- Marka samochodu
- Mercedes-Benz w203 270CDI
- Budżet/ile litrów
- 300PLN/7 litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- OM612, 2685, 270 CDI
- Data produkcji
- 2004
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- MB 229.3, 229.5
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
Cześć, jeżdżę Mercedes od roku aktualnie ma 209 tysięcy kilometrów. Przebieg moim zdaniem realny, auto ściągnięte z Francji w 2008 roku wpis w ASO z przebiegiem 80 tysięcy kilometrów. Kupiony od pierwszego właściciela w Polsce, 11 lat w jednych rękach. Auto seria.
Jeśli chodzi o styl jazdy większość to trasy. Po przejechaniu 10/15km kiedy silnik jest odpowiednio rozgrzany prędkość oscyluje od 140 do maksymalnie 200km/h. (oczywiście jeśli pogoda i ruch na to pozwala). Obroty silnika od 2,5 do 4 z kawałkiem.
Jeżdżę już drugą wymianę na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40. Silnik nie pobiera oleju od wymiany do wymiany. Wymiana co 10/12 tysięcy kilometrów.
Przejrzałem forum w lupce ale nie udało mi się znaleźć tematu lub badania poświęconemu wyżej wymienionego oleju. Pokazały mi się tematy poświęcone Meguin Super Leichtlauf 5W40. Zbiera bardzo dobre opinie. Patrząc na karty charakterystyki Meguina można powiedzieć, że są takie same z LM Diesel Synthoil.
7 litrów LM Diesel Synthoil w hurtowni ze zniżkami wychodzi +/- 300PLN.
Karta charakterystyki Liqui Moly Diesel Synthoil:
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C;
Liczba zasadowa TBN - 12,2; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6). Posiłkuję się tym wpisem: https://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826
Wpisując oznaczenie swojego silnika OM612 w lupce polecony został olej Eurol Super Lite 5W40.
Link do badań Eurol Super Lite 5W40: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eurol-super-lite-5w40.645/
Kończąc swoje wypociny mam jedno pytanie. Czy olej LM Diesel Synthoil 5W40 jest wart swojej ceny? Cena Eurola kusi (145PLN z wysyłka za 7L) a karty charakterystyki są podobne. Czy jest jakiś haczyk? Za 300PLN moge mieć 14 litrów Eurola. Myślę nad tym by przy następnej wymianie oleju zalać Eurola a może i nawet przy nim zostać.
Czekam na komentarze specjalistów i może jakieś inne oleje na które mógłbym zwrócić uwage.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o styl jazdy większość to trasy. Po przejechaniu 10/15km kiedy silnik jest odpowiednio rozgrzany prędkość oscyluje od 140 do maksymalnie 200km/h. (oczywiście jeśli pogoda i ruch na to pozwala). Obroty silnika od 2,5 do 4 z kawałkiem.
Jeżdżę już drugą wymianę na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40. Silnik nie pobiera oleju od wymiany do wymiany. Wymiana co 10/12 tysięcy kilometrów.
Przejrzałem forum w lupce ale nie udało mi się znaleźć tematu lub badania poświęconemu wyżej wymienionego oleju. Pokazały mi się tematy poświęcone Meguin Super Leichtlauf 5W40. Zbiera bardzo dobre opinie. Patrząc na karty charakterystyki Meguina można powiedzieć, że są takie same z LM Diesel Synthoil.
7 litrów LM Diesel Synthoil w hurtowni ze zniżkami wychodzi +/- 300PLN.
Karta charakterystyki Liqui Moly Diesel Synthoil:
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C;
Liczba zasadowa TBN - 12,2; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6). Posiłkuję się tym wpisem: https://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826
Wpisując oznaczenie swojego silnika OM612 w lupce polecony został olej Eurol Super Lite 5W40.
Link do badań Eurol Super Lite 5W40: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eurol-super-lite-5w40.645/
Kończąc swoje wypociny mam jedno pytanie. Czy olej LM Diesel Synthoil 5W40 jest wart swojej ceny? Cena Eurola kusi (145PLN z wysyłka za 7L) a karty charakterystyki są podobne. Czy jest jakiś haczyk? Za 300PLN moge mieć 14 litrów Eurola. Myślę nad tym by przy następnej wymianie oleju zalać Eurola a może i nawet przy nim zostać.
Czekam na komentarze specjalistów i może jakieś inne oleje na które mógłbym zwrócić uwage.
Pozdrawiam
Last edited: