• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Norma 504/507

no to mają nieaktualne strony internetowe, zarówno LM jak i Meguin
 
Nie, to z glownych stron w Niemczech. To juz od kilku dobrych miesiecy.
 
więc jeszcze inaczej.
mam Orlena Platinum 0w40 który ma API SM :) czy ten olej zapewnia lepszą ochronę, czystość itd niż np. Lotos Syntetic Plus 5w40 API SN ?
 
Ten Orlen też z pewnością można zakwalifikować jako API SN.
 
Ten Meguin jest API SN bez zmian formulacji, tak? Mam butlę z sierpnia 2020 i też ma SM
 
Nie ma potrzeby, wiele na rynku olejów spełnia je bez zmian.
 
Czy uważacie ze Polskie oleje z ta norma np Orlen Platinium Max Expert C3 5w30 to dobra dla silnika alternatywa do zachodniej konkurencji np Shell AVL 0w30 czy Total Long Life 5w30? Czy parametry Orlenu odstają od olejów Shell, Total, Motul czy Valvo?
 
Oczywiście że są bardzo dobra alternatywą jak nie lepszą. Jakościowo analizy pokazały że wymienione przez Ciebie marki to bardzo podobny poziom, ale polskie są dużo tańsze, a ryzyko trafienia na podróbkę będzie bardzo małe, bo historia pokazała że opłaca się podrabiać te zachodnie brandy:)
 
Orlen jest dużo tańszy od Totala? Dzisiaj byłem po wycieraczki w hurtowni i Total long life 125zl a Orlen max V 130 za 5l. Czyli nie dużo tańszy, nie tańszy a droższy.
 
Pisze ogólnie o polskich olejach, nie tylko orlenie. Jeżeli chodzi o Orlena Maxexpert V to cena rzeczywiście okolo 130 zl za 5 l, ale Lotos Aurum 504/507 to już 90 zł z przesyłką za 5 l.
 
Alternatywa jest, Total to podobny olej do Orlena, ceny podobne. Olej volkswagena ma bazę na gtl w cenie od ok 125 zł/5l, trzeba wybierać🙂
 
Pisze ogólnie o polskich olejach, nie tylko orlenie. Jeżeli chodzi o Orlena Maxexpert V to cena rzeczywiście okolo 130 zl za 5 l, ale Lotos Aurum 504/507 to już 90 zł z przesyłką za 5 l.
Tylko pamiętaj, że Aurum jest na starym pakiecie. Na nowym jest Orlena Maxexpert V i Specol Spec Premium C3 VW 504/507:
 
Analizując parametry olejów 504/507 w cenie do ok 150zl /5L wychodzi ze najlepsze właściwości ma Shell AV-L 0w30 (VW OEM 0w30).
Karta charakterystyki * w załączniku. Bardzo niska temperatura płynięcia, dość wysoka temp zapłonu, wysoka lepkość w tej klasie, nowoczesny pakiet dodatków.. - czy w Waszej opinii faktycznie ten olej to obecnie TOP w tej klasie cenowej? Czy ktoś z Was ma doświadczenia w jeździe na tym oleju w TSI?

*To nie jest karta charakterystyki.
 

Attachments

  • AVL.pdf
    168 KB · Odwiedzin: 474
Ja mam takie że już nigdy shella av-l nie kupię. Temp przy jeździe autostradowej były o wiele wyższe niż na totalu, motulu. Znikał najwięcej.
 
W klasie 0W30 z 504(7) u mnie na podium stoi Eurol FS 0W30. Do tańca i do różańca. Na autostradę i do miasta. I na zimę i na lato. Małopodatny na zrzut paliwa podczas ekologicznego voodoo dpf. Ale na Shella tez złego słowa nie powiem choć wydaje mi się subiektywnie, że górna granicą jego wytrzymałości jest 15k km w trasie.
 
Ja mam takie że już nigdy shella av-l nie kupię. Temp przy jeździe autostradowej były o wiele wyższe niż na totalu, motulu. Znikał najwięcej.
dzięki za odpowiedz, dałeś mi sporo do myślenia - obecnie użytkuje Valvoline XL-III 5w30 - albo pozostanę przy tym oleju albo zmienię na coś pokroju Mobil, Total, Motul trzymając się parametru 5w30 :)
 
Shell AV-L 0W30 bardzo dobry olej ale niestety nie jest tak wytrzymały jak oparte na PAO Ravenole, Eurol czy AMG Extreme i wyraźnie wcześniej się poddaje co objawia się wzrostem temperatury a przede wszystkim zwiększoną konsumpcją oleju. Na pewno przy odpowiednio dobranym interwale to bardzo dobry olej. Ale czy najlepszy do 150,00 zł? Bardzo dobrym olejem jest też Mobil 1 ESP 5W30 (mieszanina HC, GTL i PAO ), który obecnie można kupić w cenie poniżej 150,00 zł za 5l. Jeszcze tańszy i również bardzo dobry jakościowo jest Texaco Havoline PRO DS V 5W30. Nie wydaje mi się aby Polskie produkty na nowych pakietach z Specolem Spec Premium c3 VW 504/507 5W30 jakoś bardzo odstawały od zachodniej konkurencji. Aby lepiej porównać potzrebne są bardziej kompleksowe badania takie jak w przypadku Eurola FS 0W30. Shell na papierze wygląda bardzo dobrze ale w praktyce różnie z tym bywa. Dla mnie większym pewniakiem jest Mobil.
Post automatically merged:

dzięki za odpowiedz, dałeś mi sporo do myślenia - obecnie użytkuje Valvoline XL-III 5w30 - albo pozostanę przy tym oleju albo zmienię na coś pokroju Mobil, Total, Motul trzymając się parametru 5w30 :)
Trzymaj się bardziej normy 504/507 a niekoniecznie lepkości 5W30.
 
Osobiście trzymałbym się lepkosci 5w30 ze względu na dostępność.
Oczywiście oem VW jest szeroko dostępny (o hurtowniach piszę). Poza tym najwięcej jest olejów 5w30 z tą norma.
 
dzięki za odpowiedz, dałeś mi sporo do myślenia - obecnie użytkuje Valvoline XL-III 5w30 - albo pozostanę przy tym oleju albo zmienię na coś pokroju Mobil, Total, Motul trzymając się parametru 5w30 :)
Jak oceniasz tego Valvoline? Kupiłem go w promo za 90 za 5l (okazja All z dobrego sklepu wiec ucinam spekulacje ze miksola kupiłem). Niektórzy wybitnie go chwalą za niezniszczalność.
 
Back
Top