• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
Witam.
Mały update.
Auto przejechało trochę ponad 6000 km, dolewka ok 0,5L (zeszło 1/4 na bagnecie a dolałem na full) Więc prawie nic.
olej już zmienił barwę na ciemniejszą (w sumie najwyższy czas)
W maju lub czerwcu kolejna wymiana oraz płukanka (pewnie k2) bo silnik zanim do mnie trafił był trochę zasyfiony
IMG_20200531_143028.jpg
Tak wyglądał po kupnie przed wymianą oleju, zobaczymy jak bedzie po wymianie, lecz pewnie talk samo, ważne aby nie gorzej :)
Jak na razie jestem zadowolony z oleju oraz z silnika chyba dobre połączenie.
pozdrawiam
 
Dla odmiany teraz możesz spróbować Lotosa syntetic 5w40,ja w 1.8t byłem zadowolony.
 
... a na ostatnie kilkaset km możesz wlać płukankę długoterminową. Jest szansa że domyje resztki syfu, w tym z pierścieni, i będzie jeszcze mniejsza konsumpcja.

Pozdrawiam,
 
To auto też na krótki dystansy wiec długo terminowa odpada.
oleju to już mniej pobierać chyba nie może :)
zastanawiałem sie nad shellem ze względu na lepsze parametry myjące ale czy jest sens?
nie lepiej płukankę co wymianę i z bani?
mogę jeszcze zamienić na lotosa bo zostało jeszcze z litr z peugeota lub zrobić plukankę zalać mix lotos i specol (bo zostało) za 2000km plukanka i wymiana na docelowy
 
Lej lotosa 5w40 i płukanka co wymiane k2 ibedzie git.
 
A propos Shell, to tak mówi naklejka na ich opakowaniu, ludzie załapali i powtarzają.
BP też miało swoje Active Cleansing, ale ludzie widać nie kupili tego, został im tylko Castrol z przylegającymi cząstkami oleju (aż do stadium nagaru).
Co do żużycia oleju, to przy w tak niewysilonym, prostym wolnossaku nie powinno w ogóle go ubywać.

Pozdrawiam,
 
Tak dziala marketing. A prawda jest taka, ze nawet olej mineralny jest wstanie utrzymac silnik w czystosci.
 
Pod warunkiem terminowej wymiany.
 
Chyba nie u nas i tutaj raczej chodzi o kwestie utrzymania silnika w czystosci.
Tutaj lecz nie pamiętam w jakim wątku, było to powiązane z parametrem TBN
A propos Shell, to tak mówi naklejka na ich opakowaniu, ludzie załapali i powtarzają.
W takie naklejki średnio wierzę 😁
A co do tych silników to biorą olej, szczególnie jak się je przeciśnie.
Poczytaj o lotosie
Jak bym należał do miłośników teorii o wielkim wybuchu silnika przez olej inny niż motul lub Valvoline to bym nie zalał do 307 ki lotosa a do Lancera specola
Specola w tym silniku spisuje się dobrze i pytanie czy jest sens coś zmienić, czy co wymianę robić płukankę i będzie git
 
ok to mówisz aby na TBN sie nie napalać, to z chęcią bym dał tym razem lotosa 5W40 gdyż zaleje go też do peugeota.
jest sens robić jakieś zabiegi mające na celu czyszczenie tego silnika czy zacząć od taniej stacjonarnej płukanki i robić wymianę co ok 8000km bo tyle samochód przejeżdża w rok, niestety 3/4 miasto na krótkich dystansach
 
Przy wysokim stężeniu S w paliwie ma to sens. A to czy olej jest do wymiany musiałbyś zlecić analizę i sprawdzić korelację pomiędzy TAN w stosunku do TBN.
 
Back
Top