsze 0W16 na zimę i pod dodatki... ale dzięki utrzymaniu spalania nadal na poziomie 0W20 latem też mogę sobie robić wymianę gratis częściej
 
Hm, ale ten Mannol Energy Ultra JP 5W20 z API SP nie wygląda źle.
 
Hołek jeszcze był przed wymianą na Mannola w silniku był K2 ;)poprzedni jego idol.
 
A niech tam, zamówiłem sobie Mannola 0w20 C5 🤪
Wleje go na skrócony interwał do Forda, bez żadnych dodatkow na 5 tys. km 😎 zobaczymy co z tego będzie 😊
 
U mnie już jakiś czas w skrzyni chlupie semisynth 75W-80 w ich wykonaniu (SCT) , w dodatku przeterminowany i nie mam uwag .
 
Jedyne co stosuje teraz z Mannola to aktualnie dodatek ester benzin, czy coś działa to nie wiem, ale silnik chodzi bardziej miękko i nie waniaje tak z wydechu przy zimnym starcie ;)

A końcówka wydechu wygląda tak jak i przed dodatkiem, chyba ciężko coś z tym zrobić ;)
 

Attachments

  • 20220808_000548.jpg
    20220808_000548.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 111
Hołek to dobry słup reklamowy, dziwnie się, że przyłożył swoją twarz do mannola.
Swoją drogą to o bliźniaczym produkcie chempioil słychać trochę słabe opinie w rynku, wiec kwestia czasu jak dosięgnie to mannola.
 
To jest biznes.
 
Przecież Hołek nie jest na żadnej emeryturce, ma świetnie prosperującą firmę w której użycza samochody rajdowe dla zawodników. Poznałem go z 3 lata temu, bardzo fajny gość, skromny, spokojny.
 
Jacek to spytaj ludzi, którzy z nim współpracują co o nich sądzą.
Znam paru ludzi, którzy obsługują Hołka z zakresu części i z nim to się rozmawia i handluje za kare.
 
Sorki za epitafium …

Miałem sposobność spróbowania kilku produktów Mannola. Spróbowania trochę brzmi jak instagramowy influencer . Tfuuuu kuźwa … kupiłem ! Za polskie cebuliony kilka produktów z Alle..o.
M.in płukankę chłodnicy czy tam układu chłodzącego.
Dodatku do ON - diesel ester additive.
Niedawno wlewałem Jet cleaner .
Ponadto użyłem dodatku do oleju ester additive na ostatnie 500 km przed wymianą oleju. Używam również ich lubrykantów w postaci penetrantu M-40 ( bardzo dobry odpowienik WD40) oraz białego smaru ( white grease ) . Zakupiłem również ich smar do przegubów z dodatkiem MOS2.
Kilka dni temu na testy wziąłem piankę do kokpitu .
1 litr Defendera 10W-40 użyłem jako uzupełnienie oleju z dodatkiem płukanki również od Mannola. Defender zalakowany oryginalnym sreberkiem z logo .
Płukanka typowo oleista. Nie wali beszczelnie naftą .
Szczerze to musiałbym spojrzeć w historię zakupów co jeszcze miałem z mannola i niechodzi mi tu o chwalenie się ile tego używam ale o fakt , że jak czegoś szukam to zaczynam od Mannola bo widzę , że niektore produkty poprostu robią robotę. Np smary czy M-40. Ester do paliwa … hmmm układ jakby nieco się wyciszył bo zaczął być smarowany lepiej.
Jet cleaner wlany wg instrukcji nawet zrobił co miał zrobić. Silnik nieco odżył i rano przestał puszxzać bączka. Natomiast ester additive do oleju sprawił , że przez 300km silnik chodził aksamitnie , bardziej miękko. Po tym dodatku jednak zapach spalin bardziej był drażniący. Jakby „kwaśniejszy” Niewiem jak to opisać. Jak się stanęlo za autem to potrafiły oczy szczypać. Więcej odczuć z zastosowania tego dodatku nie mam ponieważ nie widać co on zrobił. Jedynie można zawierzać opisowi , że przedłuża „żywotność” oleju i przywraca jego parametry. U mnie olej i tak miał za chwilę zlecieć po 9tkm więc tutaj nie brałem tego pod uwagę.
Na obecną chwilę olej wymieniony po podwójnej płukance Mannola.
Nic teraz nie wlewałem.
Ogólnie mój silnik chyba ma się dobrze bo użycie dodatków ( np Mannola) jakoś spektakularnie nie wpływa na jego pracę. Może dodatki te działają konserwująco ale dzieje się to tam w srodku silnika. Tego nie widać , czasem coś się odczuje ale przez szybkie przyzwyczajenie się zapominamy , że coś dodaliśmy. Takie trochę placebo choć nie uważam , że Mannol jest zły. Gdybym może miał totalnego gruza i chciał go podtrzymać jedynie , może wtedy te dodatki bardziej były zauważalne.
Na olej od Mannola nie miałem jeszcze się odwagi porwać - Energy Formuła PD choć cena też już aż tak nie powala na kolana jak kiedyś. Różnica 20 zł na bańce 5L to nie różnica. Natomiast widzę , że Mannol chwali się oficjalną aprobatą VW 504/507 5W30 w swoim oleju OEM. Cena też jest nawet nawet. Kupujących sporo a i opinie przychylne.
Pozwolę sobie wkleić screen od jednego ze sprzedawców , ktorzy umieścili to na swojej stronie sprzedaży. Podłoże tłumaczenie od wujaszka gugla.

