• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
Cytrynowiec tak wchodzi 8.5-9L. Budżet powiedzmy do 500zł na te 9L.
Addi jak pisalem chciał bym coś popularnych producentów.
Wstępnie fajne wypada Motul 5w40 xcess, Mobil 1 0w40 też mógł bym spróbować bo jedynie lepkość w 100 mnie martwi i teraz wyszukałem Total 5w40 energy 9000 ma bardzo dobre parametry i opinie ale cena jakaś taka śmiesznie niska. Lepkość w 100c super bo 14.7, wskaźnik lepkości 172, TBN 8.8, zaplon 230.
 
X-cess 8100 to z grubsza taki sam HC, jak Elf, czy Total, albo Gulf, nie wiem, w czym wypada fajnie? Total=Elf tak z grubsza. Total tak na marginesie ma chyba najtańszy obecnie 0W40 ze sporą bazą PAO - fajny olej, ale to poza tematem. Druga kwestia jest taka, że karta charakterystyki to jakiś tam zbiór ogólnych informacji. Liczy się analiza i dodatki.

Weź, co Ci chłopaki polecają.
 
[mention]Zielony34[/mention] dobry trop z tym Totalem 0w40, fajny bazowo, nowoczesna formuła - też miałem go na myśli. Oprócz Mobila 1,z 0w40 Meguin, Ravenol, Amsoil, Penrite, Eurol. Z tymi tańszymi olejami wzbogacić AR9200 (ale chodzi o budżet a nie o jakość ) natomiast tańsze oleje HC w takim "piecu" - imho mija się z celem, nie ta liga jakościowa.
Z interwałami nic bym nie zmieniał, tylko po ok. 5-6 kkm potwierdził analizą UOA w celu ewentualnej weryfikacji.
 
LukaszAMG napisał:
Co do HTHS w LM nie bardzo rozumiem ja tutaj widzę 3.5 równo lub mniej

Rowno lub wiecej. To nie ten olej, ja mam na mysli Synthoil High Tech. Odnosnie HTHS, nie wszyscy producencji podaja ten parametr. Lub podaja >= 3,5 mPas, a to sie odnosci w stosunku do norm producenta np. do MB.
 
No dobra coś w poniedzialek muszę kupić co waszym zdaniem będzie najlepsze z tego co wybralem.
Mogę oczywiście wzbogacić olej AR9200 o ile coś to da.
1. Motul xclean lub xcess 5w40
2. Mobil 1 0w40 Fs
3. LM HT 5w40
4. Total 5w40 9000 Energy
 
Oleju z przewagą HC nie polecam w tym przypadku. Będzie się szybciej utleniac, ale to również zależy od dodatkow, a mając olej na PAO mamy tą świadomość, że ten proces powinien odbywać się wolniej. Mobil 1 to według mnie bardzo dobry olej, ale bierz pod uwagę, że z powodu kilku czynników może się z niego szybko zrobić 0W-30. Ten Liqui Moly, to właściwie to samo co Meguin Super Leichtlauf 5W-40 (bazuje tylko i wyłącznie na PAO) można go dostać za 139 zł.

Kilka propozycji już tutaj otrzymałes. Ogólnie szukaj czegoś z lepkościa w 100°C powyżej 14 mm²/s, ale też nie warto przesadzać.
 
Motul i Total do skreślenia z tej listy, nie wiem, czemu się Motula uczepiłeś. To taki droższy Total, nic poza tym.

Tylko Meguin Super Leichtlauf 5W40. Jak wyżej [mention]poziom1989[/mention] napisał, Mobil jest super, ale jak się zmiesza z resztkami starego oleju w magistrali, to masz po niewielkim dystansie 0W30.

Nie kręć, nie kombinuj, bierz, co Ci polecają, będziesz zadowolony.
 
