• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Zrobiłem sobie gotową mocno podrasowaną A5 z resztek Shella HU 5w30 A3, Eneosów Xprime 0w20/5w30. No i wyszło mi:
40° - 51,5
100° - 10,6

Na dolewki do bagażnika w trasy jak znalazł 😀
 

Attachments

  • 20231106_095504.jpg
    20231106_095504.jpg
    817,8 KB · Odwiedzin: 60
A obliczyłeś stężenie pierwiastków i popiołów?
 
Ano nie, ale tym się nie przejmuję. Na pewno będzie z tego pierwiastkowo podrasowany Shell o niższej lepkości
 
W sumie przy takiej ilości to nie ma znaczenia bo i tak na dolewki. Co innego kila litrów jakiś mix do silnika to można +/- wyliczyć, jednego przybędzie, drugie ubędzie, tak samo mieszanie baz, końcowo można sobie wyliczyć parametry, ale i tak do końca nie wiadomo co się uzyskało. Ciekawe jakby wypadła analiza takiego mixu 🤔.
 
Last edited by a moderator:
U mnie na wiosnę będzie fuzja Lotosu z Orlenem :) będzie Dexos1Gen2 3W27 ;)
Zdjęcie WhatsApp 2023-11-08 o 15.07.34_16bf1ad9.jpg

Tak powinny wyjść lepkości:
Zrzut ekranu 2023-11-08 153314.jpg
 
Last edited:
Dzień dobry, to pierwsza moja wiadomość na tym forum, które obserwuję od jakiegoś czasu, ale dopiero ten wątek skłonił mnie do założenia konta.

Przede mną arcyproste zadanie - wymiana oleju w samochodzie Córki. Ot, Nissan Qashquai mk1, prosty silnik benzynowy 2,0. W instrukcji informacja o prawie pełnej dowolności wyboru oleju pod warunkiem utrzymania klasy lepkościowej 5w30 - można wybrać oleje a3/b4, a1/b1, a5/b5, c2, c3... od API SL.
Ponieważ samochód czeka eksploatacja przede wszystkim w mieście, częste uruchamianie i krótkie pokonywane odcinki, zdecydowałem się (kierując się opiniami na tym forum) na wybór Castrola Magnateca. W sklepie, który odwiedziłem była bańka 4l oleju a3/b4 (w taki celuję), ale brakujący 1 litr był klasy c2. Hmmm... i jaki by wynik dało zmieszanie takich olejów - tej samej klasy lepkościowej 5w30, ale różnych specyfikacji? Może ze względu na sposób eksploatacji samochodu (miasto, krótkie odcinki) dodanie c2 z mniejszymi lepkościami kinematycznymi, ale z większą zawartością molibdenu, itp (jak widzę w wynikach testów na forum) kosztem niewielkiego obniżenia HTHS w bardzo łagodnie eksploatowanym samochodzie byłoby korzystne (a nawet wskazane ;-))?

Będę wdzięczny za opinie i zwrócenie uwagi na możliwe konsekwencje (korzystne i niekorzystne) takiego zabiegu.

I jeszcze... od razu przepraszam, jeśli posługuję się niewłaściwie dobieranymi terminami. Ot, laik ze mnie.
 
Olej silnikowy do Renault Laguna 3 2009 150km.
Czy można mieszać olej elf evolution full-tech 5w30 DID z , elf evolution full-tech 5w30 FE , jest róznica po między FE A DID ?
 
Full tech FE jest olejem klasy ACEA C4, a DID C3.
C3 to midsaps z zawartością popiołów do 0.8%
C4 to lowsaps z zawartością popiołów do 0.5%

Można mieszać, nie można pojęcie względne. Jak masz zalecenie do Reni - C4 i chcesz się tego trzymać to nie można mieszać.
 
Witam
Mam pytanko , zostało mi 2litry Orlen Platinum Maxexpert V+ SP , czy mogę go pomieszać z Shell Helix Ultra 0w20 SP , szkoda wyrzucić wolał bym dolać do kolejnej wymiany w samochodzie Kia Sportage 1,6 tgdi HEV , zwiększy się przy okazji trochę lepkość , co o tym sądzicie ?.
 
Witam
Mam pytanko , zostało mi 2litry Orlen Platinum Maxexpert V+ SP , czy mogę go pomieszać z Shell Helix Ultra 0w20 SP , szkoda wyrzucić wolał bym dolać do kolejnej wymiany w samochodzie Kia Sportage 1,6 tgdi HEV , zwiększy się przy okazji trochę lepkość , co o tym sądzicie ?.
Zapomniałem napisać że ten Orlen Maxexpert V+ SP jest lepkości 5W30 .
 
Ja tam nie widzę problemu, będziesz miał dobry olej 3W25 😅 dla silnika nic specjalnego, nic złego się nie stanie, szkoda oleju a zawsze to świeży nowy lać i jeździć.
 
Jesli auto jest na gwarancji to zależy jak podchodzisz do jej warunków . Ja jestem trochę ortodoksyjny w tych sprawach i takie mieszanki bym się w nowym aucie nie zdecydował.
Natomiast samo mieszanie nie powinno być szkodliwe.
 
Nie zrobiłem tak zwanego pierwszego przeglądu (wymiana oleju i filtra )w Aso także gwarancji na silnik już nie mam , a zresztą Aso to czasami więcej szkody narobi niż pożytku ,ceny mają z kosmosu , wycenili się za wymianę oleju i filtra w silniku 1260złi , olej z beczki KIA , to im podziękowałem i wymieniłem sam 45 minut pracy i 1000 w kieszeni .
Pomieszam te oleje i wleje pewnie będzie ok, trochę latem będzie miał lepiej będzie ciut większa lepkość . dziękuje za porady .
 
To faktycznie cena kosmos. Ale z drugiej strony szkoda trochę tracić gwarancję, bo po to się kupuje nowe auto żeby ją jednak mieć..
 
Jasne ale tu mieszamy oleje. Nie ciągnijmy już wątku przeglądów w ASO. Tzn nie tutaj.
 
Zamówiłem 1 litr oleju VW 504.00 0W-30. Postanowiłem, że o ile w jesień, zimę, wiosnę będę zalewać auto olejem VW 508 0W-20 (+ kapkę molibdenu), o tyle przy wymianie oleju poprzedzającej lato (maj, lub ewentualnie druga połowa kwietnia) oprócz 0W-20 zaleję także 0.5 litra 0W-30 (+ małą kapkę moli), to powinno mi wyjść na lato bardziej takie 0W-22.
To taka jednolitrowa butelka starczy na dwa sezony letnie. Dodam, że w czerwcu szykuje mi się wyjazd do Neapolu.
 
Last edited:
Back
Top