Szanowny Panie Glaser
Analiza silnika cil
MANNOL MN 7715 Longlife 504/507 SAE 5W-30 (kod OI: IME1312267-A) wykazał, że przedmiotowy produkt spełnia wymagania zgodnie z WW Standard 504 00 i WW Standard 507 00. Dlatego ten olej silnikowy jest nadaje się do stosowania w naszych pojazdach o długiej żywotności (silniki benzynowe i wysokoprężne, w tym silniki Diesla z wychwytywaczami cząstek stałych bez katalizatora paliwa) in zgodnie z literaturą właściciela naszych produktów. Aby było jasne dla klientów i warsztatów, że ta aprobata została przyznane, kontenery powinny zawierać informację: „zatwierdzone zgodnie z normą VW 504 00 i normą VW 507 00” Niniejsza aprobata jest ważna tylko dla następującego miejsca produkcji: UAB SCT Lubricants, Silutée pl. 119. LT-95112, Kłajpeda, Litwa Należy pamiętać, że to zatwierdzenie wygasa po 36 miesiącach, w którym to momencie zgodność z obowiązującymi wówczas normami VW należy ponownie zweryfikować.

Na koniec żeby nie było. Absosulutnie nie przekonuje do marki Mannol , pomimo że dałem tak obszerną wypowiedź. Próbuje jedynie podzielić się jakąś tam opinią wyrobioną na przedziale niecałego roku użytkowania. Nie powiem nic złego ale też nie tracę przytomności w spazmach mówiąc Mannol. Poprostu w relacji cena/jakość wypada dość dobrze okiem zwykłego Kowalskiego.
 

Attachments

  • 3F838436-AC30-424D-8E06-EC20D70C8846.jpeg
    3F838436-AC30-424D-8E06-EC20D70C8846.jpeg
    146,7 KB · Odwiedzin: 94
  • 8DC207D3-16D0-4782-82A8-3193B6D61AA5.png
    8DC207D3-16D0-4782-82A8-3193B6D61AA5.png
    179,6 KB · Odwiedzin: 87
Wybaczcie. Nie widzę opcji edytuj , żeby dodać foto więc dodaję jako wypowiedź.
 

Attachments

  • 99D658D1-8E93-43DC-AB6A-AFEC803A033E.jpeg
    99D658D1-8E93-43DC-AB6A-AFEC803A033E.jpeg
    1,9 MB · Odwiedzin: 110
  • D09926EC-9877-471A-96E0-95AF99DAE074.jpeg
    D09926EC-9877-471A-96E0-95AF99DAE074.jpeg
    2,5 MB · Odwiedzin: 116
  • 511DE20B-B9AA-462C-880F-75F1DDC68CAC.jpeg
    511DE20B-B9AA-462C-880F-75F1DDC68CAC.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 111
  • 0189B64D-6533-49CF-BAAD-BD2AC3FC3D46.jpeg
    0189B64D-6533-49CF-BAAD-BD2AC3FC3D46.jpeg
    2 MB · Odwiedzin: 119
Mannol na pewno ma ładną i spójną szatę graficzną na swoich produktach.
 
Zaproponowalem do analizy Mannol 7715 OEM 5W-30, jeśli ktoś chętny, to głosujcie.
 
Back
Top