Ok dziękuje Panowie za wszystkie rady oczywiście skorzystam i wybiorę to co polecacie.
Meguin Super Leichtlauf 5W-40 to dokładnie to samo co
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40?
Wg kart oba są identyczne mają wskaźnik lepkości 171 (troche nisko)
W 100 stopniach już fajnie 14.5 ale nie mają normy MB 229.5 tylko MB 229.3.
Normę 229.5 spełnia Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 ale ten znowu jest HC i tylko technologia syntetyczna. Wskaźnik lepkości ma niby lepszy 177 a lepkość w 100 ma 14 czyli już gorzej do tego wysoki Noeck 11.5 to pewnie będzie powodować spore ubytki zresztą używalem go i byłem średnio zadowolony duże ubytki i głośne zimne straty.
Liqui moly wg dobierarki podpisuje tylko ten LM Leichtlauf i teraz mam zagadkę czy rezygnować z normy i brać Meguin?

A może jednak jednak Mobil 1 z 229.5? Chcial bym chyba jednak zachować tę normę. Z jakiego powodu może obniżyć właściwości na 0w30 da się tego uniknąć?
 
W dalszym ciagu mylisz oleje, ten mam na mysli: http://pim.meguin.de/pidoc/P002068/4808-megolMotorenoelSuperLeichtlaufSAE5W-40vollsynth-18.0-de.pdf

Analiza: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39

Lub bierzesz pod uwage jakies stare karty?

VI: 167

Kolejna sprawa to indeks lepkosci, oleje PAO maja naturalnie wysokie VI. Przy tego typu olejach w tej klasie lepkosci w okolicach 160 to standardowo. Oraz normami producentow tak surowo sie nie trzymaj, tym bardziej, ze pojazd po gwarancji, bo to takze nie jest odwierciedlenie jakosci.

Poniewaz ten odpowiednik HC ma nowoczesniejszy pakiet dodatkow. Oraz wysoki NOACK nie oznacza automatycznie, ze bedzie go szybciej ubywac. Tutaj istotne sa normy.
 
Ja tutaj patrzyłem na parametry nie w karcie mój błąd
http://lejolej.pl/pl/p/Meguin-Super-Leichtlauf-5W40-5L/84
Ogólnie Meguin nie kupię w sklepie stacjonarnym a chcial bym od ręki ale mam w intercarsie Liqui Moly synthoil high tech 5w40 takie coś brać czy lepiej z normą 229.5 ten co miałem LM leichtlauf ?
Wszędzie też czytam że w takim przypadku jak mój najważniejszy jest VI a jednak Meguin czy LM mają niski VI 167 to niżej niż praktycznie wszystkie wymienione tu oleje. Wszędzie doradzają w pierwszej kolejności jak największy VI w drugiej lepkość w 100c i już zgłupialem.
 
Cena w intercars zaporowa.
Ten sam olej pod marką Meguin masz tutaj o połowę tańszy https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html
Zamawiasz kurierem za pobraniem i płacisz przy odbiorze, zaoszczędzisz a Meguina raczej nikt nie podrabia bo im mniej popularny olej tym mniejsze ryzyko podróbki.
 
Akurat w intercarsie mam zniżki i ten LM wychodzi ok 175zł za bańkę więc nie taka duża różnica ale już całkiem zgłupiałem co wybrać. Dla tych temperatur teoretycznie najważniejsze jest VI, lepkość w 100c oraz HTHS. Patrząc po olejach np 5w50 to wszystkie te parametry są dużo wyższe niż dla wspomnianych tu 0w40 czy 5w40 więc może to jest lepsze wyjście? Tylko nie ma 5w50 z normą 229.5 więc może to zbyt gęsty olej do tego silnika zgłupiałem już całkowicie.
 
Meguin Super Leichtlauf 5W40.
 
Ja Ci już pisałem o tym oleju red line 5w40

Olej zalecany do silników VW/Audi 500.00/501.01/ 502.00/505.00/505.01, BMW LL-01, chłodzone wodą Porsche A40 and Mercedes-Benz 229.1/229.3/229.5

 

Lepkość 100oC:15.6
40oC:97
Indeks lepkości:174
Temperatura zapłonu:232oC
NOACK- 6
Lepkość hths4.4
 
Olej nie spełnia podstawowych założeń autora tego tematu czyli budżet i dostępność.

[mention]LukaszAMG[/mention] Bierz tego LM Synthoila 5W40 jak chcesz olej ogólnodostępny w hurtowniach. Skoro odrzucasz prawie wszystkie fajne propozycje to chyba nic innego poza Liqui Moly nie ma.
 
