• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
A3 będą jeszcze długo, tak długo jak będzie na nie podaż. Do dziś wiele osób wlewa 10W40 i nie wyobrażają sobie lania "wody". Egzotyki typu Amsoil, Meguin (no to taka bliska egzotyka, ale jednak), Idemitsu, Eneos - większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia.
Nie widzę powodu, aby uciekać od tych olejów. Jest ich tyle, że samochody, które mają zalecone na nich jeździć, zdążą się skończyć zanim udałoby się wszystkie wypróbować. Wprawdzie z dotępnych w Polsce 0W30 A3B4 znam tylko 2, ale 5W30 już kilka jest, ale czterdziestek, jak poprzednik wspomniał - w ciul.
 
Tak 5w40 jest multum lecz dobrych i w miarę tanich 5w30 już nie. Jest Shell który ma mb 229.5 . Większość ma 229.3
 
W Europie na pewno ze względu na układy katalityczne najnowszej generacji, które niezależnie czy diesel czy benzyna mają filtry cząstek stałych, co wymusza korzystanie z olejów niskopopiołowych. Póki jeździsz autem bez takich wymagań dla oleju, to możesz śmiało lać oleje A3/A5, które bez przesady, są szeroko dostępne, co nie znaczy, że w każdym sklepie, natomiast w internetowych ofertach można przebierać i przebierać.
 
@Alex właśnie nie do końca można przebierać w 5w30, mało jest ich z normą API sn lub mb229.5. masz Shell, gulf i kilka innych ale nie wiem czy 10 naliczysz w cenie do 140zl.
Natomiast np C2, C3 lub a5 masz multum.
 
Ja bym się przerzucił na np orlena xd.
 
Masz też Texaco, Castrol, Mobil, Petronas, Millers, Valvoline. Jeżeli w dobie szalejącej inflacji założysz sobie sztywny limit cenowy, to faktycznie możesz być zmuszony do poszukiwania mniej znanych producentów, ja uważam że lepiej jest dorzucić te 20zł więcej i mieć produkt od dużego koncernu ze stabilnym poziomem jakości, niż przeczesywać niższe półki typu Specol, Eurol, PMO itd. ale jest to moja indywidualna preferencja. Amatorów tanich smarowideł nigdy nie brakuje, więc na luzie można szukać też jakichś Wolverów, Mannoli i innych budżetowych wynalazków, łącznie z propozycjami z dyskontów typu Bieda/Lidl/Kauf etc.
 
Ale czy można bez żadnych negatywnych konsekwencji zastąpić olej z HTHS>=3.5 takim w przedziale 2.9-3.5? Czy nie lepiej zamiast przechodzić z A3B4 na A5B5, zastosować C2C3 lub po prostu C3? Nawet C4 ma HTHS>=3.5, ale za to low saps. Z czego lepiej "rezygnować"? HTHS, czy popiół?
 
Masz też Texaco, Castrol, Mobil, Petronas, Millers, Valvoline. Jeżeli w dobie szalejącej inflacji założysz sobie sztywny limit cenowy, to faktycznie możesz być zmuszony do poszukiwania mniej znanych producentów, ja uważam że lepiej jest dorzucić te 20zł więcej i mieć produkt od dużego koncernu ze stabilnym poziomem jakości, niż przeczesywać niższe półki typu Specol, Eurol, PMO itd. ale jest to moja indywidualna preferencja. Amatorów tanich smarowideł nigdy nie brakuje, więc na luzie można szukać też jakichś Wolverów, Mannoli i innych budżetowych wynalazków, łącznie z propozycjami z dyskontów typu Bieda/Lidl/Kauf etc.
Lepiej dorzucić 20 zł i kupić olej od znanego producenta Valvoline produkowanego przez Eurola i/lub/oraz Oilebrona produkującego PMO niż przeczesywać niższe półki typu Eurol czy PMO. Widzisz brak logiki bo ja tak. Skad Ci sie wzieło, ze PMO a tym bardziej Eurol to niższa półka.
 
@Alex za cenę do 120zl masz pełno smarowidła C2 C3 z od dużego producenta Orlen, lotos,total, a przy A3 o tej cenie można pomarzyć.
@SACZI pytanie raczej ogólne, chodzi bardziej o to z czego lepiej zrezygnować z 3.5 hths czy przejść z full saps na MID saps.
Do Lancera z 2003 wpadnie pewnie A5, lecz kuszą mnie też C3. On pojedzie na wszystkim, bo ma też dopuszczenie API SG.
Generalnie z tanim 5w30 w a3 jest problem.
 

GULF Formula ULE 5W30 4L​

ACEA A3 / B4 , C3.
Posiada aprobaty
API SM, MB-Approval 229.51, BMW Longlife-04, VW 502.00/505.00/505.01
Spełnia normy
ACEA C3, GM dexos2™
Za 120zł
 
To jest po prostu mid saps czyli C3.
 
Sam też się zastanawiam nad zastąpieniem a3 w1.8t normą c3 czy 504/507
 
@ozzy1979 czytałeś to co napisałem wcześniej? Pisałem że Orlen jest na starym pakiecie, ma API sl i mb229.3.
Generalnie w rozsądnych pieniądzach i z nowszym pakietem jest Shell, resta albo droższa albo stare formulacje. Natomiast z normą C3 lub A5 do 140zl jest ich masa do wyboru z API sn, po prostu w A3 już nie ma z czego wybierać.
@Piotr_the ten gulf to C3 w klasie A3 masz gulf formula g.
 
A5 zSN to chyba też nie ma za wiele w ludzkich pieniądzach.
 
do 140zl jest ich masa do wyboru z API sn, po prostu w A3 już nie ma z czego wybierać.
Jeśli głównym kryterium poszukiwania oleju jest cena to pewnie masz rację. Bo jeśli cena jest mało istotna to A3/B4 jest w ciul. Ravenol, Fuchs, Amsoil, Millers, Motul, Neste itd. I to w lepkościach 0/5W30. Np. ostatnio kupiłem sobie Ravenola SSO 0W30 A3 z ciekawości.
 
@apede w A5 idzie znaleźć więcej niż w A3 ale jak piszesz szału też nie ma, dlatego myślę też o C3.
@ozzy1979 właśnie chodzi o to że nie ma już tanich A3 na nowszych pakietach,. A w c3 jest ich multum, dlatego się zastanawiam czy jest sens się spinać na oleje A3 i kupować coś w cenie 140zl Shell lub 170zl+ za firmy które wymieniłeś jak za ok 100 masz w c3 Orlen lotos itp. na API sn.
 
Twój wybór. Co ile wymieniasz olej, że cena na pierwszym miejscu? Ja raz do roku w 3 pojazdach.
 
Back
Top