• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
X-cess to nie ta liga i wcale bym tego PMO nie skreślał tak szybko, analiza pokazała że to olej ze starszą ale porządną formułą a do tego bym dołożył Meguina 5w40.
 
Cześć!
Dużo oleju wylewa się na EXTREME nie tylko w MB, ale także w wersji AMG.
MERCEDES-BENZ CLS 55 AMG (476 hp)

MERCEDES-BENZ E55 AMG (476 HP)

MERCEDES-BENZ E63 AMG (512 HP)

MERCEDES-BENZ CLS 55 AMG (476 hp)

MERCEDES-BENZ CLS 55 AMG (476 hp)
https://vk.com/extremelubricants?z=video-123633785_456239058%2Fcd0a8e8f2b64ff6cb4%2Fpl_post_-123633785_1730
Mercedes G 63 AMG
 

Attachments

  • 66371090_653933888420051_2432369727034552767_n.jpg
    66371090_653933888420051_2432369727034552767_n.jpg
    171,6 KB · Odwiedzin: 540
  • rW873LSN6RQ.jpg
    rW873LSN6RQ.jpg
    836,1 KB · Odwiedzin: 549
  • 60625647_369468307260224_1594336730319142272_n.jpg
    60625647_369468307260224_1594336730319142272_n.jpg
    53,6 KB · Odwiedzin: 499
  • 2Luv4yFLuxE.jpg
    2Luv4yFLuxE.jpg
    367,5 KB · Odwiedzin: 503
  • 57589912_357737978178539_17760725849691392_n.jpg
    57589912_357737978178539_17760725849691392_n.jpg
    72,3 KB · Odwiedzin: 511
LukaszAMG napisał:
Mobil się nie sprawdził grzeje się jeszcze mocniej niż motul 5w40 xclean. Dodatkowo auto często hałasuje na zimnym starcie a dwa razy cykal hydro popychacz przez 2 minuty po odpaleniu czyli olej spływa. Teraz następna wymiana albo motul 5w40 xcess albo AMG extreme gtc 5w40 ale boje się tego eksperymentu.

Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że kombinujesz trochę jak koń pod górkę. Przecież nie jest niczym odkrywczym, że mając tak mocny silnik i pewnie nie jeżdżąc po emerycku, powinieneś skierować się w stronę olejów, które mają wyścigowy rodowód - na wysokiej jakości bazach, o niskiej odparowalności i najchętniej z modyfikatorami tarcia...

Zobacz Ravenola RCS. W204 AMG to nie jest tanie auto, więc cena Cię raczej nie zabije.
 
Nie wiedziałem, że ten olej ma "wyczynowy rodowód". Chyba, że na opakowaniu :>

Tego typu oleje są zupełnie inaczej zbudowane.
 
LukaszAMG napisał:
Poczytałem ale tego blogera nie uznam za wiarygodne źródło. Pierwsza sprawa AMG z LPG i to Stag. A co do oleju widać że ma cel w zachwalaniu pmo a sam przedstawiciel marki komentuję jego wpisy. Podejrzewam że dostaje prowizję lub profity od oleju sprzedanego na jego rabat. Jakoś olej w opakowaniach Krafta to dla mnie już całkiem manufakturach. Nie ufam takim produktom dziś jest tak jutro tak na pewno nie mają takiego zaplecza testowego jak duży producent. Amg Extreme bardziej do mnie przemawia spróbuję ten olej lub Motul x cess.

Pozwolę sobie skomentować, skoro temat dotyczy nas bezpośrednio. Nikt mu nie zapłacił ani złotówki, a rabat jest na jego prośbę, ale bez żadnych profitów. Mogę prywatnie przesłać Ci rozmowę, w której jasno jest napisane, że zrobi porównanie do Motula 300V i napisze rzetelną opinię nawet jeśli się okaże, że Motul 300V jest lepszy.

Absolutnie nie mam zamiaru Cie przekonywać do wyboru tego oleju, uważałem tylko za stosowne sprostowanie, jakobyśmy mu zapłacili chociażby grosz ;) Nigdy nie zrobiliśmy żadnego testu/artykułu za pieniądze.

A opakowanie Krafta, no cóż. Sami opakowań nie robimy, zamawiane są w zewnętrznej firmie, więc to normalne, że mogą pokryć się z innym producentem ;)
 
Ten olej nie zawiera AN. Po za tym dodają w małej ilości polarne komponenty np. Estry, aby umożliwić mieszalnosc z dodatkami. Oraz nie możemy oceniać w całości jakości oleju po jednym parametrze, to na zasadzie oceniać samochód tylko i wyłącznie po oponach.

Masz typowy olej "Racing"

https://www.oil-club.ru/forum/topic/18254-mobil1-racing-0w-30-svezhee/

Ten zawiera AN.
 
Cena oleju nie gra roli ma być możliwie najlepszy po prostu nie ufam mniejszym marką bo miałem trochę doświadczenia np z millersem 10w60 w bmw M3. Olej jako nowy wychodził świetnie w badaniach dużo lepiej niż LM ale po 5tyś parametry leciały na łeb na szyję i były gorsze niż w LM po 10tyś km. W AMG extreme też podają lepkość w 100 stopniach 14.2 a wg badania wyszło 13.5 więc spora różnica tyle samo ma ten niby pogorszony xcess. Nie chciał bym robić z C63 królika doświadczalnego bo jest za dużo do stracenia.
Ravenol jako marka też zawsze miał świetne produkty ale np oleje przekładniowe do skrzyń automatycznych w ostatnim czasie też mają słabsze opinie.
 
