• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

Jak oceniasz tego Valvoline? Kupiłem go w promo za 90 za 5l (okazja All z dobrego sklepu wiec ucinam spekulacje ze miksola kupiłem). Niektórzy wybitnie go chwalą za niezniszczalność.
Przejechałem na nim dopiero 4 tys km - póki co jest super, silnik bardzo gładko pracuje, cicho, spalanie ok, oleju nic nie ubyło, temperatury do 100 stopni, jazda międzymiastowa po Ok 40 km raczej spokojna to temperatura oleju Ok 86 stopni - póki co jest świetnie i mocno polecam, innymi olejami interesuje się czysto teoretycznie gdyż ten Valvo na prawdę wydaje się bardzo bardzo dobry. Zaufana hurtownia olejowa mi go poleciła, zapłaciłem 150 zł za 5 litrów i uważam ze warto - cena 90 zł to okazja życia 😜
 
Osobiście trzymałbym się lepkosci 5w30 ze względu na dostępność.
Oczywiście oem VW jest szeroko dostępny (o hurtowniach piszę). Poza tym najwięcej jest olejów 5w30 z tą norma.
Ale 0W30 i 5W30 mozna zupełnie dowolnie stosować zamiennie więc lepsza dostępność 5W30 nie ma znaczenia.
 
mam kilka na półce do „przepłukiwania”. M.in. Cyclon, który okazał się rewelacyjny na lato (trochuj grubasek ale o to chodzi) i Valvo. A za niego dałem dokładnie 88 zł :) Żeby jeszcze bardziej uwypuklić czujność na okazje to Lotos Aurum 504/7 wleciał za niewiele ponad 70 pln. I często zamiast 2-3 kkm zostają na dłużej max 10kkm. A poważnie nie jestem małostkowy, lubię testować i samemu wyrobić sobie zdanie oczywiscie w zakresie osiągalnym dla subiektywnej oceny.
 
Mam teraz Valvo w jednym mocnym TDI w Rodzinie i generalnie ok. ale jak się mocniej pociśnie to mam wrażenie, że dość szybko łapie wysoką temperaturę - przynajmniej u mnie jest niższa a silnik praktycznie ten sam. Po dodaniu Ar9200V2 lekko się poprawiło i akustycznie i temperaturowo ale lepsze porównanie będzie dopiero po zmianie oleju na inny.
 
Oj dawno nie miałem oleju solo. Zawsze coś z witamin wchodzi.:)
 
Po co spinać się na olej z daną normą jak wlatuje dodatek? 🤔
 
Dodatek nie ma na celu zmiany właściwości oleju a właściwie zmienia jego właściwosci w określonym zakresie a w pozostałym nie powinien mieć wpływu lub mieć wpływ marginalny. Kluczowe parametry takie jak lepkość, temperatura płynięcia, temperatura zapłonu czy noack powinny zmienić się w sposób nieznaczny. Dodatki zawarte w oleju też mają spełniać swoje funkcje zarówno z dodatkiem jak i bez. Dodatek ma wspomóc olej w kwestii ochrony silnika czy zapewnienia odpowiedniej równowagi TBN/TAN ale nadal należy kierować się określoną normą przy wyborze oleju. Przynajmniej wtedy gdy ta norma ma większe uzasadnienie.
 
np. ważny parametr dominujący w normach oleju to popioły. Dodatki z reguły są bezpopiołowe i nie obciążają tego obszaru.
 
Z tymi popiołami i dodatkami to już jest dość skomplikowany temat. Część dodatków w standardowych dawkach faktycznie nie podnosi popiołów lub podnosi nieznacznie natomiast część już jak najbardziej tak, pomimo, że producenci starają się wogólę nie dostrzegać tej kwestii.
 
Racja. Ja zawsze wybieram, te bezpopiołowe a właściwe skrajnie nisko popiołowe, bo każda materia pozostawia suchą pozostałość po spaleniu. Ufam, że AR’y są bezpieczne. To z reszta pokazują analizy tj brak obciążania oleju składnikami popiolowymi. Tak samo dotyczy to przecież paliw i dodatków - choć tutaj bardziej metaliczne dodatki potrafią wpłynąć na układ obróbki spalin zarówno w benzynie jak i w dieslu.
 
