• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
No to podmieniaj Pan skoro silnik ma skłonności do oblepiania pierścieni i w drogę. Nie zbiedniejesz od litra oleju, a głowa spokojna.
 
No to podmieniaj Pan skoro silnik ma skłonności do oblepiania pierścieni i w drogę. Nie zbiedniejesz od litra oleju, a głowa spokojna.

Taki mam zamiar, liczyłem w sumie na forum olejowym o jakieś info na temat mieszania starego oleju z nowym, jakieś badania naukowe, wykresy, info czy to tak łopatologicznie działa czy np. stary olej niszczy nowy i wychodzi na to samo itp;)

Nie szukałem porady ani zgody na wymianę, szukałem wiedzy, której w google nie znalazłem ale dzięki:)
 
Po tym co wyczytałem tutaj przez tyle czasu, zdaję sobie sprawę, że olej i praca jaką wykonuje jest tak naprawdę bardzo skomplikowana i dzieje się wiele reakcji mniędzy mnóstwem składników tego oleju, ale kurde no, świeży olej zamiast zużytego jeszcze nikomu nie zaszkodził ( tak czytałem też, że olej już przepracowany lekkim przebiegiem i nasycony "popiołami" może nawet lepiej smarować)
 
Dlatego rzuciłem tematem na forum, niby na logikę jak się wymieni połowę oleju na nowy to posłuży dłużej (pomijając żywotność filtra) ale w temacie oleju jest tyle zmienych a ja jestem nogą z chemii, wolę jakieś opracowanie po angielsku poczytać na ten temat jak ktoś ma, może jakieś testy były robione.
 
@tybysh jakby coś się miało złego stać z olejem to strach było by robić dolewki

Dlatego pisałem, że trzeba wiedzieć czego oczekiwać po miksie.
Bez tego nie ma sensu podchodzić do tematu.
Mieszanie olejów wg wytycznych @ozzy1979 moim zdaniem nie ma sensu i mnie nie interesuje.
Ja jestem przekonany do 3 przypadków, gdy mieszanie moze mieć sens:
- np po 5 tys km odessać 1L starego oleju i uzupełnić go świeżym (takim samym)
- to samo co wyżej, tylko uzupełnić np Amsoilem jakiegoś orlena, czy GM'a
- zalega mi kilka resztek olejów i świadomie zmieszać.
Reszta to albo bez sensu, albo trzeba mieć tęga wiedzę i możliwości weryfikacji miksu. Ja nie mam ani jednego, ani drugiego.
 
@tybysh spojrz na to z innej strony. Za miesoac masz większą trase, dokup do tego 1L brakujaca ilosc oleju, oddaj auto do warsztatu na godzine lub sam wymien olej w weekend. I masz z glowy i zagwozdkę z tym litrem i olej zalany na kolejny interwal.
 
Bez analizy to sobie tutaj możemy jedynie pofilozofować na chłopski rozum, ale to żadne odkrycie, że świeży olej dodany do nieświeżego oleju nieco go podbije. Także @tybysh jeżeli szukasz potwierdzenia na to, to je masz. ALE o ile go odświeży, na jak długo, czy dociągnie do tego czy innego interwału nikt ci nie powie z oczywistych względów. To już musi być Twoja decyzja.
 
@tybysh spojrz na to z innej strony. Za miesoac masz większą trase, dokup do tego 1L brakujaca ilosc oleju, oddaj auto do warsztatu na godzine lub sam wymien olej w weekend. I masz z glowy i zagwozdkę z tym litrem i olej zalany na kolejny interwal.
Olej sam wymieniam i gdybym chciał to bym to zrobił, nie o to mi chodzi.
 
Ja tak ostatnio robiłem przy 5,5 tyś od wymiany odessałem 1 litr i dolałem świeży, który mi jeszcze został a kupiłem za pół darmo. Zwykle wymieniam olej średnio co ok 8k a tak to może wydłużę interwał do 9-10k.
 
Świeży olej to zawsze świeży olej😃 Podobnie jak dodanie dodatku podbije parametry oleju
 
Normalnie jestem w szoku jak rozkminiacie temat wydłużenia interwału z 8kkm do 10kkm i dalej do jednorazowo do 12kkm, korzystając z oleju z dodatkiem ceratec-a (który wg info producenta w pełni "działa" dopiero po 7kkm - skrót myślowy), podczas gdy producent zakłada interwał pewnie 30kkm albo 20kkm na oleju bez dodatków redukujących tarcie i ceramizujących. To problematyczna 2kkm na oleju to raptem 10% albo 6,7% fabrycznego interwału. Przecież albo zrobimy analizę żeby dokładnie wiedzieć jak wygląda kondycja oleju i chcemy być "farmaceutami", albo bez zastanowienia trzeba śmignąć te 2kkm bo jakie to może mieć znaczenie dla całego procesu eksploatacji samochodu ? :)
 
Normalnie jestem w szoku jak rozkminiacie temat wydłużenia interwału z 8kkm do 10kkm i dalej do jednorazowo do 12kkm, korzystając z oleju z dodatkiem ceratec-a (który wg info producenta w pełni "działa" dopiero po 7kkm - skrót myślowy), podczas gdy producent zakłada interwał pewnie 30kkm albo 20kkm na oleju bez dodatków redukujących tarcie i ceramizujących. To problematyczna 2kkm na oleju to raptem 10% albo 6,7% fabrycznego interwału. Przecież albo zrobimy analizę żeby dokładnie wiedzieć jak wygląda kondycja oleju i chcemy być "farmaceutami", albo bez zastanowienia trzeba śmignąć te 2kkm bo jakie to może mieć znaczenie dla całego procesu eksploatacji samochodu ? :)

Jak ktoś w duratecu wymienia olej co 20 000km to później płacze, że silnik do kitu bo olej bierze. O niektóre silniki trzeba bardziej dbać. Osobiście to mi bardziej w moim zapytaniu chodziło o teorię a nie konkretny przypadek.
 
Last edited:
Podpowiedzcie mi Panowie bo będę robił olej w Traficu 2.0 dCi 90km bez DPF. Mam 5l ELF 5w40 i 5l Orlena z promek 0w40. Pytanie teraz bo z uwagi na łańuch rozrządu kupiłem już Cerateca do oleju i teraz podpowiedzcie, czy lepiej dokupić do brakujących litrów ELFa czy śmiało można dolać Orlena? Bo nie miałbym obawy gdyby nie ten ceratec, ale żeby nie było za dużo mieszania 😅

BTW. zna ktoś interwał wymiany łańcucha w 2.0 dCi? Bo mam 315 tys realnego nalotu i nie wiem czy już zacząć o tym myśleć czy na razie na miękko, bo przy odpalaniu nawet po kilku dniach cisza :)
 
Cóż za pytanie, i to z takim stażem na forum.
 
Back
Top