• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Nissan Juke 1.0 digt 117KM

Mat11

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke F16 1.0 digt 117KM
Marka samochodu
Nissan Juke II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.0 digt 117KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Dzień dobry,
Nie dawno kupiłem nowy samochód, zbliża się 2tys km przebiegu, a że planuje dłużej nim pojeździć chcę zmienić olej po dotarciu. Dzwoniłem do kilku ASO i niestety co serwis to zalewają czym innym (Shell, total, nissan oil, elf). Co polecacie do tego silnika? Chcę zadbać o niego od początku. Silniczek 3 cylindrowy, turbodoładowany, 1.0l., 117KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
Zaopatrywanie sie w olej na stacjach to kompletnie nieopłacalny biznes, czy to Orlen, czy BP czy inne. Najlepszy stosunek ceny olejów na stacjach ma aktualnie Lotos.
 
Max-Expert na stacjach nie jest aż taki drogi, chociaż droższy niż w hurtowniach czy necie. 60-70 to kosztuje seria Pro, Max-Expert to okolice 30 zlotych za litrową butelkę, te większe mają lepszy stosunek ceny do pojemności. Wiem bo kupuje do analiz na stacjach :D

Lotos faktycznie ma najbardziej sensowną politykę cenową, chociaż Quazary tak czy tak jak już są to są drogie.

Po polskie oleje warto uderzać do lokalnych hurtowni motoryzacyjnych, nie ma co się bawić w poszukiwania po Internecie.

Aurum to nowa seria, nie robiliśmy jeszcze porównań, chociaż chodziły informacje że to inaczej pakowane normalne oleje, albo klasa Quazara tylko bez kosztów uzyskania aprobat więc tańsze.

Wg mnie jakościowo to Lotos Quazar 》Orlen Pro 》 Orlen Max-Expert / Lotos Aurum 》 Orlen Classic / Lotos Synthetic 》Lotos Semisynthetic
 
Kurcze, to może jeszcze poszukam tego quazara, mam niedaleko hurtownię która jest oficjalnym dystrybutorem lotosu. A jak tam też nie dostanę to wtedy wspomniany wcześniej Orlen.
 
Chyba czas na wydzielenie ogólnego wątku o naszych oliwach ...
Aurum to nowa seria, nie robiliśmy jeszcze porównań, chociaż chodziły informacje że to inaczej pakowane normalne oleje, albo klasa Quazara tylko bez kosztów uzyskania aprobat więc tańsze.

Wg mnie jakościowo to Lotos Quazar 》Orlen Pro 》 Orlen Max-Expert / Lotos Aurum 》 Orlen Classic / Lotos Synthetic 》Lotos Semisyntheti
Z tą hierarchią "jakości" to tak średnio bym powiedział.
Przynajmniej pierwsze 4 marki...
Porównałem Orleny XD MaxExpert z Pro i chyba mam tylko błąd w danych - NOACK dla M.E. to coś około 5%
Reszta w zasadzie identyczna lub na tyle podobna, że dla silnika to "wsio ryba", bez różnicy będzie.
Podejrzewam, że serię PRO obstawili mocniej oficjalnymi aprobatami, żeby ładniej wyglądało. ME to te same oleje, tylko "spełniające wymagania".

@Mat11, nie napinałbym się tak mocno ...
Owszem, możesz szukać serii Quazar, ale może być mocno droższa od reszty.
Natomiast Ty masz tak fajne zalecenia co do oleju, że czego byś nie wlał, będzie OK (5w30 i C3).
Moim zdaniem i tak powinieneś postawić na C3 z normą VW 504/507 - "najmocniejsze" oleje w klasie midSAPS C3
 
No właśnie, a czy mamy jakieś info czym różni się seria Quazar do Aurum, czy Orlen Pro do Maxexpert (też sprzedawane pod nazwą "Tesco")? Mi się wydaję że to inne nazewnictwo raczej. Na rosyjskim forum seria Quazar cechowała się noackami w granicach 9,4 %, więc myślę że poprostu jakościowo wszytkie oleje to to samo (no i seria quazar ma oficjalne aprobaty). Słyszałem kiedyś że Lotos bierze bazy od Neste (Nexbae), ale to nie potwierdzone info, może ktoś coś słyszał, wie???
 
Macie rację, nie ma się co napinać. @SACZI "Moim zdaniem i tak powinieneś postawić na C3 z normą VW 504/507 - "najmocniejsze" oleje w klasie midSAPS C3" z tego co widzę (mogę być w błędzie) rzeczony Orlen XD nie ma tej normy? Pewnie przesadzam ale chce zadbać o "moje maleństwo" od nowości ;)
 
 
Ja polecę Total Ineo LL 5W30 mieszanina HC i PAO na nowym pakiecie Infineum lub Shell Helix Ultra ECT C2/C3 na bazie GTL patrząc na analizy oba imo lepszy wybór niż Lotos Aurum, którego analiza jest na forum. Chociaż patrząc na budżet można by dorzucić jeszcze Ravenola VMP.
 
Ale mieszacie mi w głowie :) W sumie bardzo dziękuję za to ;) Ja jestem "głupi" w tym temacie i Wasza wiedza i doświadczenie jest dla mnie bardzo ważna. Ten Ravenola VMP wygląda nie źle. Jak macie więcej informacji na temat tej oliwy to proszę o info. A ja dalej zagłębiam się w temat.
 
Aurum to seria bez aprobat, ale co tam siedzi to nie mam pojęcia. Jak pojawił się pierwszy to wspominano że to przepakowany Synthetic, gdzieś odbiło mi się o uszy że to oleje dla których Lotos zmieniał coś w formulacja i nie opłacało się uzyskiwać aprobat - bardziej zgadywanki niż potwierdzone informacje. Nie udało mi się uzyskać sensownej informacji od Lotosa co zacz.