Dzięki Panowie za wszystkie rady teraz doczytalem że ogólnie mam zły olej xclean spelnia normę 229.51 która nie jest dobra dla AMG tylko diesli z DPF i EGR.
Do mojego silnika powinien być motul xcess 5w40 który ma normę 229.5 ma trochę lepsze parametry(wydawalo mi się odwrotnie) i jest dedykowany do wszystkich silników AMG poza SLR.

Dawid polecany przez Ciebie redline faktycznie z parametrów wypada najlepiej ze wszystkich 5w40 z normą 229.5 ale tak jak pisałem chce coś dużych producentów właśnie z tego powodu że oleje typu redline często mają to co mnie spotkało z millersem czyli są świetne na 3-5tyś km potem ich parametry lecą na łeb na szyję.

Jeżeli brać LM Synthoila 5W40 który już nie ma normy 229.5 tylko 229.3 to może lepiej pójść w Mobila 5w50 który na moje 130 stopni spisze się na pewno dużo lepiej bo chyba żaden w40 nie akceptuje takich temperatur do takich przeważnie stosuje się 10w60 (jak w BMW M3 M5).
Jakie negatywne skutki może mieć 5w50?
Na forach usa opisują że jest zbyt gęsty (5w to 5w przecież??) do silnika AMG m156 bo ten silnik ma drobne kanaly olejowe. Znowu gość z YT który naprawia nagminnie te silniki AMG w jednym ze swoich filmów mówi że na bliskim wschodzie gdzie jest upał zaleca stosować tylko 10w60 bo 5w40 spowoduje uszkodzenie silnika przy ostrej jeździe.
Mobil 5w50 bije na łeb we wszystkich istotnych parametrach wszystkie opisane tu oleje.

Motul xcess 5w40 (polecany na forach przez wielu użytkowników amg zwłaszcza z dodatkiem Mo2s z LM)
Sam przejechalem na xcess+Mo2s bardzo ostro 150tyś km w BMW 650i V8. Wymiany co ok 12tyś sumarycznie silnik miał 260tyś km przebiegu i przy wymianie uszczelek pokrywy zaworow itd oglądalem wnikliwie elementy silnika z mechanikiem zużycia zero a silnik czysty w środku jak łza. Byłem bardzo zadowolony dlatego lubię mobila.

Ok podsumowując bo dziś już niedziela a jutro rano muszę coś kupić. Rozważam:
LM Synthoila 5W40 ze względu na wasze rady
VI 171 lepkość 100c 14.5 HTHS =>3.5 to mnie zniechęca
Motul xcess 5w40 ze względu na moją upartość
VI 172 lepkość 100c 14.2 HTHS 3.7 bardzo ładniej jak na 5w40
Mobil 5w50
VI 180 lepkość 100c 17.5 HTHS 4.4 przepaść

Co uważacie?
 
[mention]LukaszAMG[/mention] Czy Ty nie czytasz moich wpisow?...

1. Liqui Moly alias Meguin, nie posiada oficjalnych aprobat! To tylko zalecenie, jak duza wiekszosc pelno syntetycznych olejow.
2. Redline jak powyzej.
3. Po raz drugi pisze, nie ma takiego okreslenia jak gestosc, jezeli rozmawiamy o srodkach smarnych, natomiast lepkosc.
4. Fabrycznie tam byl zalewany SAE40, a Ty sie obawiasz, ze uszkodzisz silnik ?
5. I znow odnosnie Liqui Moly ten olej VI ma ponizej 170 oraz HTHS lezy przy 4 mPas (informacja potwierdzona) i jak duza wiekszosc SAE 40.
 
Chyba każdy już napisał co uważa i bez urazy ale moja kobieta chyba mniej wybrzydza z zakupem butów niż Ty z zakupem oleju, ten nie bo za mała firma, tamten za niski indeks, tamten hths nie taki... chyba byś musiał olej na zamówienie zrobić ;) Większość z olejów wymienionych w tym temacie spokojnie da sobie rade z takimi interwałami i tym niewysilonym silnikiem n/a. Z olejów ogólnodostępnych brałbym LM Synthoil lub Mobil1 FS, z wynalazków Extreme Lubricants GTC, którego notabene sam teraz używam.
 
Back
Top