• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

@Hubert1, to jest zle zadane pytanie...
Możesz porównać 2 oleje z normą C3 w tym samym silniku.
Np jeden spełniający 504507, drugi np dexos2.
Analiza takich olejów po określonym dystansie mogłaby cokolwiek wskazać, ale dlatego jednego, konkretnego silnika, np 1.4 TSI. A już dla innej jednostki wynik może być zupełnie odmienny.

Natomiast faktem jest, że 504507 ma najwyższe wymagania względem oleju.
 
e same warunki użytkowania ten sam przebieg to która norma lepiej chroni
Powyżej wstawiłem testy jakie przechodzą oleje w danej normie, ale są to wartości minimalne jakie dany olej musi je spełnić dlatego w danej normie może się okazać że spełnia je w stopniu wystarczającym a drugi ze sporym zapasem. Faktem jest jest że norma dla 504/507 sama w sobie jest bardziej wymagająca.
 
Uszanowanie po przerwie :)

pytanie 504.00 / 507.00 rev. 2020

-> które oliwy już to spełniają? Ktoś, coś?

Ta rewizja normy jest dla mnie bardzo przekonująca i daje (wg. Lubrizol chart) mocno lepsze samopoczucie po wlaniu.

Widać wyraźnie ze postawiono na detergenty, wytrzymałość oksydacyjną i potencjał pojemności gromadzenia produktów spalania -głównie sadzy.

Lubrizol krzyczy ze to dopiero wymagania dla normy a nie wymagania OEM co pozwala sądzić, że pierwsze perełki zaczną się pojawiać o ile już nie ma?

6FCBCFA9-C2E9-4F53-8AE3-80BAC4F419B3.png
 
@Pedros może mieć to związek (choć nie musi) ze zmianą pewnej grupy olejów m.in w tej normie (choć skupiają ich więcej) z API SN na API SP. Jeden z największych blenderów z EU już przechodzi powoli na tą nowszą w swoich głównych produktach np. :
Tor Extendo NF 5W30 (ST-A.06.56) z rewizją majową jeśli chodzi o SDS. Przydałaby się VOA aby to sprawdzić pod kątem pakietu dodatków bo widać że jest zmiana także:

0001 (8).jpg


A wcześniej było tak:

0001 (10).jpg


Można gdybać czy chodzi o sławny już pakiet dodatków od Infineum do tej normy czy jednak coś nowszego.
 
Last edited:
Panowie czy są dostepne już oleje z normom 504/507 z 2020 r.
 
Uszanowanie po przerwie :)

pytanie 504.00 / 507.00 rev. 2020

-> które oliwy już to spełniają? Ktoś, coś?

Ta rewizja normy jest dla mnie bardzo przekonująca i daje (wg. Lubrizol chart) mocno lepsze samopoczucie po wlaniu.

Widać wyraźnie ze postawiono na detergenty, wytrzymałość oksydacyjną i potencjał pojemności gromadzenia produktów spalania -głównie sadzy.

Lubrizol krzyczy ze to dopiero wymagania dla normy a nie wymagania OEM co pozwala sądzić, że pierwsze perełki zaczną się pojawiać o ile już nie ma?

View attachment 2773
Te osie przecież nie są wyskalowane w żadnych jednostkach.
Np. piston deposit dla starej normy ma wartość 8, dla nowej normy 10. Tzn. że wartość jest 25% większa. Ale co to znaczy w prakryce ? 😉
 
Mam jeszcze jedno pytanko czy przy silniku ww którym producent dopuszcza dwie normy 502 i 504 ,to którą norme lepiej zastosować jeśli i terwał wymiany bedzie w granicach 10/15 tyś.
 
Ciężko powiedzieć, myślę że nie byłoby różnic. Ja osobiście do starych jednostek na pośrednim wtrysku typu 1.6, 1.8t zalewałbym 502/505; do aut na bezpośrednim wtrysku, albo diesel z dpf to 504/507.
 
504 bardziej wymagająca, ale 502 to w praktyce inna lepkosc i niektóre oleje spełniają normę z "górką". Zależy jaki samochód i jaki olej, ale ogólnie to MPI 502/505, DIESEL Z DPF 504/507.
 
Zależy jaki samochód i jaki olej, ale ogólnie to MPI 502/505, DIESEL Z DPF 504/507.
[/QUOTE]

Np.1.8t spełnia eu.4,czy tam już powinno być 504/507?
 
@Hubert1 - nie ma znacznia. 1.8t ma tylko euro 4, tam jest chyba tylko zwykły katalizator trójdrożny? Obie normy z nawiązką spełniają wymagania dla takiego silnika.
 
@Hubert1 1.8t to stara konstrukcja, z doświadczenia 5w40 vw 502 się sprawdza, nawet w ostatnich rocznikach (exeo mialo silnik do 2010 r). Tylko olej dobrać w miarę dobry bo od Qualitium do Meguina/Ravenola jest daleko wedlug mnie.
 
No to nasuwa się pytanie czy tani olej z API SN będzie lepszy od droższego syntetyka meguina z API SM?
 
PAO-oleje Meguina wszystkie prócz SAE 0W-30 (limit dla P) spełniają API SN.
 
aha :)
no dobra, a LM Synthoil ?
 
Back
Top