• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Nissan Juke 1.0 digt 117KM

Mat11

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke F16 1.0 digt 117KM
Marka samochodu
Nissan Juke II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.0 digt 117KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Dzień dobry,
Nie dawno kupiłem nowy samochód, zbliża się 2tys km przebiegu, a że planuje dłużej nim pojeździć chcę zmienić olej po dotarciu. Dzwoniłem do kilku ASO i niestety co serwis to zalewają czym innym (Shell, total, nissan oil, elf). Co polecacie do tego silnika? Chcę zadbać o niego od początku. Silniczek 3 cylindrowy, turbodoładowany, 1.0l., 117KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
"Raczej o reakcję pytającego - jak to, POLSKIE oleje polecacie?"
Owszem, początkowo były obawy, zacząłem poszukiwania po motulach, millersach, Valvoline itp. Jak zacząłem brnąć głębiej w temat to się okazało że te polskie nie są takie złe.
 
120 kunia z litra to więcej niż niejedno V8. Co Ty chcesz taki tani olej do tak wysilonego silnika lać?

Sorki, musiałem, dobra nalewka do śniadania była :p.

Tak na serio to Orlen Max-Expert jest spoko. Lotos Aurum też, najlepiej wypadł by Lotos Quazar ale te oleje ciężko kupić. Ja bym się pokusił o zalanie Eni i-Sint MS 5W-30. Eni-Agip współpracowali z japonczykami przez jakis czas robiąc oleje tylko na tamten rynek. Co prawa MS to olej na UE, ale firm zacna.

Dobre byłyby oleje azjatyckie, ale są już poza budżetem niestety. Sprowadzenie dużo kosztuje i ceny są jakie są.
FS -a widmo jest dostępne na forum. Przeważająca baza to PAO, reszta HC.
 
Ok,
Dzięki za pomoc :) Jeżeli to nie jest jakieś mega debilne pytanie to możecie mi w skrócie napisać dlaczego akurat te?

W moim wypadku:
- Orlen Max-Expert XD - mamy tutaj analizy i warsztatowej serii Pro i MaxExpertów, wypadają bardzo dobrze. Solidne oliwy za sensowne pieniądze.
- Eni i-Sint: nie oszukują w ulotkach (nie piszą że to syntetyki). Parametry ok, niski indeks lepkości więc nie ma dużo poprawiaczy. Poprawny olej który sobie poradzi z palce w rurze wydechowej. Jeden z tych olejów który nie odstaje niczym od szeroko polecanych marek a czas to jest tańszy.
 
Mieszanina olejów bazowych to ca. 70%, więc można teoretycznie tak stwierdzić, że "przeważająca" ilość.
 
@feecle nie tyle wniosek co ostrożne domniemanie patrząc na parametry baz jakie wytwarza Eni.
 
Skąd taki wniosek?

indeks lepkości w wielu olejach jest w ogromnej mierze wynikiem doładowania go depresatorami lub wiskozatorami i wysoki VI nie musi oznaczać niczego dobrego. Niektóre oleje, na szybko przychodzi mi do głowy np Millers czy Orlen, czy wspomniany przez @jerseyAdmin Eni, mają go na "naturalnym", niewysokim poziomie wynikającym z użytej bazy. I ma to też swoje duże zalety.
 
W przypadku oleju na zwykłym HC podejrzanie wysoki indeks lepkości może sugerować zastosowanie VI booster, ale w przypadku baz opartych na V grupie jest to zwykle naturalna wartość. Poza tym nie widzę nic złego w stosowaniu takich dodatków w rozsądnych ilosciach. Przypominam też, że indeks lepkości jest po prostu wyliczany bezpośrednio z lepkości w dwóch temperaturach (40 i 100 stopni).
 
Jak widać Red Line, olej na pewno na PAO i estrach, czyli na najwyższych grupach bazowych a VI ma 164, czyli skromnie. Wiec zależność baz od VI niewielka
 
@adam bogusz depresator czyli PPD, to nie wiskozator, który ma wpływ na VI. Ogólnie te nowoczesne są niezłej jakości, odporne na ścinanie, są odpowiednie testy np. CEC-L-014-93. W teorii można zrezygnować z VM stosując np. mPAO, lecz bardzo drogi.
 
Zrobiłem jeszcze rozeznanie i pewnie zdecyduje się na Orlen MaxExpert 5w30XD. Nie wiele znalazłem informacji odnośnie lotosa. Lotos quazar jest praktycznie nie do kupienia nigdzie. Aurum i "zwykły" Lotos jakie ma różnice do wspomnianego Orlenu? Który "lepszy"? Jeszcze pytanie, czy jest jakiś forumowy sklep, albo mozecie jakiś sklep polecić by mieć olej z pewnego źródła?
 
Sklepów nie możemy polecać, ale z Orlenami czy Lotosami masz ten komfort właśnie, że nie są podrabiane.
Orlen XD i Lotos C2+C3 to są bliźniacze oleje na nowych pakietach pod 229.52 miedzy innymi.
Seria Lotosa Aurum to nowa seria do aut po gwarancji - czym sie różni od "zwykłego"? Pewnie niczym ;-)
Możesz brać każdy jednak osobiście postawiłbym na orlenowski XD.
 
Większość sklepów i hurtowni "stacjonarnych" sprzedaje również na aledrogo.
Zamawiasz z odbiorem w punkcie i po problemie.

Drugie, pewne źródło to po prostu stacje, ale chodzą mi po głowie ceny rzędu 60PLN/litr, więc średnio się to opłaca.
 
Back
Top