Shell AV-L 0W30 bardzo dobry olej ale niestety nie jest tak wytrzymały jak oparte na PAO Ravenole, Eurol czy AMG Extreme i wyraźnie wcześniej się poddaje co objawia się wzrostem temperatury a przede wszystkim zwiększoną konsumpcją oleju. Na pewno przy odpowiednio dobranym interwale to bardzo dobry olej. Ale czy najlepszy do 150,00 zł? Bardzo dobrym olejem jest też Mobil 1 ESP 5W30 (mieszanina HC, GTL i PAO ), który obecnie można kupić w cenie poniżej 150,00 zł za 5l. Jeszcze tańszy i również bardzo dobry jakościowo jest Texaco Havoline PRO DS V 5W30. Nie wydaje mi się aby Polskie produkty na nowych pakietach z Specolem Spec Premium c3 VW 504/507 5W30 jakoś bardzo odstawały od zachodniej konkurencji. Aby lepiej porównać potzrebne są bardziej kompleksowe badania takie jak w przypadku Eurola FS 0W30. Shell na papierze wygląda bardzo dobrze ale w praktyce różnie z tym bywa. Dla mnie większym pewniakiem jest Mobil.
Post automatically merged:


Trzymaj się bardziej normy 504/507 a niekoniecznie lepkości 5W30.
Jest jeszcze ENEOS ULtra 5w30 w oparciu o formulacje z końca 2020
 
np. ważny parametr dominujący w normach oleju to popioły. Dodatki z reguły są bezpopiołowe i nie obciążają tego obszaru.

Jeśli chodzi o normę 504/507 to nie ma tu przesadnych wymagań co do zawartości popiołów.
 
Midsaps- do 0,8. I całe szczęście. Można sobie mniej saps zalewać jak ktoś wierzy ze to pomoże planecie (a nie pomoże, od razu mówię)
 
Last edited by a moderator:
0.8% to tak przy okazji ACEA C3. Norma 504/507 dopuszcza 1.5%.
 
Racja!!!!
9AAE1560-4321-4AA5-9B7F-33CD46866F84.jpeg

Post automatically merged:

0.8% to tak przy okazji ACEA C3. Norma 504/507 dopuszcza 1.5%.
Producenci wolą objąć produkt większą ilością norm i faktycznie stosując formulacje niskopopiołowe mogą sprzedać do większej ilości odbiorców. Faktycznie często spotyka się C3 wraz 504(7).
 
Last edited:
Ja mam takie że już nigdy shella av-l nie kupię. Temp przy jeździe autostradowej były o wiele wyższe niż na totalu, motulu. Znikał najwięcej.
Cześć,
Objawy miałeś od początku czy po jakimś dłuższym przebiegu na tym oleju? Planuje zmianę Ok 10 do 15 tys km, zastanawiam się czy tyle ten olej wytrzyma. Byłbym wdzięczny za info czy faktycznie rozruch silnika na oleju 0w30 jest szybszy niż na 5w30. Shell nie mam ale rozważam. Pozdrawiam :)
 
Co do rozruchu to w niektórych silnikach jest to zauważalne w innych niekoniecznie. I oczywiscie kwestia temperatur. 10 ty.s AV-L powinien bez problemu wytrzymać ale brać go będzie przy "intensywnej" eksploatacji praktycznie od początku. A im dalej tym więcej. Do 15 tys. tez w cyklu mieszanym można ale olej będzie już na granicy. 1.4 TSI odpowiednio serwisowany jest bardzo odporny na zużycie ale zaniedbania mogą szybko doprowadzić do poważnych kłopotów.
 
Cześć,
Objawy miałeś od początku czy po jakimś dłuższym przebiegu na tym oleju? Planuje zmianę Ok 10 do 15 tys km, zastanawiam się czy tyle ten olej wytrzyma. Byłbym wdzięczny za info czy faktycznie rozruch silnika na oleju 0w30 jest szybszy niż na 5w30. Shell nie mam ale rozważam. Pozdrawiam :)
Objawy miałem na praktycznie nowym oleju. Po 2 tyś. już go zlałem z silnika. Ale ja miałem go w 2.0 tdi. W zimę odpalanie na nim był naprawdę super. Silnik wyraźnie miał minimalny opór i odpalał w momencie. Do miasta pewnie dobry wybór. Przy moim trybie jazdy odpadał.
 
Back
Top