Skoro cena nie gra roli, przetestuj Redline 5W-40. Po ok. 5 tysiacach zlecic orientacyjna analize zuzyciowa.
 
poziom1989 napisał:
Ten olej nie zawiera AN.

Pewien autoryzowany sprzedawca mówił mi, że RCS i RUP mają AN.

[mention]LukaszAMG[/mention] - ocena dupohamownią też nie zawsze ma sens. Sporo olejów przekładniowych sygnowanych markami producentów aut produkuje Ravenol.
 
Sprzedawca, jak by mial informacje bezposrednio z Lubmina, to zmienia postac rzeczy. A jezeli jest AN, to bardzo mala ilosc, bo na widmie ciezko wylapac obecnosc.
 
Michu napisał:
Po czym poznałeś, że w Millersie po 5 tysiącach spadły parametry a w LM nie? Bo nie bardzo rozumiem.

Robiłem analizy oleju z 5 czy 6 razy było to kilka lat temu jak jeździłem M3 e46. Millers byl wtedy starszy chyba bez NT teraz nie wiem jak jest to był ok 2011r.
 
Kurde czytam i czytam i nie rozumiem autora , tutaj chłopaki podają sprawdzone oleje , odradzają motula , a co robi autor kupuję go i w dodatku okazał się gorszy od poprzedniego który miał wlany , normalnie kabaret.
 
Widzę, że masz problem z temperaturą oleju, więc zapytam jeszcze raz: rozważałeś zastosowanie wydajniejszej chłodnicy oleju?
 
rychu147 napisał:
Kurde czytam i czytam i nie rozumiem autora , tutaj chłopaki podają sprawdzone oleje , odradzają motula , a co robi autor kupuję go i w dodatku okazał się gorszy od poprzedniego który miał wlany , normalnie kabaret.

Haha, to dosyć normalne zjawisko :D "Paaanie ja chce Motula (Castrola) bo sąsiad jeździ i chwali" :D Olejów jest teraz tak dużo do wyboru, że naprawdę nie ma sensu brać Motula, który niczym się nie wyróżnia :D
 
Co do wydajniejszej chłodnicy to nie takie proste w tym aucie nie ma na to miejsca wszystko jest na styk. Dodatkowo na oryginalnej chłodnicy oleju siedzi wydajny wiatrak który uruchamia się przy ok 115 stopniach temperatury oleju a na żaden zamiennik nie uda się go zamocować bo jest specyficzny.
Jedyna opcja to kit z black series za 3000usd ale ludzie piszą że nie wiele to zmienia.
To jest tak że jedne się grzeją a drugie nie. Brat ma taki sam samochód i ma średnio 5-10 stopni niższą temperaturę oleju a wlewa olej ten sam co ja. Teraz na mobilu 5w50 miał gorzej nie był zadowolony to samo co u mnie głośne zimne starty i wyższa temperatura ale na motulu xclean auto nie przekraczało mu 115 stopni rzadko w ogóle chodzi wiatrak na chłodnicy oleju. Mówiłem mu żeby wlał chociaż xcess ale twierdzi że na xclean bylo najlepiej i taki teraz zalał i faktycznie auto pracuje równiej, bardziej gładko i miękko. Nie hałasuje przy zimnych startach. Znowu kolega ma przedliftowego sedana i ma identyczne temperatury jak u mnie. Jest to opisane na forach i nikt nie wymyślił skąd takie różnice 3/4 egzemplarzy ma wysokie temperatury ale nie wszystkie.

Ogólnie spontanicznie wczoraj sprzedałem swoje AMG coupe klient przyjechał po inne auto i uparł się na zakup AMG a sprzedaż planowałem dopiero w październiku. Zrobiłem tym autem 30tyś km w rok i byly to najfajniejsze kilometry w moim życiu. Na szczęście dwa tygodnie wcześniej kupiłem w usa sedana z 2014r z przebiegiem połowe mniejszym bo 70tyś km inaczej nie sprzedał bym coupe jednak 3 dziecko w drodze i coupe i tak bylo skazane na sprzedaż. Zanim auto dopłynie, zanim zrobię opłaty i wymienię i pomaluje uszkodzony błotnik to zejdzie się ze 3-4 miesiące także temat zawieszony. Zobaczymy czy ten też będzie się grzał czy będzie trzymał dobrą temperaturę.

Co do oleju nie kupiłem motula tylko mobila 5w50 więc ktoś nie dokładnie czyta teraz rozważam motula.
Chce zostać przy normie producenta Meguin czy Pmo nie ma 229.5 Rav RCS też nie więc zostaje AMG Extreme i chyba ten wypróbuje choć wg testów nie ma jakiś mega parametrów np lepkość w 100st ma chyba gorszą niż Motul xcess. Wiele czytałem artykułów odnośnie pao vs hc i nie ma jednoznacznej odpowiedzi co jest lepsze a tutaj wszyscy naciskacie na pao. Z motula się śmiejecie ale ja sporo jeżdżę i na xcess zrobiłem około 300tyś km w tym jednym autem 160tyś km sumaryczny przebieg 260tyś i silnik w środku wyglądał pięknie nic z niego nie leciało itd wszystko było super. Auto dalej jeździ na tym oleju u nowego właściciela, który jeździ ostrzej ode mnie. Teraz ma już ponad 300 tysięcy czyli ponad 200tyś ostrej jazdy na motulu (bmw 650i V8). Znowu PAO podobno ma zły wpływ na uszczelki a każdy wyciek w V8 to mega problem.
 
Back
Top