• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Niebawem zima

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
To prawda, że demonem prędkości to nie jest i sprint liczy się kalendarzem. Ale jest niezawodna, bo jest prosta. Silnik 1.6 K4M to konstrukcja znana z Megane, czy Laguny.

Inne propozycje są zdecydowanie droższe. Ja, gdybym chciał Diesla, to kupiłbym pierwszej generacji Koleosa 2.0Dci 175KM 4x4. Nie każdemu się podoba, mnie szalenie.

Dalej jest Kia Sportage II - też super auto, ale również raczej Diesel.

BMW X3 E86 z 3.0 R6 - spoko, bardzo spoko, ale koszta serwisu mogą boleć. No bo wiadomo, BMW. Ale podoba mi się, bardzo fajne.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 szukamy E83 od dłuższego czasu, same gruzy od handlarzy. Szukamy wersji z m54b30, bo ten silnik jest dobrze znany mechanikowi z okolicy, ale niestety, wystawiony jest sam złom
 
No i to jest właśnie problem BMW, że bardzo ciężko dorwać zadbany egzemplarz. Większość samochodów jest zaniedbanych przez nieodpowiedzialnych użytkowników. Szkoda. Fajne auto, na prawdę. No, ale jak trafisz na egzemplarz z wadami ukryty mi, to koszta idą w tysiące.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Zielony34 problem leży gdzie indziej. Handlarze sprowadzają trupy i je pudrują. Jak jest na sprzedaż E83 od prywatnego właściciela to raczej nie wiele to zmienia, bo on kupił od handlarza i to nadal jest pudrowany trup.
 
Tak, to cały lancuch pokarmowy.

Najlepiej szukać, albo krajówki, albo samemu jechać po auto na zachód.

Z tego względu, ja bym brał Dacie, bo nie problem o krajówkę z pierwszej ręki, albo Koleosa, bo jest mało popularny. W każdym wypadku trzeba iść na kompromis.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Mitsubishi Outlander II (2008-2013). Znajomy miał takiego w wersji z silnikiem od Mitsu 2.2d mivec i nigdy nie miał z nim problemów. Była wersja 2.2d PSA i 2.0d od VW ale niestety ta padaczkowata, bo na pompkach.

Jest też wersja benzynowa 2.0 i 2.4, oba solidne ale z LPG trzeba uważać, bo takiej konfiguracji wymagają regularnego przeglądu/serwisu. Oczywiście 2.0 do spokojniejszej jazdy.
 
Mam w pracy służbowe Dustery z 1.5 dCi. Spalanie w mieście /Warszawa/ ok. 8l/100 km. Strasznie krótka skrzynia biegów, co mnie mocno irytuje, ale mają po 200k km nalatane po mieście i szczególnie mocno się nie psują. Wiadomo sprzęgła, dwumasy, amortyzatory były już wymieniane.
 
Fajny jest Subaru xv z 2L wolnossącą benzyną.
Te samochody mają genialny układ napędowy!
 
Mitsubishi Outlander II (2008-2013). Znajomy miał takiego w wersji z silnikiem od Mitsu 2.2d mivec i nigdy nie miał z nim problemów. Była wersja 2.2d PSA i 2.0d od VW ale niestety ta padaczkowata, bo na pompkach.

Jest też wersja benzynowa 2.0 i 2.4, oba solidne ale z LPG trzeba uważać, bo takiej konfiguracji wymagają regularnego przeglądu/serwisu. Oczywiście 2.0 do spokojniejszej jazdy.
2.0 i 2.2 się do LPG nie nadają. Duże koszta serwisu luzów zaworowych. Diesla 2.0 możesz tam mieć na CR, kumpel ma takiego.

Mimo wszystko, celował bym w Peugeota, albo Citroena z HDI pod maską.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Na zimę dacia jest ok 😁
Trzymajmy się tematu.
 

Attachments

  • 20201130_064747.jpg
    20201130_064747.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 162
Najfajniejsza zimę co ja widziałem w ostatnim czasie to w Krynicy jak pojechaliśmy na sylwestra z narzeczoną w 2018 😁

49564108_375796223224520_1054147208238071808_n.jpg 49457156_277070406316280_6031363161490194432_n.jpg 49140133_334990650672139_3388834199904452608_n.jpg 49511251_1773314332814279_6044726307986604032_n.jpg
 
Ależ cudownie się zapiernicza przy -4 st samochodem z silnikiem wolnossącym.. coś pięknego, temp w dolocie -3, reakcja na gaz i moc znacznie lepiej odczuwalna. Coś pięknego.
 
🙈 może. Różnica z samej temperatury może wynieść kilka procent w jedną lub drugą stronę przy niższej temperaturze lub wyższej. Widziałem kiedyś fajne opracowanie na ten temat, wyjaśniające jak to się zmienia przy danych temperaturach. Przy dolocie u mnie, oraz sposobie w jaki jest on rozwiązany temperatury nawet w lato przy zagrzanym do 105st silniku i rozgrzanych do czerwoności kolektorach wydechowych temp otoczenia vs temp w dolocie różnica na 2-3 stopnie
 
@lukaszewski , nabijam się, faktycznie czuć, że jest różnica jak jest gorąco i jak jest zimno, szczególnie w moim 2.5, ale w kompocie przy 100 koniach to raczej nie mierzalne. 1.6 i 1.8 nadaje się tylko do kompakta w e36, w jakiejkolwiek innej budzie ten silnik to nieporozumienie
 
Oczywiście temat dotyczy głównie silników wolnossących, jeżdżę samochodem tym konkretnym kupę czasu, ja mam nawet wrażenie, że silnik ma delikatnie inny dźwięk 🙈😂 na pewno zmienia się proces spalania bo zmieniły się korekty długoterminowe o kilka mg/stk
 
@lukaszewski nie wiem czy w kompakcie ma inny dźwięk, bo tłumik się za bardzo drze, ale w touringu nie zauważyłem różnicy. Jedynie muszę ogarnąć podstawę filtru oleju, bo aż szkoda mi go odpalać, bo słychać jak się męczy silnik
 
@Karopir Podstawa filtra to chyba w kazdym M52/M54, bo pamiętam, że to było pierwsze co robiłem jak zakupiłem E39 bo serce mnie bolało jak odpalałem, później jeszcze w kilku aut znajomym też robiłem ;)
 
@MrWalczak była zmieniana na inną. Nadal za długo się świeciło. Teraz kupiłem zaworek, mechanik wymienił i jeszcze nigdy tak źle nie było. Będę mu oddawał do poprawki
 
Back
Top