• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nova Bravo 1.6 mjet z dpf

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,,Transit 2.5td
Marka samochodu
Fiat.
Budżet/ile litrów
4/100
Silnik
1.6 dpf
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma fiata S1
Autko od nowości jeżdzone na 5w30 mobil esp do 100kkm,nastepnie serwis lał 5w40 magnateka profesjonal.
Od 200kkm magnatec c2 motul xclean+ total LL 5w30.
Obecny przebieg jakieś 265kkm.
Trzymać się nadal oleju z normą 504/507 czy wrócić do c2.?
Autko teraz mało jeździ pokonuje odcinki 10kmdo pracy potem stop end gou po mieście i powrót do domu,czasem na wekend przepale dpfa.
Moje typy:
Lotos aurum 5w30 404/507
Orlen v 5w30
Ew.
Lotos aurum 5w40
orlen c3 5w40
ale nie wiem czy nie za grubo .
 
Jeśli posiada aprobate 504/507 to by tłumaczyło wyższą cene od Auruma.
Post automatically merged:

Chętnie usłyszał bym opinie kogoś kto użytkował orlena lub lotosa 504/507.
Najlepiej w 1.6 z dpf
 
Dla czego giną posty?
 
Olej doszedł a filtr będzie filtrona.
Post automatically merged:

Ale autko w miedzy czasie trafiło do mechaniora z powodu awarii sprzęgła dwumas do wymiany🤨
 

Attachments

  • 20210311_164318.jpg
    20210311_164318.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 150
  • 20210311_164250.jpg
    20210311_164250.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 143
Okaże się jak bedzie zrobione😆
2 tyś dwumas z sprzęgłem a może dojść i pewnie jakiś simering,no i robocizna.
Post automatically merged:

Najgorsze to że u nas terminy wszedzie mięsięczne.
Ja wepchałem do kolegi mówi że się zrobi tylko kiedy?
Czekać do majówki to trochę słabo,może coś mu wyleci to wtedy ogarnie.
 
To prawda, tam jest chyba w serii 290Nm, jak na 1.6 to całkiem sporo.
 
W serii jest 120KM oraz 300Nm. Nie sądzę, aby to "bonus" wykończył dwumas. Raczej się zwyczajnie zużył. Spójrzcie na przebieg tego auta, po takim przebiegu jak najbardziej ma prawo być już zmęczony. Gaśnięcie podczas ruszania na pewno też mu nie pomagało.

Jak chcesz aby Ci długo i bezproblemowo służył, to zalecał bym przy okazji dwumasy, zająć się też uszczelką smoka ;)
 
Pierwsza wymiana dwumasu 75kkm na gwarancji .
Druga 150kkm😬🤨
Ja przy 200kkm go odkupiłem i dwumas dotrzymał do 265kkm.
Post automatically merged:

Ten drugi dwumas już nie był założony w serwisie tylko u mechanika (zamiennik)
 
Przy wymianie kompletu sprzęgła z dwumasą warto też pamiętać o wyprzęgniku i jego również wymienić.
Post automatically merged:

Pierwsza wymiana dwumasu 75kkm na gwarancji .
Druga 150kkm😬🤨
Ja przy 200kkm go odkupiłem i dwumas dotrzymał do 265kkm.
Post automatically merged:

Ten drugi dwumas już nie był założony w serwisie tylko u mechanika (zamiennik)
To strasznie szybko pada ten dwumas.
 
o wyprzęgniku
i o uszczelniaczu na wale!

Nie sądzę, aby to "bonus" wykończył dwumas. Raczej się zwyczajnie zużył.
Ja od kogoś siedzącego we Fiatach kiedyś usłyszałem, że w tej wersji silnikowej dwumasa pada bardzo często i warto się zainteresować dwumasą od 1.9MJ 150KM.

Ja przy 200kkm go odkupiłem i dwumas dotrzymał do 265kkm.
Wejdź na forum Bravo i poczytaj o tym, co napisałem wyżej. Sprawdź, czy wymiary nie są podobne.
 
U mnie jest nie całe 200 tys km i wszystko fabryczne póki co. Generalnie obecnie produkowane dwumasy to już nie jest to samo co 10 lat temu. Jakość bardzo spadła.
 
Ilu konny motor?
 
105, ale wątpię że te 10 Nm różnicy miało by mieć jakiś wpływ na żywotność dwumasy.
 
Ile teraz taka przyjemność? Części + robocizna.
2641 zł z uszczelniaczem na wał i olejem w skrzyni biegów 75w90.
Sprzegło z dwumasem luk prawie 2tyś
 
No to tanio nie jest...
 
Back
Top