Orlen Pro to o tyle ciekawa seria, że generalnie nie jest kierowana do odbiorcy indywidualnego, ale to jest topowa seria Orlenu, przeznaczona także do wyścigów. Mam tyle informacji ile wyciągnąłem z marketingowców ale to nie jest 1:1 z Max-Expert, podobno te oleje mają inne formulacja niż Max-Expert chociaż pewnie nie są robione zupełnie od zera.

@Plywak - ciekawe alternatywy, też fajne oleje.
 
Ten Ravenola VMP wygląda nie źle. Jak macie więcej informacji na temat tej oliwy to proszę o info. A ja dalej zagłębiam się w temat.

Z olejów tutaj wymienionych ten Ravenol będzie najmocniejszy bazowo ale i najdroższy. Czy Ty lub twój silnik odczujecie różnicę w stosunku do np. bardzo dobrego Shella to już Ci nie odpowiem. Decyzje musisz podjąć sam.
 
No i facet zgłupiał ...
Propozycji kilkanaście, a zero o eksploatacji.

No więc ja proponuję:
- wymiana przy 2-3 tys km
- druga przy 10 tys i analiza przepracowanego
- trzecia przy 20 tys km i analiza przepracowanego

Oleje do analizy możesz sobie dobrać wg klucza "najtańszy spełniający wymagania" i "wypas na PAO"
Analizy pokażą Ci, czy silnik reaguje na zmianę oleju.
Jeżeli wynik między podstawowym, a tym "wypasionym" będzie podobny, to szkoda przepłacać.
Druga sprawa, analizy pokażą (zawartość paliwa w oleju i TBN), czy olej wymieniać co 10 tys km, czy można interwał przeciągnąć do tych 15 tys między wymianami.
 
Macie rację, nie ma się co napinać. @SACZI "Moim zdaniem i tak powinieneś postawić na C3 z normą VW 504/507 - "najmocniejsze" oleje w klasie midSAPS C3" z tego co widzę (mogę być w błędzie) rzeczony Orlen XD nie ma tej normy? Pewnie przesadzam ale chce zadbać o "moje maleństwo" od nowości ;)
Orlen xd nie, ale masz orlen v z tą norma ;)
 
Analizy pokażą Ci, czy silnik reaguje na zmianę oleju.

Warto dodać, ze silnik jest nowy więc przez pierwsze nawet kilkadziesiąt tysięcy kilometrów poziomy metali mogą być podwyższone i jest to zjawisko naturalne wiec w tym wypadku nie należy się zupełnie sugerować cząsteczkami metali w UOA
 
...
No więc ja proponuję:
- wymiana przy 2-3 tys km
- druga przy 10 tys
- trzecia przy 20 tys km i analiza przepracowanego
- czwarta przy 30 tys i analiza przepracowanego
...
@Plywak, tak będzie lepiej?
Te 10 tys km powinno "wiór" z silnika wypędzić ;)
 
Aurum to seria bez aprobat, ale co tam siedzi to nie mam pojęcia. Jak pojawił się pierwszy to wspominano że to przepakowany Synthetic, gdzieś odbiło mi się o uszy że to oleje dla których Lotos zmieniał coś w formulacja i nie opłacało się uzyskiwać aprobat - bardziej zgadywanki niż potwierdzone informacje. Nie udało mi się uzyskać sensownej informacji od Lotosa co zacz.

Orlen Pro to o tyle ciekawa seria, że generalnie nie jest kierowana do odbiorcy indywidualnego, ale to jest topowa seria Orlenu, przeznaczona także do wyścigów. Mam tyle informacji ile wyciągnąłem z marketingowców ale to nie jest 1:1 z Max-Expert, podobno te oleje mają inne formulacja niż Max-Expert chociaż pewnie nie są robione zupełnie od zera.

@Plywak - ciekawe alternatywy, też fajne oleje.
Orlen Pro to jak zauważyłeś najmocniejsza seria, wzbogacona m.in. tytanem.
Jak już ktoś wcześniej zauważył Lotos bazuje na bazach z Neste, bardzo dobre bazy, a grupe III Neste ma wysoką rozwiniętą i to w jej rozwój pompuje ogromne pieniądze. Orlen bazy grupy III i IV ma od jeszcze większego gracza. Niestety nie mogę podzielić się tą informacją od kogo.
 
Panowie, dla jasności, auto ma przejechane na razie 1k km, myślę, że za 2-4 tygodnie będzie 2k km i wtedy chcę zmienić oliwę. Jest to drugie auto w domu, które rocznie nie będzie robiło więcej niż 15k km, w związku z czym 200zł na olej nie zabiję mojego budżetu raz na rok czy raz na 8 miesiecy. Mam woła roboczego (wart może 2 tys zł) i on robi kilometry ale tam to już leje "co wpadnie w ręce".
 
@Plywak, tak będzie lepiej?
Te 10 tys km powinno "wiór" z silnika wypędzić ;)
Niestety nie ma reguły patrząc na różne analizy nieraz poziomy metali stabilizują się szybko, a nie raz dopiero po kilku wymianach dlatego ja bym się nimi nie sugerował przez pierwsze kilka wymian bo mogą przekłamywać nam obraz oleju.
 
Ja polecę Total Ineo LL 5W30 mieszanina HC i PAO na nowym pakiecie Infineum lub Shell Helix Ultra ECT C2/C3 na bazie GTL patrząc na analizy oba imo lepszy wybór niż Lotos Aurum, którego analiza jest na forum. Chociaż patrząc na budżet można by dorzucić jeszcze Ravenola VMP.
Wiekszosc produktów z normą 504/507 to hc +pao więc ten Total to żaden wyjątek
 
Back
Top