• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB C63 AMG W204

LukaszAMG

Użytkownik
Samochód
C63 AMG
Cześć Panowie
Zarejestrowałem się na tym forum bo widzę że jest tu sporo osób z dużą wiedzą a internet w przypadku mojego auta nie pomaga. W Polsce nikt nic nie wie w USA piszą głupoty.
Do rzeczy pacjent to mercedes C63 AMG w204 6.2L V8 z 2012r seryjnie 457KM obecnie po odblokowaniu 520KM. Producent zaleca normę 229.5. Fabrycznie miał zalewany Mobil 0w40 ale obecnie jego skład jest gorszy i sam Mobil go nie podpisuje pod ten samochód.
Stosowalem Liqui Moly 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH ale na nim samochód miał głośne zimne starty i nie podobał mi się jego ciemny kolor.
Obecnie przeszedłem na Motul 5w40 X-clean i w sumie jest ok do normalnej jazdy poza tym że słabo znosi temperatury a w tym aucie panują bardzo wysokie. Olej po kilkuminutowej jeździe na max osiąga nawet ponad 130 stopni a 125 bardzo szybko. We wcześniejszych moich autach M3 różnych generacji ciężko było dojść do 120 a tam były 10w60.
W AMG po kilku takich nagrzabiach w okolice 130 stopni Motula muszę wymienić bo mam wrażenie że jego właściwości zmniejszają się drastycznie pojawiają się głośne zimne starty i ubytki czego wcześniej nie ma.
Potraficie polecić coś lepszego pod takie auto?
Cena nie ma większego znaczenia Millers odpada bo testowałem go na M3 i było tak jak tutaj z Motulem nowy chronił świetnie ale wraz ze zużyciem właściwości leciały na łeb na szyję. Nie ufam tej firmie.
Z góry dzięki za pomoc.
 
Łukasz, Ty albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem, albo nie wiem, co z Tobą jest nie tak. Temat wyczerpany, Ty nadal swoje. Skoro wiesz lepiej, to po co tutaj pytasz?

Co uważam osobiście? Że kompletnie nie przyswajasz porad. Jak jesteś uparty na Motula, to weź Motula, to twoja sprawa i twój silnik. Szkoda tylko moim zdaniem kasy, bo Total, albo Shell jest tańszy :D
 
Nikt tu nie pisze uzasadnienia nie bierz motula bo nie ma PAO bo ma zle dodatki itd dobrze by bylo napisać uzasadnienie że to HC i waszym zdaniem HC się nie nadaje a jak już się upieram to można kupić Totala ta sama jakość a taniej dobrze rozumiem?
Ja się nie znam na składzie dodatkach itd moge czytać tylko suche dane.

LM syntchoil 5w40 ma w kartach udostępnionych przez producenta hths >=3.5 to jak mam uważać że ma 4? Po co producent podaje coś co jest dla niego niekorzystne. Meguin ma w karcie dokładnie to samo >=3.5



A skupiając się na 5w50 może być czy lepiej unikać jeżeli unikać to dlaczego?
 
Ja Ci napisałem, że Motul to olej przepłacony, bo to ta sama półka, co Elf, czy Total, albo Shell HX8.

Ktoś chyba Ci pisał, że lepiej, abyś zastosował olej PAO, więc czytaj uważniej, wszystko zostało napisane.

a czy producent dopuszcza do tego silnika 5W50?
 
[mention]LukaszAMG[/mention] Jakie to ma znaczenie czy ten olej ma 3,9 czy 4 mPAs itp. ? Ten parametr sie waha! Nie ma stalej wartosci. Odnosze wrazenie, ze szukasz Swietego Grala wsrod srodkow smarnych.

A niektorzy producencji nie podaja, poniewaz istotne sa specyfikacje itp.


Tutaj starsza karta Meguina Super Leichtlauf 5W-40 z podanym HTHS.


I ja osobiscie nie widze potrzeby stosowac u Ciebie SAE 50, w tym watku otrzymales juz kilka ciekawych propozycji. Jezeli nie jestes pewny. Zrob losowanie.
 

