• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Mnie zostało troszkę BelRay 10W40 4T i zamierzam go wykorzystać w samochodzie na mix.
 
@denton88 Do podnoszenia lepkości może lepiej użyć np Castrol Edge 0W40 RN17RSA Wtedy powinno wystarczyć 25-30%.do uzyskania hths 2.9. Jeśli to tak prosto matematycznie można wyciągnąć srednią.
 
Dla mnie Shell Helix Ultra 5w40 plus 10w60 to totalny killer jakościowo - parametrowy, na niemcowni jeżdżą tak, do tego widziałem uoa na solo SHU 5w40 i z domieszką 10w60, ten sam samochód i zuzyciowka lepsza w tej opcji mieszanej, dla mnie w silniku n53 jest to wystarczający argument
 
Szkoda czasu na taki mix...

Zwiększanie HTHS nie ma sensu, gdyż > 3 cP nie ma korzyści, a zyskuje się straty.

ICP byś musiał zlecić min. z 10 wtedy wyciągnąć wnioski.
 
W okresie letnim zgoda, dobić do ca. 3 cP. Mimo wszystko z lepkością bym nie przesadzał.
 
@poziom1989 u mnie to kwestia 5.5l 5w40 i literek 10w60, więc bez szaleństw
Post automatically merged:

U mnie bardziej kwestia nie tyle chęci zwiększenia htsh co lepkości w 100st, niestety ten olej to bardziej 5w30, a silnik trzyma wodę na poziomie 105-107, a olej okolice 110-112, więc lepkość jest już w ogóle niska
Post automatically merged:

Z resztą widać to po 5-6 tys km na jakimkolwiek oleju, silnik zaczyna go nagle konsumować Jak wsciekly
 
Last edited:
To sobie sprawdź ile taki SAE 5W-30 ma KV110°C.
 
A hths przy mieszaniu można sobie tak po prostu wyliczyć wyciągając średnią? Np taki przykład dla 3L+1L 2.6+2.6+2.6+ 4.2=12 12÷4=3.0
 
Myślę, że tak. Skoro przy lepkości kinematycznej się sprawdza prosta proporcja to wyliczanie dynamicznej też. Zresztą zawsze można sprawdzić, zmieszać i zlecić zbadanie hths 😁 taki żarcik
 
Lepkość dynamiczną można oszacować +/-.
 
Zależy jaki duży ten plus minus 🙃, chodzi tylko o stopień homogeniczności mieszaniny czy coś jeszcze ma wpływ?
 
A czy HTHS też można oszacować? 3,5 i 2,9 w proporcji 1:1 da 3,2?
 
niestety ten olej to bardziej 5w30, a silnik trzyma wodę na poziomie 105-107, a olej okolice 110-112
U mnie są jeszcze wyższe temperatury, wentylator uruchamia się dopiero przy temp płynu 115, a jedyna dopuszczona lepkość to 5W20, na której jeżdżę.
 
@apede tak, o tym wlasnie rozmawialismy. Ewentualnie jakis 0W-20 np. Mobil 1 i do tego jakis solidny 4T 15W-50 itp. Jezeli mamy stycznosc z "cieplejszym" silnikiem i na gorace lato.

@szakul odpowiem za niego: Chrysler 200C 3.6 V6

chodzi tylko o stopień homogeniczności mieszaniny
To zapewnia juz nam ASTM D6922.
 
Ewentualnie jakis 0W-20 np. Mobil 1 i do tego jakis solidny 4T 15W-50
Myślę, że 0W20 + 10W30 4T byłoby również fajnym miksem, szczególnie na ukierunkowanie formulacji 10W30 4T. Skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu w Lagunie.
 
Ze niby w tej maździe? 🙃
Niby w Chryslerze 🙃

Wysoka temperatura pracy, by redukować emisję i spalanie. Floryda, Hawaje, Podlasie, nieważne - 5W20. V6 Pentastar to obok 5.7 HEMI jeden z bardziej popularnych i udanych silników zza oceanu, długowieczny, mimo że jeździ na wodzie po parówkach ;)

Także ja bym się specjalnie nie martwił, że Twoja W40tka jest "za cienka". No chyba, że były tam jakieś wady fabryczne, tego nie wiem, w BMW zatrzymałem się na serii M54 :)
 
Nie licha historia. Wątek zaczął się od mieszania 5W40 z 10W60. Były ochy i achy , a teraz 0W20 z 10W30 😉

Co takiego jest w olejach 4T , że warto mieszać z samochodowymi?
 
Back
Top