• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
Ja bym polecał ravenola rcs 5w40 , AMG EXTREME 5W-40 GTC oraz  RED LINE 5W40 EURO-SERIES te oleje wraz z dodatkiem ar9100 lub 9200 powinny dać radę oczywiście bez dodatku też
 
Wychodzisz z założenia że im więcej tym lepiej? Jesteś w błędzie.

W tym przypadku polecam olej PAO: Meguin Super Leichtlauf 5W-40, AMG EXTREME 5W-40 GTC.

Oraz Amsoil 0W-40.
 
Motula 300V Trophy 0W-40 - to zupełnie inny olej niż X-Clean, jeden i drugi nawet obok siebie nie stały. 300V to wyczynowe oleje oparte o estry, w sumie jakby stworzone pod takie silniki jak twój i wg mnie sprawdzą się jak złoto. Tyle, że nie spełnia oficjalnie norm, więc twoja decyzja. No i w wypadku takiego oleju wypada skrócić interwał wymiany do maks 10 tysięcy, lepiej do 7-8.

Yacco Galaxies RS 0W-40 - to też solidny olej, spełnia już oficjalnie normy wymagane do Twojego silnika.

Fuchs Titan race Pro S 5W-40 - niby ma dopuszczenie MB, ale nic o konkretnej normie więc jak w wypadku 300V: do Twojej decyzji. Olej sam z siebie spoko.

To co poleca Dawid też jest niezłe, zwłaszcza AMG którego analizę tutaj mamy i wyszedł bardzo dobrze.
 
Nie oto mi chodzi po prostu moim zdaniem dodatek obniżył by trochę temperaturę silnika oraz wydłużył by właściwości oleju jeszcze bym polecił ten olej YACCO VX 1000 LL 5W40
 
jerseyAdmin napisał:
300V to wyczynowe oleje oparte o estry

Tam Estrow jest niewiele.
dawid napisał:
Nie oto mi chodzi po prostu moim zdaniem dodatek obniżył by trochę temperaturę silnika

Dowody?

Wedlug mnie tutaj sie sprawdzi jeszcze jakis wysokogatunkowy 10W-40 np. Gulf Competition
 
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. Oczywiście olej zmieniam max co 10tyś obecny motul ma 8tyś ale wszystko wskazuje na to że go ugotowałem i chcę w poniedzialek wymienić no coś innego. Szczerze mówiąc wolał bym olej dużego popularnego producenta bo bardziej im ufam. Wszystkie te niszowe oleje mają przeważnie problemy ze zużyciem i parametry drastycznie spadają jak np Millers olej w M3 sprawdzal się na max 5-8tyś.km potem właściwości lecialy na łeb. Szczerze mówiąc myślałem o motulu V300 ale martwi mnie właśnie brak normy 229.5.
Zastanawialem się też nad AMG EXTREME 5W-40 GTC jednak jak wyżej musiał bym po 5tyś zrobić badanie i sprawdzić parametry wolałbym raczej nie robić eksperymentów na takim silniku. Zwłaszcza, że jakoś nie ufam produktom ze wschodu. Znaczenie ma też dostępność a w przypadku Extreme trzeba wszystko zamawiać w sieci i na poniedziałek nie zalatwię a wymeinić muszę bo motul się nie spisał póki co auta nie używam po weekendzie będzie mi potrzebne. Ważne jest żeby olej wytrzymywał wysokie temperatury i fajnie jak by choć trochę je obniżył. Stosowanie dodatków też dopuszczam. Przy którejś wymianie motula stosowałem ceratec ale raczej nic się nie zmieniło.
 
Przy takich temp. oleju skrócenie interwału to najlepsze rozwiązanie na już. Jak sam napisałeś max 5-8kkm (nie wiem czy nie krócej), bo nie dość że oleje tracą właściwości (ochrona) to jeszcze mocno traktowane potrafią odkładać laki/nagar. Większą odporność na takie zjawiska powinny mieć takie z dużą zawartością baz grup IV/V (PAO/ESTRY) , niekoniecznie będą miały oficjalną aprobatę ale będą spełniały jej założenie (NOACK <10/ full saps) Następną opcją jest odejście od normy MB i zwiększenie lepkości do 5w50 ale nadal na bardzo dobrych bazach, np. Repsol 5w50 (jest bliski 5w40) czy Yacco Galaxie 5w50. Jeżeli bierzesz pod uwagę dodatki obniżające tarcie to użycie AR9200 jest jak najbardziej zasadne. Stosowałem ten dodatek solo z olejem C3 i temp. oleju były zauważalnie niższe niż na tym oleju solo czy z dodatkiem AR9100.
 
