• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
No niby tak ale tego Eurola wiele osób poleca, a cena jest też w budżecie.
Podobno oleje z dużą zawartością tych pierwiastków są dobre dla starszych silników, więc zastanawiałem się nad nim.
 
Słowo klucz. Musi być zachowana równowaga w recepturze. Wcale nie oznacza to, że olej z mniejszą zawartością danych pierwiastków będzie wpływał gorzej na ochronę silnika.
 
Nie twierdze że oleje z mniejszą zawartością tych pierwiastków bedzie chronił gorzej (mogą mieć inne dodatki przeciwzużyciowe)
Myślę też że eurol zachował równowagę w recepturze.
 
Aktualizacja.
Na specolu 5w40 przejechałem 3000km i co mnie zaniepokoiło to pobór oleju, a mianowicie ok 400ml podczas tego przebiegu. przy lotosie jak pisałem był on na poziomie 600ml na 9000km. jakieś pomysły czemu pobór tak wzrósł? wcześniej na specolu też wynosił on ok 600ml na 10000km.
 
W moich dwóch dieslach i poprzednim aucie 0/1000km oleju.
Ciekawa sytuacja, moze gdzies coś dociscil olej i dlatego tak jest
 
Wcześnie na specolu było ok.
@Michalos12 co mógł on doczyscić? To podchodzi pod teorię że płukanka tak czyści silnik że zaczyna przepalać olej i rozpuszcza uszczelniacze.
A sam olej jest czysty ma tylko 3000km i ledwo go widać na bagnecie
 
Olej sadzy nie zbiera?
Moze ciemny kolor to tylko barwnik 😅
Cząsteczki sadzy to olej dysperguje, to nie mycie w dosłownym tego słowa znaczeniu.

Odnośnie Specola, sugeruję pojeździć. Czasem tak bywa, że zużycie oleju na początku rośnie, później się stabilizuje.
 
@poziom1989 słyszałem że bywa tak że przy zmianie oleju może wystąpić większy pobór, lecz sytuacja jest o tyle dziwna że pierwszym olejem w tym aucie był właśnie specola, potem dwa razy lotos i w obu przypadkach pobór był w okolicach 600ml na 10000km. Teraz wrzuciłem do specola i takie lekkie zaskoczenie.
 
@poziom1989 silnik pracuje jak pracował, lekko puszcza przy świecach ale to na bank nie aż tyle.
@soszo paniki nie ma, zacznę panikować jak zacznie przepalać że 3l na interwał;)
 
Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i uszczelniacze gniazd świec. Przy okazji wczolgalem się pod auto i zobaczyłem wyciek przy filtrze i na misce. Umyłem i obserwuje skąd leci. @Michalos12 możesz spać spokojnie to nie przez specola taki pobór ;)
Mam nadzieję że nie leci z uszczelniaczy przy rozrządzie:eek:
 
Oleje A3 odchodzą powoli w zapomnienie, wybór jest coraz mniejszy szczególnie jeśli chodzi o niższe lepkości np. sae30. Użytkownicy starszych aut powoli stają przed wyborem albo szukać ze świecą olejów A3 albo przerzucić się na coś innego. Teraz pytanie czy naturalna droga są oleje A5 o obniżonym hths czy może C3 gdzie hths od 3.5 ale za to z obniżonymi popiołami.

@poziom1989 pisał że hths powyżej 2 jest uznawany za bezpieczny dla silnika tak jak @jerseyAdmin podał to w opracowaniu w wątku o hths. Był też na forum poruszany temat Zddp w oleju i wynikało z niego że zbyt duża jego ilość prędzej wytworzy syf w silniku niż go ochroni. Przykładem może być olej Orlen ME 5w30 A3 lub chwalony eurol super light z wysokimi ościami wapnia.

Zatem zmierzając do brzegu w którą stronę iść? Zostać przy full saps z obniżonym hths czy może w oleje C3 z wysokim hths lecz MID saps z innymi pierwiastkami zapewniającymi ochronę? Jak myślicie? Bo im więcej czytam forum tym bardziej skłaniam się do zakopania dinozaura ;)
 
C2 w teorii może być dobrym kierunkiem,ewentualnie c2/c3 .
 
Back
Top