• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Moim zdaniem dolewka oleju klasy API SF/CD jest z kategorii lepszy taki niż żaden. A stosowanie pół na pół nawet z nowoczesnym olejem średnio mi się uśmiecha. Żeby to wykorzystać trzeba zrobić 2 interwały. Można ale po co?
 
skoro są szuwaksy, którymi można podnieść lepkość, to czy są sposoby nierafineryjne by ją obniżyć (?)
Tak - możesz dać ostro w palnik i podlać paliwem - lepkość się obniży na pewno 🙃

A na poważnie - możesz zmieszać z olejem typu np. 0w20 albo 0w16 - ale żeby to miało użytkowy sens i sensowną żywotność/odporność, to najlepiej wziąć tę "wodę po parówkach" w wersji premium (W-base, estry, PAO czy inne takie wynalazki) i przestaje być wtedy budżetowo:(
 
Cześć, mogę do Corolli 1.4 vvti z zalanym Specolem Gold 5w30 dolać półsyntetyk 10w40, np valvo maxlife, Shell hx7?
 
W celu?
 
możesz, pytanie tylko po co chcesz podbijac lepkość? 5w30 to max dla Toyot...
 
Taki mam pod ręką, a oleju ubylo i słychać ślizg i rozrząd na ciepłym silniku, zostało mi 1000km do wymiany oleju i regulacji zaworów i wymiany łańcucha
 
To dolej
 
Ja tak zrobiłem, zmieszałem 4L Mobil 1 FS 0W40 z 2L Mobil 1 ESP X2 0W20. Kto się orientuje to wie, że to te "lepsze" od Mobil, nieważne. A dlaczego? Po prostu tak mnie wyszło taniej, FS 0W40 kupiłem standardowo za niecałe 160 zł a 3L ESP X2 odkupiłem od kogoś komu zbywał za pół ceny z wysyłką free. Doprawiłem to AR9200V2 i 9100 i już od lutego jest w obiegu w Hondzie, kręci 3 tysiąc i ma się dobrze.
 
Witam
Czy mogę do silnika zalanego mobil1 esp 5w30 dolać coś z CPNu, pewnie olej Orlena?
Auto benzyna 1.2 vw polo. Proszę o szybką odpowiedź 😃
 
Awaryjna dolewka czegokolwiek jest zawsze lepsza niż niedostatek oleju. Dolej coś co spełnia wymagane normy i najlepiej o takiej samej lepkości. Na Orlenie napewno będą mieli zblizony olej.
 
Jak rozumiem chodzi o dolewkę? Tak, można, najlepiej takiej samej lepkości i klasy, 5w30 C3.
 
Pewnie że możesz, tylko kup olej o tych samych parametrach, czyli 5w30 i tej samej klasie ACEA.
 
Mam nadzieję że się nie zważy... 😅

20230512_114548.jpg
 
A co ma się zważyć 😀 w fabii zmieszałem revline 15w40 z chempioil 5w30 c3 w proporcjach 50/50 i nic nie wybuchło
 
Witam.

Mam pytanie odnośnie wlewania pozostałych olejów różnych marek ale o tych samych aprobatach.

Do mojego TDI kupowałem na przestrzeni lat różne marki, ravenol, millers, eurol... I zostały mi w każdej bańce po pół litra max. Zastanawiam się czy mogę przy następnej wymianie wylać te oleje.
Czy to zły pomysł? Może np tylko zmieszać dwie marki.
 
Taki tam pomysł na kolejny nieekonomiczny finansowo eksperyment w wanklu i tłokowcu - może silniki to przetrwają* ;-)
* po tym, co przez oba silniki już przepłynęło, to pewnie przetrwają ;-)
33,33%​
33,33%​
33,33%​
Litry
1​
1​
1​
MarkaIDEMITSUENEOSXENUM
OlejRotary RacingX-PrimeXPG
Lepkość10w300w205w30Miesz_1
APISMSP/RC, ILSAC GF-6ASN/CF (ACEA C3)
Normy--Dexos 2, BMW Longlife-04, MB 229.51/229.52, VW 502.00/505.00/505.01
BazaPAO+POEW-BASEPAG+ESTER
g/cm3gęstość
0,85​
0,844​
0,851​
0,848333333​
mm2/slepkość w 40 st
65,69​
26,4​
73,4​
49,01​
mm2/slepkość w 100 st
11,19​
7,7​
12,3​
10,13​
VI - indeks lepkości
164​
258​
168​
200​
stCFlashPoint
260​
232​
224​
238,7 (średnia)​
stCPour Point
-45​
-52,5​
-42​
-46,5
(średnia)​
mg KOH/gTBN
6,6​
6,41​
7,7​
6,90
(średnia)​
HTHS
3,46​
2,6 (szacunkowo)​
3,6​
3,22
(średnia)​
mPAs (aproksymowane)
3,965​
3,011​
4,267​
3,852​
mm2/s (aproksymowane)
4,665​
3,568​
5,014​
4,541​
 
Back
Top