Attachments

  • ACEA B3 - B4.jpg
    ACEA B3 - B4.jpg
    65 KB · Odwiedzin: 787
  • Unbenannt.jpg
    Unbenannt.jpg
    67,2 KB · Odwiedzin: 803
Radzę uważnie czytać, bo miałeś napisane, że przy takim silniku trzeba stosować oleje z większą odpornością termiczną na lapszych bazach PAO, a nie zwykłe HC (tanie), które wymieniałeś np. 5w40, co więcej miałeś podane konkretne marki i lepkości włącznie z tą "nadworną" czyli 0w40.
I jeszcze....producent zaleca 229.5 (full saps) i tez dostałeś info, że w związku z tym stosujesz olej z niewłaściwą specyfikacją (229.51) łącznie z omówieniem jakie są różnicę między nimi. Na marginesie, z jakiegoś powodu producent zalewa 0w40 (markę pomińmy) i zaleca 229.5.
 
jak chcesz tani olej na PAO, to wspominałem o Totalu 0W40:

http://produkty.total.com.pl/pl/products/by3/QUARTZ-9000-ENERGY-0W-40

to chyba najtańszy olej na takiej bazie dostępny bez problemów i jego cena jest na prawdę zajebista. Chyba go zaleję u siebie kolejną zimę, żeby go przetestować.
 
Zielony34 producent nie dopuszcza 5w50 bo ma normę 229.3 ale tak samo nie dopuszcza Lm synthoil 5w40 czy Meguin 5w40 które tu polecacie bo też mają 229.3 nie spełniają 229.5

Poziom1989 wg kart producenta, które wkleilem ten olej ma HTHS 3.5 lub mniej gdyby miał w okolicy 3.7-4 to już dużo lepiej ale nadal 229.3.

Teraz wyczytałem,że mercedes wycofał się w 2011r ze stosowania 0w40 w tym silniku po problemach z głosnymi hydropopychaczami, dymieniem porannym oraz dużymi ubytkami 1L na 1200-2000km i serwisy dostaly zalecenie żeby zalewać 5w40 gdzie ubytki są rzędu 1L na 5000km a dymienie nie występuje.
https://m.youtube.com/watch?v=o6UI1u2XeMc

A czemu uważacie że zastosowanie 5w50 będzie błędem?
Wiele osób pracujących z tymi silnikami sugeruje żeby używać oleju nawet 10w60 więc sam już nie wiem czy stosować się do tego co sugeruje producent
 
LukaszAMG napisał:
Poziom1989 wg kart producenta, które wkleilem ten olej ma HTHS 3.5 lub mniej gdyby miał w okolicy 3.7-4 to już dużo lepiej ale nadal 229.3.

W podstawówce mnie uczyli, ze taki zapis HTHS bei 150°C>= 3,5 mPasASTM D5481 oznacza, że HTHS jest większy równy 3,5...
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000339/1306-SynthoilHighTech5W-40-21.0-de.pdf
 
poziom1989 napisał:
LukaszAMG napisał:
Co do HTHS w LM nie bardzo rozumiem ja tutaj widzę 3.5 równo lub mniej

Rowno lub wiecej.


[mention]Plywak[/mention] O tym juz tez pisalem...Wiec bym sie nie zdziwil, jezeli autor ponownie to napisze.

[mention]LukaszAMG[/mention] wybierz jakis 5W-40 (PAO), po interwale bedziesz mogl zlecic wykonanie analizy uzywanego oleju. I nie musisz brac pod uwage tej normy...Tutaj sie rowniez sprawdzi 229.3.

[mention]Zielony34[/mention] Odnosnie Totala producent okresla go jako Technologia syntetyczna
 
Mnie zawsze uczono że zapis 2<4 lub 4>2 kierunek strzałki oznacza mniejsze ale tutaj przy tym sposobie zapisu faktycznie macie rację ale jest to mylące.
Motul zgodnie z waszymi radami skreślam zwlaszcza że teraz podobno zmienił się jego skład i analizy wychodzą gorzej to tym bardziej.
Walka zwolennikow PAO vs HC chyba nigdy się nie skończy jak PB vs ON.

Skoro można odejść od normy 229.5 to zostaje na placu boju LM 5w40 synthoil/Meguin ale kusi mnie też Mobil 5w50 który te moje 130 stopni powinien znieść dużo lepiej od 5w40.

Wiadomo że duża część zużycia silnika to zimny start ale przy takich temperaturach nie warto zastosowac SAE 50?
Auto jest garażowane nigdy nie stoi na mrozie a teraz jeszcze zbliża się okres letni.
 
LukaszAMG napisał:
Skoro można odejść od normy 229.5 to zostaje na placu boju LM 5w40 synthoil/Meguin ale kusi mnie też Mobil 5w50 który te moje 130 stopni powinien znieść dużo lepiej od 5w40.


Na jakiej podstawie twierdzisz, że zniesie je lepiej? To, że w 130 stopniach będzie miał większa lepkość nie znaczy, ze lepiej znosi temperaturę. Juz tu kiedyś na forerum pisałem, ze taki np. Millers podaje taką samą trwałość temperaturową dla oleju 0W20 i 10w60 oba wg. millersa wytrzymują 125 stopni pracy ciągłej i 150 chwilowej. Wiec nie lepkość świadczy o tym jaką temperaturę olej wytrzyma...
 
[mention]LukaszAMG[/mention] Jak dobrze pamietam z jednych kryteriow, aby spelnic norme 229.5 jest to, zeby popiol siarczanowy nie przekroczyl 1,15 %.
 
Wolał bym zostać przy 229.5 kwestia w czym gorsza jest norma 229.3 czy to tylko kwestia ekologii lub jakiś innych mniej ważnych pierdół czy faktycznie oleje spełniające 229.5 są lepsze i lepiej ochronią ten silnik nie wiem jakie są róznice. Teraz wiadomo wszędzie ekologia decyduje.
Już i tak jest za duży mętlik i za daleko zabrneliśmy więc jak mam jeszcze analizować 229.3 vs 229.5 to chyba lepiej faktycznie przyjąć że musi być 229.5 i na placu boju nie ma nic poza olejami mniejszych marek które sugerowaliście od początku. O 5w50 myślałem bardziej żeby obniżyć te 130 stopni rozumiem że 5w40 może też dzialać w tej temperaturze ale w teorii szybciej ją osiągnie a ja chciał bym żeby silnik nie łapał takich temperatur.
 
LukaszAMG napisał:
O 5w50 myślałem bardziej żeby obniżyć te 130 stopni rozumiem że 5w40 może też działać w tej temperaturze ale w teorii szybciej ją osiągnie a ja chciał bym żeby silnik nie łapał takich temperatur.

Znów blednę założenie masz, sąd wnioskujesz, że 5W40 szybciej ją osiągnie od 5W50? Możesz mi wyjaśnić skąd są te teorie?
 
Wyższe VI , dużo wyższy hths jakoś kojarzy mi się z wolniejszym nagrzewaniwm i szybszym wytraceniem temperatury może błednie ale zachowanie takiego oleju w temperaturze 130 stopni chyba będzie lepsze niż 5w40 z niższym VI i Hths?

W tym aucie olej zawsze pracuje w temperaturze powyżej 100 stopni.
Przy delikatnej jeździe ma 105 stopni.
Przy normalnej okolice 110-115
Jazda max 125-130.
 
Wlasnie nie do konca tak jest. W teorii oleje niskolepkosciowe lepiej odbieraja cieplo. Rowniez nie bedziesz pod uwage, ze w silniku panuja rozne temperatury, na tlokach dochodzi nawet do 300°C.
 
To źle Ci się kojarzy, do tego czy olej się nagrzeje szybciej czy wolniej odnosił by się parametr ciepła właściwego, którego nikt nie podaje. Jak auto często szybko osiąga 130 stopni na oleju to przyjrzyj się układowi chłodzenia. 5W50 też by się sprawdził ale z 5W50 jeszcze więcej będziesz wybrzydzał niż z 5W40 bo wybór gorszy. Fajny jest Gulf ale znowu nie dostaniesz w sklepie za rogiem, dobry jest Repsol ale tak samo jak Gulf nie ma w zwykłych sklepach, ostatnio w konkursie forumowym zwycięzca wygrał bon na Yacco Galaxie 5W50, który też może być ciekawy. Mobil1 FS X1 5W50 też nie wygląda źle ale to znowu kolejne propozycje i znowu się będziesz zastanawiał jak kobieta nad doborem torebki do butów ;)
 
Z 5w50 od razu myślałem o Mobilu miałem go w kilku autach i też byłem zadowolony ale wtedy był jeszcze peak life a teraz jest ten FS X1.
 
Back
Top