• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@SACZI coś w tym rodzaju.

Dam wam wskazówkę, przede wszystkim dla @se7en (w przyszłości zanim dasz "haha" chociaż coś napisz merytorycznego).

Mozna np. poszukać oleju z pakietem od Infineum bez Mo, lecz z OFM, dodać olej, gdzie występuje Mo <200 ppm, fajna synergiczna kombinacja.

Lub np. rozcieńczyć olej o wyższej lepkości Z SAE 0W-16 na pakiecie pod GF-6B.

Sa kombinacje.
 
Mam trochę czasu, to was dzisiaj poczyszczę i poustawiam do pionu. Na razie zamykam wątek.
 
Temat wyczyszczony, jak czyjeś posty zniknęły to znaczy że trafiła je szeroka miotła admina. Nie dogryzać sobie tylko pisać w temacie.

Moderatorów też to dotyczy - jak ktoś o coś pyta, bo nie rozumie, to odpowiadać tak żeby zrozumiał. Nie każdy się zna, ale może być zainteresowany tematem więc trzeba prosto i kawa na ławę.

Ostrzeżeń nie będę wlepiał bo by pół forum na urlop poszło.
 
A co daje taki pakiet GF-6B w wersji "rozcieńczonej?"
 
Inny typ ZnDTP (synergia z Mo ew. B) niezly mix AOs itd. Priorytet pod katem kontroli depozytow. Ogolnie nowoczesny pakiet.
 
Który olej 5w40 i 5w30 oraz 0w40 i 0w30 jest sugerowany do mieszania z ILSAC GF6B?

Ile 6B potrzebuje do działania (15%, 25% lub 50%)?
 
@elsta, mieszaj z olejem ILSAC-6A.
Takich olejów jest więcej, mają te same wymagania poza lepkością i HTHS.
No i są kompatybilne wstecz z ILSAC GF6, czy API SN/SN+/SP.
 
@elsta najpierw sobie musisz zadac pytanie: Jaka lepkosc chcesz osiagnac ?

Racja, mozna tez uwzglednic GF-6A. Ale ja bym wykorzystal jednak 0W-16 do rozcienczenia.
 
Sztuka dla sztuki. Można wybrać gotowca GF6A z HTHS 2.9
 
Tak, sztuka dla sztuki, ale to jest forum olejowe i takie "manewry" są jak najbardziej na porządku dziennym.
To tak jak byś na forum, nie wiem, detailingowym napisał, że przed nałożeniem wosku tar&glue+deiron+cleaner to sztuka dla sztuki ...
(nie mam innego obrazowego porównania w tej chwili)


@elsta, ale rzeczywiście w takim wypadku prościej kupić jakiś olej 5w30 z ILSAC GF6a/API SP.
 
Jeśli widzisz wyższość mieszaniny w równaniu w poście powyżej nad gotowym olejem ILSAC GF6A to ja już nie mam więcej pytań ;)
 
@soszo Jemu raczej chodzi o uzyskanie ewentualnej synergii z innym olejem. Bierzesz np. jakiegos Shella z OFM, mieszasz sam i masz lepszy produkt :>
Post automatically merged:

Jak dobrze pamietam, seria 300V Motula posiada pewne aktywatory dla Mo. Mozna dodac do innego rowniez z Mo i uzyskac szybszy czas aktywacji :>
 
Last edited by a moderator:
Odpisałem @elsta i forum połączyło posty.
A moje zdanie nt miksów napisałem w tym poście:

czyli tak jak z dodatkami, nie polecam, ale nie zabraniam, bo nie mam odpowiedniej wiedzy.
Mieszanie jak najbardziej dopuszczalne na własną rękę i najlepiej, jak wiesz co robisz.
W przeciwnym wypadku odsyłam do podlinkowanego posta.

PS
Mieszalność olejów zapewniają min normy API ...
 
A moje zdanie nt miksów napisałem w tym poście:

A ja odpisałem, że: "Może i prościej, ale chciałem uzyskać pewne konkretne parametry z zerem na początku, nie z piatką. No i tyle w temacie" - przy czym z rzeczonego mieszańca olejowego jestem - po jego testowaniu na przestrzeni kilku kkm - więcej niż zadowolony😋

zgadzania się się z byłym forumowiczem "małpa-Resi" nie skomentuję, ale raczej nie bez powodu jest to "były forumowicz":cool:
 
W jakich olejach Shell stosuje OFMs?
Uzyskanie HTHS 2.9 mieszając, wymagało by zmieszania oleju GF-6B w stosunku 1:1 z jakimś klasycznym olejem, na ile to ekonomiczne trudno ocenić, ale brak testów silnikowych dla takiej mieszaniny moim zdaniem skreśla takie rozwiązanie jako alternatywę dla gotowego oleju pod GF-6A.
W mniejszych stężeniach jako "buster" klasycznego oleju mogło by to mieć sens.
Norma GF-6B nie jest zalecana do starszych silników z powodu niskiego HTHS-u, czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna?
 
Back
Top