Dzięki za radę przemyślę zastosowanie AR9200 rozumiem że stosuje się go do każdej wymiany? W moim przypadku potrzeba dwa opakowania tj ok 250zł do wymiany oleju w tej cenie mogłbym wymieniać motul 2x częściej ciekawe co dało by lepszy efekt.
Co do oleju przeglądalem karty charakterystyki jednak to suche dane nic nie mówią jak je uzyskano.
Temperatura 130 stopni i 5w40 to słabe połączenie znowu zmiana na 5w50 gdzie MB stosowal Mobil 1 0w40 to chyba słaby pomysł może właśnie olej nagrzewa się mocno z powodu gęstości?
Porównywałem to co mnie interesuje czyli LM 5w40 , Motul xclean 5w40, Rav RCS 5w40, i Motul V300 5w40
Najważniejsze parametry związane z temperaturą
Lepkość w 100 stopniach wygrywa 1.Rav 15.03, 2.xclean 14.1, 3.LM 14 , 4.v300 13.6.
HTHS 1. Rav 4.26, 2.V300 4.1, 3.Xclean 3.6, 4.LM 3.5
Wskaźnik lepkości
1.LM 180, 2.V300 174, 3. Xclean 172, 4.Rav 168 to mnie zniechęciło do Ravenolu
TBN 1.LM 11.3 2. RAV 10, 3.V300 8.5, 4. Xclean 7.5 bardzo slabo.

I nic z tego nie wynika ;) ravenol wypada dobrze ale ma słaby wskaźnik lepkości, LM Słabo w HTHS, V300 ogólnie z parametrów wychodzi słabo choć to tylko dane a mój x clean to taki średniak.
Rozważam RAV lub LM ostatecznie zostanie na obecnym Xclean i wymiany co 5-8tyś.
Najlepszą średnią mial by tutaj Extreme AMG mniej więcej 2 miejsce w każdej kategorii ale boje się takich manufaktur gdzie każda partia może mieć inne wyniki raczej wole coś większych producentów.
 
Przy Liqui Moly (Meguin Super Leichtlauf 5W-40) HTHS leży przy ok. 4 mPas... Zwracaj uwagę na znaki.
 
Amsoil odpada chcialbym coś ogólnie dostępnego i większych producentów moje doświadczenia z Millersem oduczyly mnie kombinowania z manufakturami w których każda partia może być inna a parametry bardzo spadają wraz ze zużyciem oleju. Auta typu M3 AMG mocno eksploatują olej i tu chce coś pewnego. Może się mylę ale nawet z analiz tu na forum wynika że są różnice między partiami, z extreme coś tłumaczyli że venol miał dostarczyć inną bazę, w Ravenolu też wyszły róznice między partiami dlatego nie mam zaufania do takich produktów. Amg jest moim autem codziennym olej zmieniam 5-6 razy rocznie chce mieć coś stałego, dostępnego i pewnego nie wysyłać każdej próbki do lamolatroium. Co innego jak bym robił 5tyś km na rok wtedy można kombinować i eksperymentować.

Co do HTHS w LM nie bardzo rozumiem ja tutaj widzę 3.5 równo lub mniej


Panowie doradzcie co byście wybrali z dużych producentów Motul,Mobil,Castrol, Liqui Moly, Ravenol itd . A może szukać wśród 0w40? Np motul dedykuje do c63 jeszcze xcess 5w40 oraz 0w40 Xmax.
 
