• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
Kilka uwag:
-AMG takze nie ma...musisz brac pod uwage, ze zazwyczaj oleje pelno syntetyczne (PAO) nie maja oficjalnych aprobat
-lepkosc itp. w 100°C nie jest synonimem jakosci, po prostu nowoczesniejsze receptury maja z reguly nizsze wartosci ze wzgledu na oszczednosc paliwa
-na temat HC vs PAO, to PAO goruje przede wszystkim w niskich temperaturach oraz stabilnoscia w wysokich (co jest istotne dla Ciebie)
-ja w stosunku do Motula jestem neutralny, maja dobre oleje, dla kazdego sie cos znajdzie. Ciekawa jest takze seria 300V, lecz....jedna krytaka, w Niemczech doszlo jakis czas temu do rozprawy sadowej odnosnie nazewnictwa, gdyz nazywali swoje oleje w wiekszosci bazujace na HC jako pelny syntetyk, po rozprawie doszo do zmian
-na temat uszczelek, to fakt, PAO powoduje, ze uszczelnienia sie kurcza. Lecz od dluzszego czasu sa odpowiednie dodatki, takze sie tym nie przejmuj np. Meguin Super Leichtlauf czy PMO Extreme. Inni producenci dodaja maja ilosc Estrow
 
Dziękuje bardzo rzeczowy post dający do myślenia. Ogólnie co do normy dla C63 mercedes wraz z liftem w 2011r zmienił 229.5 na 229.51. Niektórzy mówią że zalecono lżejsze oleje ze względu na lepsze odprowadzanie temperatury a druga teoria mówi że chodziło o zmniejszenie spalania i zmieszczenie się w normach emisji. Faktem jest że moje i brata auto ma w instrukcji 229.51 a mercedesowskie bevo podaje 229.5 lub 229.51. A.M.G extreme ma niby podane 229.5 ale czytałem że przez jeden parametr go nie spełnia i w rzeczywistości jest 229.3. U brata silnik faktycznie lżej pracuje na x-cleen z 229.51 i temperatura spadła względem mobila. PMO niby skreślałem na starcie bo 5W40 extreme w ogóle nie ma norm za to zwykłe PMO 5W40 spełnia 229.51 przy fajnych parametrach.
Jak użyje AMG extreme lub PMO na pewno zrobię badanie z ciekawości.
Kto produkuje PMO i w jakim kraju? Na jakich rynkach występuje ten olej?
 
Jezeli chcesz miec temperature pod konktrola widze w Twoim przypadku max SAE XW-40 oraz polecam bazujacy tylko i wylacznie na PAO. Najtaniej wyjdzie Meguin 140zl/5L, lecz z powyzszej trojki nie popelnisz bledu. Analiza mile widziana.

O jakim parametrze piszesz ? Mam na mysli AMG, aprobaty kosztuja sporo pieniedzy i sa wazne na okres 1 roku. I automatycznie rosnie cena produktu.

Oleje PMO sa blendowane w Holandii, a dokladnie De Oliebron.
 
Tutaj jest coś odnośnie liczby alkalicznej że nie spełnia 229.5 ale to przez tłumacza nie do.końcs jest czytelne a nie znam rosyjskiego.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34673-extreme-amg-vr2-5w-40-gtc-svezhee/
 
LukaszAMG napisał:
Tutaj jest coś odnośnie liczby alkalicznej że nie spełnia 229.5 ale to przez tłumacza nie do.końcs jest czytelne a nie znam rosyjskiego.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34673-extreme-amg-vr2-5w-40-gtc-svezhee/

musisz wiedzieć, że każda metoda pomiaru ma błąd. Liczba alkaliczna w tym błędzie. Tutaj jest 10 jednostek.
 
[mention]LukaszAMG[/mention] Bierz pod uwage, ze pewnie w temacie podkreslili, ze dla 229.5 musi byc TBN min. 10 mg KOH/g. Oni nie skladali wniosku o oficjalne aprobaty i dobrze. I rowniez prawda odnosnie metody pomiaru.
 
Poczytalem i PMO skreśliłem ich pokrętne tłumaczenia odnośnie pao, zmiany skladu, brak analiz i kart charakterystyki nie przekonuje mnie to kompletnie.
Jak odbiorę AMG rozważę xcess, amg extreme gtc i gdzieś tam też wyślę o meguin potrafi ktoś powiedzieć czemu meguin nie spełnia 229.5 tylko 229.3?
 
Odnosnie PMO to stosunkowo nowa marka, fakt... doszlo tutaj na forum do spiecia. Ale nie oznacza to, zeby ja odrazu przekreslac.

Meguin spelnia: ACEA A3 ; ACEA B4 ; API SM ; API CF. Natomiast jest "zalecenie" dla MB 229.3 to po prostu starsza receptura, porownaj analizy. Tam sporo Ca i stosunkowo duzo ZnDDP. Nowsze receptury maja z reguly mniej, ale to nie oznacza, ze sa gorsze!
 
Jak kolega taki niezdecydowany to może Petronas Syntium 7000 0W40 , tak mi się oglądając F1 pomyślało.
Powinno pasować jak tatowe w mamowe ;-) https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/
 
[mention]LukaszAMG[/mention] tutaj na forum nie stosujemy takich określeń, ewentualnie "mniej lepki".

To czy wybierzesz SAE 0W-40 czy 5W-40 nie gra dużej roli, istotne żeby się trzymać lepkości w 100°C ca. 14 mm²/s. To jest według mnie odpowiedni kompromis pieniędzy ochroną silnika a "przepływem" oleju tzn. mniejsze opory (kontrola temperatury). Do tego dochodzi ryzyko rozcieczenia oleju np. z resztkami w skrzyni korbowej lub z paliwem, a przy nowoczesnych recepturach ta lepkość jest z reguły niższa, w niektórych olejach nawet na granicy SAE XW-30.
 
Odświeżę temat AMG V8 :).
Czy dla silnika M157 5,5 l bi-turbo też macie podobne przemyślenia jak dla wolnossącego 6.2 V8, czy może trzeba już trochę inaczej podejść do tematu? Producent przewiduje także normę MB 229.5 oraz klasy SAE 0W-40 lub SAE 5W-40.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą jednostką i olejem do niej ?
 
Back
Top