• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
LukaszAMG napisał:
Z 5w50 od razu myślałem o Mobilu miałem go w kilku autach i też byłem zadowolony ale wtedy był jeszcze peak life a teraz jest ten FS X1.

To idź jutro do IC rano, weź monetę i rzuć. Orzeł > kup LM Synthoil 5w40, reszka > Mobil1 FS X1 5W50 :)

LM tez ma 5w50 Molygen, HC ale ze sporą dawką molibdenu ale już Ci nie będę robił mętliku ;)
 
[mention]Plywak[/mention] sie pomylil, jemu chodzilo o 5W-40. I ten 5W-50 nie ma oficjalnych aprobat.
 
Jak już odchodzić od 229.5 dla 229.3 to chyba jednak wole 5w50 bo wskaźniki związane z temperaturą ma dużo wyższe od wszystkich 5w40.
 
Dokładnie pomyłka, chodziło oczywiście o 5W40 synthoil, o którym mowa od kilku stron ;]
LukaszAMG napisał:
chyba jednak wole 5w50 bo wskaźniki związane z temperaturą ma dużo wyższe od wszystkich 5w40.
A jakie miał by mieć skoro to wynika z normy SAE?

Proponuje zamknąć temat do jutra wieczora aby dać koledze czas do namysłu bo mam wrażenie, ze od kilku stron stoi on w miejscu :)
 
Mamy przynajmjiej jeden z najdłuższych tematów na forum a że was wymęczylem to inna kwestia ;)
Poki co zaleję Mobila 5w50 zobaczymy jak się będzie sprawować jak będą wyglądać zimne starty i temperatury.
Jak macie jeszcze cierpliwość to założę nowy temat odnośnie oleju do dwóch pozostałych aut jakie używam :)
Jeden to a8 d4 4.2tdi do tej pory używany olej z ASO drugi bmw 430i z fabrycznie zalecanym 0w20 ktory wydaje się tragicznym olejem i chcial bym go zmienić na coś innego ;)
Jak zwykle producenci typu mobil,castrol, total, shell, motul, LM itd
 
Myślę, że nie ma sensu bo ostatecznie i tak spośród propozycji wybierzesz to co Ty chciałeś, a nie co proponowali inni wiec do pozostałych aut też po prostu wybierz olej według własnego uznania wtedy będziesz zadowolony w 100% :)
 
[/quote]Odnosnie Totala producent okresla go jako Technologia syntetyczna[/quote]

[mention]poziom1989[/mention] sugerowałem się :

https://www.oil-club.ru/forum/topic/32184-total-quartz-9000-energy-0w-40-svezhee/

https://oil-club.de/index.php?thread/3223-total-quartz-9000-energy-0w-40/
 
dawid napisał:
Wiesz jak rozróżnić podróbki mobila jak nie sprawdź w necie bo dużo podróbek jest

Ok dzięki za rady poszukam.
Kiedyś widziałem film Coobcia ale to dotyczylo 5w50 peak life a teraz jest co innego.
 
No Mobil 5w50 to mocny olej i dobre parametry (labo)
A kolegę to już podejrzewałem o marketingowca Motula haha :D
 
Mobil się nie sprawdził grzeje się jeszcze mocniej niż motul 5w40 xclean. Dodatkowo auto często hałasuje na zimnym starcie a dwa razy cykal hydro popychacz przez 2 minuty po odpaleniu czyli olej spływa. Teraz następna wymiana albo motul 5w40 xcess albo AMG extreme gtc 5w40 ale boje się tego eksperymentu.
 
Motula sobie odpuść, prześledź sobie bloga tego gościa https://www.facebook.com/MojeCzteryKolka/ Ma też AMG C63 i robił porównanie pomiędzy Motulem 5w40 300v a PMO 5w40 Extreme. Różnica w temperaturze to aż 11 stopni na korzyść PMO. A przecież to był motul 300V czyli ten na estrach, wiec zakładam, że zwykły będzie jeszcze gorszy.

Czytam jego bloga od dawna i kiedyś jak wahałem się nad kupnem AMG to sporo mi pomógł, także może i tobie ten wpis coś pomoże ;)
 
Jakiej temperatury? Pracy? Odnośnie Estrów, nie są lekiem na wszystko, oprócz tego Motul stosuje komponenty V-tej grupy API tzn. Estry i AN, aby wzmocnić PAO. W małej ilości. Ale i też z pewnością, aby polepszyć mieszalnosc z dodatkami.
 
Nie wnikam w składy tak bardzo. Wiem tylko, ze motul chwali się estrami a jak widać olej 100% PAO wcale mu nie ustępuje a nawet przewyższa. Wiadomo liczą się dodatki również i to w sumie one mogą mieć duży wpływ ;)

A co do temperatury, to zakładam, że jest to temperatura oleju.
 
Temperatura oczywiście oleju ten silnik mocno się grzeje.
Na motulu rzadko przekraczała 120 stopni na mobilu często a dwa razy złapałem 128 stopni a to już za dużo a nie było to mega dzikowanie.
Motula miałem xclean a xcess powinien spisać się lepiej ale... Marek dzięki za link poczytam.
 
Ja bym celował w Extreme Lubricants AMG 5w40, mam podobny problem z temperaturą oleju w silniku wolnossącym.
 
Poczytałem ale tego blogera nie uznam za wiarygodne źródło. Pierwsza sprawa AMG z LPG i to Stag. A co do oleju widać że ma cel w zachwalaniu pmo a sam przedstawiciel marki komentuję jego wpisy. Podejrzewam że dostaje prowizję lub profity od oleju sprzedanego na jego rabat. Jakoś olej w opakowaniach Krafta to dla mnie już całkiem manufakturach. Nie ufam takim produktom dziś jest tak jutro tak na pewno nie mają takiego zaplecza testowego jak duży producent. Amg Extreme bardziej do mnie przemawia spróbuję ten olej lub Motul x cess.
 
Back
Top