• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Nissan Juke 1.0 digt 117KM

Mat11

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke F16 1.0 digt 117KM
Marka samochodu
Nissan Juke II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.0 digt 117KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Dzień dobry,
Nie dawno kupiłem nowy samochód, zbliża się 2tys km przebiegu, a że planuje dłużej nim pojeździć chcę zmienić olej po dotarciu. Dzwoniłem do kilku ASO i niestety co serwis to zalewają czym innym (Shell, total, nissan oil, elf). Co polecacie do tego silnika? Chcę zadbać o niego od początku. Silniczek 3 cylindrowy, turbodoładowany, 1.0l., 117KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
Moge polecić

Orlen 5w30 XD
Lotos 5w30 C2+C3
Total 5w30 MC3 API SN PLUS
Shell ECT 5w30 także, choć ja akurat na Shellu i Motulu notowałem największe pobory oleju
 
Czy to jest silnik Ranault?

Ja bym proponował oleje z normą VW 504/507 ze względu na najwyższe wymagania względem tych olejów.
I od razu, olej 504/507 spełnia również C3, więc masz zachowany wymóg producenta silnika.
Do propozycji @adam bogusz dorzucam:
- Lotosa Aurum 504 507 https://www.oil-club.pl/index.php?threads/lotos-aurum-504-507-5w-30.828/
- Orlen Max Expert V: https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfe....aspx?produkt=PLATINUM_MaxExpert_V_5W-30.aspx

Natomiast do tego silnika to aż się prosi o jakiś olej oparty o PAO, ze względu na seryjne, znaczne wysilenie jednostki.
@tomek evo poleca Eurola FS, jako mocno sprawdzonego w TSI i rzekomo opartego w znacznej mierze o PAO.
Problem polega, że jest to olej 0w30 ...
Post automatically merged:

Porównanie C3 vs 504507
 

Attachments

  • chart.jpeg
    chart.jpeg
    45,7 KB · Odwiedzin: 285
Dziękuję za odpowiedzi.
Z tego co wiem to jest rozwinięcie silnik od Renault. Coś tam Daimler z Nissanem przy nim grzebał. Ze względu na gwarancję w grę wchodzi tylko 5w30. Szukam czegoś dobrego, nie najtańszego, silniczek wysilony, chcę o niego dobrze zadbać. A, że nie wiele wiem na temat olejów, to Was proszę o poradę.
 
Sprawę masz jasną w doborze :D
Texaco
Lotos
Orlen

Nie masz się czego obawiać 😉
Polskie oleje nie raz są wyższych lotów niż znana konkurencja 😉
 
W takim razie lej nasze Orlen lub Lotos.

120 kunia z litra to więcej niż niejedno V8. Co Ty chcesz taki tani olej do tak wysilonego silnika lać?

Sorki, musiałem, dobra nalewka do śniadania była :p.

Tak na serio to Orlen Max-Expert jest spoko. Lotos Aurum też, najlepiej wypadł by Lotos Quazar ale te oleje ciężko kupić. Ja bym się pokusił o zalanie Eni i-Sint MS 5W-30. Eni-Agip współpracowali z japonczykami przez jakis czas robiąc oleje tylko na tamten rynek. Co prawa MS to olej na UE, ale firm zacna.

Dobre byłyby oleje azjatyckie, ale są już poza budżetem niestety. Sprowadzenie dużo kosztuje i ceny są jakie są.
 
Te teksty „nie masz się czego obawiać” są już nudne. W żadnym poście autor nie wyraził obawy przed naszymi olejami więc nie wiem po co przedłużać życie stereotypom.
 
Ok,
Dzięki za pomoc :) Jeżeli to nie jest jakieś mega debilne pytanie to możecie mi w skrócie napisać dlaczego akurat te?
 
możecie mi w skrócie napisać dlaczego akurat te
 
Te teksty „nie masz się czego obawiać” są już nudne. W żadnym poście autor nie wyraził obawy przed naszymi olejami więc nie wiem po co przedłużać życie stereotypom.

Zawsze mój post możesz pominąć ;)

Ponieważ 3/4 polskich kierowców ma takie przekonanie że te oleje nadają się do smarowania łańcucha w rowerze 😉 .
Na grupach na fb już sie "znafcy" rozpisują że polecają polskie G na oil clubie po czym zalewają szlachetnego rangą internetową Motula który na dobrą sprawe leczy wszystko nawet trupy które brały po 2 litry na 15 tyś a na Motulku ni kropelki . Niczym się nie wyróżnia a kosztuje więcej i do tego wysokie ryzyko podróbki .
Odnośnie "nie masz się czego obawiać" to taka "zachęta" aby wesprzeć polską gospodarkę ;) i utrzeć stereotypy że te oleje się do niczego nie nadają .
 
@adam bogusz jest dobrym przykładem gdzie zalewa polskie oleje i na zuzyciowkach wypadają bardzo dobrze i sprawdzają się bardziej niz poprzednicy tacy jak millers, shell i motul .
 
Back
Top