Dla przypomnienia lista bevo 229.5 czyli oleje z oficjalnymi aprobatami:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html#close
Olej Motula X-Clean o którym piszesz, to olej C3 (mid saps) z normą MB229.51 a więc inną niż tą którą się kierujesz - chyba że chodzi o X-Cess. Z Motula jak pisali poprzednicy, seria 300V to ich najlepsze produkty dedykowane do wysokich obciążeń.
Natomiast odnośnie suchych danych, to traktowałbym je jako pomoc w wyborze, ale nie wytyczną, bo nie zawierają kompletu informacji.
Tak, można też przyjąć jako standard zmianę dobrego oleju (niekoniecznie drogiego) częściej niż oleju z dodatkiem (drożej) ale nie pisałem o interwale - bo ten niekoniecznie może być dłuższy a pisałem o redukcji tarcia lepszej niż przy zwykłym oleju a także większej ochronie podczas mocniejszego deptania.
5w50 pisałem jako alternatywa całościowa (ochrona+odporność na ciężką nogę), czy będzie to jednak wpływać na wyższe temp. oleju bo jest niby gorsze flow...tego bym nie był pewien.
 
Widzialem tą tabelę ale i tak dzięki za wklejenie. A to nie jest tak że 229.51 to wyższa norma niż 229.5? Kiedyś w innych autach stosowalem zawsze xcess jednak różnegorodzaju testy które gdzieś tam wyszukałem wykazywaly że xclean jest lepszy i zostawia dużo mniej nagaru więc zmieniłem front na xclean. W dobierarce oleju motula xclean 5w40 jest pierwszy do c63 amg xcess jest na drugiej pozycji dlatego też wybralem xclean ale nie znam się na olejach mogę tylko patrzeć na suche dane i decydować na tej podstawie. Xcess ma TBN 10 a xclean tylko 7.5 na to wcześniej nie patrzyłem reszta parametrów podobna.
Jak byśmy mieli się skupić na produktach motula co najlepiej wybrać i czy to w ogóle są dobre oleje czy mam błędne przekonanie?
Dobre doświadczenia mam z olejami Total i Elf uważam je za niedoceniane ale ich dobierarki nic nie podpisują do C63 AMG mimo że mają oleje z normą 229.5.
Chcialbym coś wybrać z mobil, castrol, elf, total, shell, motul, liqui moly będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
 
Norma 229.5 jest starszą normą, a 229.51 jest nowszą....ale to nie znaczy że ta nowsza jest rozwinięciem starej ponieważ nowsza tyczy się olejów dla silników z DPF ( w skrócie).
Może zacznijmy od podstaw....co zaleca manual do tego auta?
 
Instrukcja podaje 229.5.
Fabrycznie zalewany był Mobil 1 0w40 new life ale teraz jest inny 0w40 FS o sporo gorszych parametrach ktory początkowo nie był podpisany pod C63 teraz niby jest ale...
 
Obecnie M1 0w40 to mieszanina GTL/PAO i dodatku estrów. Pakietowo widać że nowocześnie, ale czy gorzej - jeżeli już to po parze cynk/fosfor widać że idąc w ekologię lekko go przycięto, ale jest i bor i molibden. Natomiast widać różnicę w HTHS (nowy ma niżej) i to jest chyba tak znacząca różnica. Pytanie czy go stosowałeś, że masz o nim takie zdanie?
 
Jak tylko kupilem ten samochód myślalem o Mobil 1 0w40 bo o mobilu też mam dobre zdanie widzialem wiele silników po dużych przebiegach i zawsze były ładne i czyste. Czytalem na forach w UK że ze względu na ekologię parametry mocno spadły między new life vs fs poszukałem kart charakterystyki i odpuścilem bo zniechęciła mnie lepkość w 100 stopniach.
New life lepkosc w 100 NL 13.5 FS 12.9
Temperatura zaplonu NL 230 FS 226
Wskaznik lepkosci NL 185 FS 186
Hths NL 3.8 FS 3.6
Tbn NL 11.8 FS 12.6
 
Ostatnia M1 0w40 analiza pokazała że przy 100C ma prawie 14. Jak pisałem, karty to nie wszystko, dana partia może mieć wahania i to jest normalne:
stara wersja zestawienie: https://oil-club.de/index.php?thread/36-mobil1-new-life-0w-40/
nowa wersja z ostatnią analizą: https://www.oil-club.ru/forum/topic/30987-mobil1-0w-40-svezhee/

Ile wchodzi oleju - 9 litrów?
Jaki budżet przewidujesz?
 
Sugerując się normą MB 229.5 wynika że możliwe jest zastosowanie MOTOREX XPERIENCE FS-X SAE 10W60 który posiada świetne parametry. Noack 4.8 , Temperatura zapłonu powyżej 250
 
Back
Top