• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mrożenie olejów

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Nie, bardziej istotniejszy jest CCS i MRV, temp. płynięcia wygląda ładnie na papierze, jest to również charakterystyczne dla PAO (zależy którego), niektórzy wykorzystują ten parametr w celach marketingowych.
 
W jakim celu schładzać olej do temp. płynięcia ?
W praktyce nie ma to większej przydatności.

Mrożenie olejów i robienie zdjęć też specjalnie przydatne nie jest. Jak pisałem wyżej - dla zabawy. Skoro ktoś chce się już tak bawić, to niech robi to na granicy parametrów dla danej lepkości, przynajmniej będzie jakiekolwiek porównanie. Praktycznie mało przydatne, w naszym klimacie kompletnie nieprzydatne, ale jak ktoś chce, to czemu nie?
 
Odrazu powiem, że wygląda to słabo,mówię o moich umiejętnościach.
Tu o sprzęt chodzi bardziej , nalanie oleju to pikuś , można było jeszcze odtłuścić tory , oleje miały by trudniej . Ale faworyt wygrał chyba .
Co myślicie o teście przelewania oleju?
Przelewanie będzie widać (próbówki) , ale jak spływa po ścianie , czy na ile na niej zostanie , to chyba trudne do pokazania innym będzie .
Osobiście mrożąc w próbówkach ( bodaj 16x10 ) , trzy oleje w tym RP ,zauważyłem że po drugim przechyleniu , olej ten wolniej wracał na dno . Czyli pierwsze i był szybszy , ale kolejne przechylenie w drugą i już wolniej spłynął . Czyli dłużej pozostawał na szkle ,ale aby to tak przekazać innym na filmiku , to raczej się nie da .

Tu nie chodzi o zrobienie z oleju bryły stałej , tylko jak ja tak robiłem to zasady były takie , ta sama temp. to samo miejsce w lodówce ,pod tym samym kątem przechylenia , te same ilości . Sprawdzałem który 10W Motul/RP szybciej dopłynie na dno .Jeśli test był na długości 13cm i było 5s różnicy średnio , to w kanałach silnika jest chyba dłużej niż 13cm .

Piszecie że takie warunki nie występują w silnikach OK . Ale jeśli któryś olej w takich warunkach , płynie szybciej to taka różnica nie przełoży się na dosłowne płynięcie w mrozy w silniku ?
Coś musi z takich różnic się przekładać , mam uwierzyć że w silniku i tak się zrównają ?
 
Witam.
Lotos Aurum 5w30 504/507
Olej w słoiku mroził się w zamrażalce 24h. Wg mnie płynność ok i nie jest bardzo mętny jak np. Shell





Wg. mnie Lotos aurum 5w30 504/507 jest lepszy od Bizol Green Oil 5w30. Na bizolu miałem większy pobór oleju i silnik TSI głośniej pracował - metalicznej.
 
@AdamTsi piszesz o mętnym Shell , ostatnio ja tu zamieszczałem foty z Shell ,post 198 . Jeśli tymi fotami się sugerujesz , to tam mętne i miodowe były tylko oleje Specola . Jeśli innymi fotami ,to daj znać gdzie ,chętnie popatrzę .

Lotos aurum 5w30 504/507 jest lepszy od Bizol Green Oil 5w30
A to bardzo ciekawe .
 
Widziałem post z Shellem jak był przelewany to wyglądał na mętny.
A co do porównania Lotosa do Bizola to rzeczywiście na Lotosie jest mniejszy pobór oleju i ciszej pracuje. Jak narazie Lotos ma u mnie duży +
 
Last edited by a moderator:
A pamiętasz gdzie ten post z Shellem był ?
 
@AdamTsi piszesz o mętnym Shell , ostatnio ja tu zamieszczałem foty z Shell ,post 198 . Jeśli tymi fotami się sugerujesz , to tam mętne i miodowe były tylko oleje Specola . Jeśli innymi fotami ,to daj znać gdzie ,chętnie popatrzę .


A to bardzo ciekawe .
Widziałem post z Shellem jak był przelewany to wyglądał na mętny.
A co do porównania Lotosa do Bizola to rzeczywiście na Lotosie jest mniejszy pobór oleju i ciszej pracuje. Jak narazie Lotos ma u mnie duży
Post automatically merged:

A pamiętasz gdzie ten post z Shellem był ?
Prosze... Ten Shell wydaje mi się mętny.
 
Pierwszy test z planszą kalibracyjną :D

Motul 8100 X-Clean 5W-40, świeży i po 24 godzinach w zamrażalniku.
 

Attachments

  • DSC_0808.JPG
    DSC_0808.JPG
    409,4 KB · Odwiedzin: 172
  • DSC_0809.JPG
    DSC_0809.JPG
    547,9 KB · Odwiedzin: 163
To plus kieliszek to w miarę kontrolowane warunki - ilość oleju zawsze taka sama, tło też więc jest jakieś porównanie. Mam jeszcze resztki olejów z analiz z paru miesięcy to porobię i będę wstawiał w tematy z analizami, a samo mrożenie będzie pkt stałym analiz, przynajmniej tych w których ja będę wysyłał oliwy.

Gorzej jak lodówkę zmienię :D

Może się z czasem pokuszę o budowę jakiegoś mini-toru do sprawdzania lepkości przed i po, chociaż podejrzewam że aż tak mi się nie będzie chciało.
 
To proste ,temperatura - zależy od stanu lodówki , w czasie pracy , w czasie spoczynku , faza pracy (początek, środek, koniec) też może tworzyć różnicę.
 
Motul Specific CNG/LPG 5W-40

DSC_0810.JPG DSC_0812.JPG
 
Shell Helix Ultra 5W-30, w porównaniu do Motuli (które też są 5W) różnica w przejrzystości jest gigantyczna
 

Attachments

  • DSC_0814.JPG
    DSC_0814.JPG
    445,6 KB · Odwiedzin: 203
  • DSC_0813.JPG
    DSC_0813.JPG
    395,1 KB · Odwiedzin: 191
Oczy mnie chyba nie mylą , ten Motul bardziej przejrzysty jest niż ten 5W30 Gold Specol co wstawiałem .
@jerseyAdmin jaki to Motul dokładnie i ile wlewasz w kieliszki ?
 
Masz przecież w każdym poście napisane jaki to olej. Około 3/4 kieliszka, ale nie wiem jaką on ma pojemność.
 
Orlen Platinum Max-Expert XD 5W-30
 

Attachments

  • DSC_0815.JPG
    DSC_0815.JPG
    296,2 KB · Odwiedzin: 170
  • DSC_0817.JPG
    DSC_0817.JPG
    453,7 KB · Odwiedzin: 162
Lotos Aurum 5W-30 C3

DSC_0818.JPG DSC_0821.JPG
 
Back
Top