• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Poradnik z jakimiś podstawowymi informacjami czego można oczekiwać po miksie może być interesujący. Da się to też na bieżąco edytować jeżeli dowiemy się czegoś nowego. Tylko ktoś to musi napisać :)

3 lata to nie prehistoria i warto pamiętać, że się kiedyś młodym i głupim było :D
 
KV mozna bez problemow obliczyc i to generalnie wystarczy. Bardziej pod katem znanych nam danych, pakietow dodatkow, mozliwe kombinacje synergiczne itd. Zalezy kto ma jaki prorytet ? Czy chce poprawic kontrole depozytow, ochrone itp. ? Np. polecam stosowac do mixow oleje z miejszym stezeniem VM. A np. niektore oleje posiadaja pewne aktywatory dla FMs. tlenki tytanu.
 
Tylko czy ktoś jest w stanie sprawdzić czy dany mix zadziałał? Jak wykazać "lepszość" nad olejem z fabryki?
 
Logiczne, ze jezeli zastosuje olej do mixu z N na poziomie >1300 ppm to polepsze wskaznik wlasciwosci dyspergujacych itp. Lub widzac na IR duze stezenie aminowego/fenolowego AO to rowniez zaleta. Synergicznie dziala OFM z Mo itd. Sa mozliwosci, trzeba znac przepis.
 
Dlatego potrzeba FAQ z tematu mixów olejowych.
Nie!
Trzeba tak wiedzę przekazać, żeby świadomie można dokonywać takich miksów.
FAQ to dla małosprytnych - zmieszaj 1l motula z 1l Eneosa.
A będziesz wiedział dlaczego tak postąpić? Może lepszy efekt osiągniesz mieszając total z Orlenem...?
 
@SACZI Ok - zrób mi mixa o parametrach KV40=50, KV100=10, min 65% PAO. HTHS poproszę 3.2-3.4. :cool:
 
Last edited by a moderator:
Amsoil signature Series ASL.

No właśnie. Czy taki miks będzie lepszy od gotowego Redline, Amsoil SS? W sensie czy nie jest sztuką dla sztuki coś tam sobie zmiksować.
 
Dlatego pisałem, że trzeba wiedzieć czego oczekiwać po miksie.
Bez tego nie ma sensu podchodzić do tematu.
Mieszanie olejów wg wytycznych @ozzy1979 moim zdaniem nie ma sensu i mnie nie interesuje.
Ja jestem przekonany do 3 przypadków, gdy mieszanie moze mieć sens:
- np po 5 tys km odessać 1L starego oleju i uzupełnić go świeżym (takim samym)
- to samo co wyżej, tylko uzupełnić np Amsoilem jakiegoś orlena, czy GM'a
- zalega mi kilka resztek olejów i świadomie zmieszać.
Reszta to albo bez sensu, albo trzeba mieć tęga wiedzę i możliwości weryfikacji miksu. Ja nie mam ani jednego, ani drugiego.
 
@SACZI
Z tym odsysaniem to w sumie nie głupi pomysł. Tak z literka można by wymienić. Nie zaszkodzi a raczej pomoże

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Co do odsysania "literka" - zakładając, że mam interwał wymiany co 10 000 km a chciałbym go przeciągnąć do 12 000 km - czy ma sens odessanie 1l starego oleju i dolanie 1l takiego samego "świeżego"(pojemność układu 4.3l)? Mam jeszcze z litr świeżego oleju w bagażniku a z kolejnym interwałem zamieniam 5W30 Q8 na próbę na 5W40 od Penrite, tak ten literek starego oleju by czekał kolejny rok aby go zmieszać z resztką Penrita.
 
@tybysh no, widze coraz to ciekawsze propozycje.
Ja odsysyam w polowie lata 0.5bara powietrza z opon i na nowo pompuje, zeby guma miala bardziej świeżo.

Nie chcę zmarnować zalegającego oleju a z chęcią bym podbił interwał do 12 000 km z prostego powodu - kolejne wymiany miałbym co równe 10 000 km na liczniku;)
 
Jak masz litr, a na interwal potrzebujesz 4L, to dokup 3x1L, dodaj 1L zalegajacy i po temacie.

Nie o to pytałem, od pół roku mam na półce 5 L Penrite'a na kolejną wymianę, w bagażniku mam 1L Q8, po prostu chciałem trochę odświeżyć olej w silniku i przeciągnąć dzięki temu interwał, pytanie czy dodanie powiedzmy 30% świeżego oleju w miejsce powiedzmy 30% starego oleju wydłuży interwał wymiany o 30%.
 
@tybysh olej na pewno się odświeży. Poprawią się jego parametry TBN/TAN i inne. Czy coś to wniesie to zależy odobecnego stanu . Bez analizy nic się nie stwierdzi.

@sprajt2 już Ci pisałem żebyś sobie dał siana. Ja np podmieniam wodę w rybkom akwarium 😁
 
Napewno poprawi to kondycję oleju i możesz sobie tak zrobić, ale i bez tego nic się nie stanie jeżeli silnik nie zalewa oleju paliwem i śmiało możesz przeciągnąć o te 2000km przejazd na starym.
 
@STREAM-HD

Mam aktualnie najechane 7000 km (z ceratec), z czego pierwsze 4000 km to były krótkie miejskie odcinki.

Planowałem wymianę po 8000km bo to Duratec a ubzdurałem sobie, że wymiana co 8000km a nie 10000km lepiej zadba o pierścienie, które w tym aucie się potrafią zapiekać, do tego auto lata na LPG.

Pomysł z przelataniem do 12 000km zrodził się niedawno bo szykuje się u mnie większa trasa za miesiąc a olej z bagażnika jest otwarty i siedzi tam od października, mógłby posłużyć na lekką podmiankę i popracować 5000km przed wymianą całości.

Przy tej częściowej wymianie mógłym też dolać trochę Penrita tak, aby ten interwał przeciągnąć do 12 000 km, w butli mam i tak nadmiar 700ml - realnie mógłbym więc podmienić 1.4-1.7l na kolejne 5000km, matematyka mówi, że sens jest, pytanie tylko czy warto się tak pierdzielić z tym tematem w kilkunastoletnim aucie.
 
Last edited:
Back
Top