• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Nissan Juke 1.0 digt 117KM

Mat11

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke F16 1.0 digt 117KM
Marka samochodu
Nissan Juke II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.0 digt 117KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Dzień dobry,
Nie dawno kupiłem nowy samochód, zbliża się 2tys km przebiegu, a że planuje dłużej nim pojeździć chcę zmienić olej po dotarciu. Dzwoniłem do kilku ASO i niestety co serwis to zalewają czym innym (Shell, total, nissan oil, elf). Co polecacie do tego silnika? Chcę zadbać o niego od początku. Silniczek 3 cylindrowy, turbodoładowany, 1.0l., 117KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
Nigdzie nie napisałem, że wyjątek tylko, że prócz tego, ze to HC + PAO jest tez na nowocześniejszym pakiecie i dlatego uważam go za lepszą propozycję niż Lotos.
 
Jasne, Specol ma taki sam pakiet...
Natomiast Lotos ma moli, oprócz Mobila 1 ESP ja za dużo olejów z moli w tej normie nie widzę
 
Bo sporo olejów pod tą normę korzysta z pakietu od Infineum, który moli nie przewiduje za to przewiduje zamiast 70ppm Mo ok 400-500ppm Boru. Mamy na forum opracowanie odnośnie Mo i minimalna dawka w badaniu była 100ppm, która o ile pamiętam uaktywniała się w temp rzędu 120 stopni wiec ciekaw jestem ile naprawdę daje te 70ppm w Lotosie...

Jeśli instrukcja dopuszcza 0W30 ja osobiście poszedł bym w Shell Helix ECT C2/C3 czyli GTL + Infineum i wymiany w ciemno co 10k km/rok. Parametry bardzo dobre i TBN prawie 9 więć spokojnie powinien dać radę.
 
@Plywak musimy pamiętać, że w pakietach są gotowe modyfikatory tarcia nawet dwa rodzaje (trzeba będzie utworzyć nowy wątek opisując je). Mo dodatkowo mało kto daje, ale działa dodatkowo jako antyutleniacz.
 
I wydaje mi się, że w tym stężeniu antutleniacz to będzie jego podstawowa funkcja. Tak samo jak bor w niskich stęzeniach nie działą jako modyfikator tarcia ale jako dyspersant i antykorozyjnie ZTCP.
 
Technolodzy wprowadzają cię w błąd. Nie pierwszy raz z resztą. To ci sami co twierdzili że pewien olej ma PAO? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
Nie zaczynajmy znowu bo nie masz wiedzy na ten temat a gdybać sobie możemy. Jak nie wierzysz to podpytaj na forum kilka osób powie Ci to co ja. Ale rozumiem, ze wiesz od nich lepiej skoro piszesz to co piszesz.
 
Ja tylko chciałbym się dowiedzieć w którym miejscu VW504/507 wymaga przynajmniej 10-20% PAO w bazie. Tajemny krąg handlarzy to żadne źródło dla mnie.
 
Nie znam żadnego tajemnego kręgu handlarzy i na pewno nie są oni źródłem informacji jak rozumiem błędnych bo wiesz
(jak zwykle) lepiej i jak rozumiem receptura 504/507 absolutnie nie wymaga PAO a jego obecność w olejach z tą normą to wyjątki. Na tym może zakończmy dyskusję.
 
Panowie wpadł mi jeszcze w oko Specol 5w30 Spec Premium C3 504/507. Oprócz spełnienia normy VW 504/507 posiada również normę API SN Plus przeciwdziała LSPI, gdzie w moim przypadku może pojawiać się to zjawisko. Chyba, że to ściema z tą norma? Nie znam też tej marki, czy to jest sprawdzony producent?
 
Z tym specolem i jego API SN Plus to bym uważał jest analiza 5W40 C3 niby z API SN Plus ale analiza an to nie wskazuje.
 
Nikt nie pisał, ze posiada jednak myślę, ze oficjalna aprobata VW przy zastosowaniu w Nissanie nie jest pierwszoplanowa
 
Last edited by a moderator:
Panowie wpadł mi jeszcze w oko Specol 5w30 Spec Premium C3 504/507. Oprócz spełnienia normy VW 504/507 posiada również normę API SN Plus przeciwdziała LSPI, gdzie w moim przypadku może pojawiać się to zjawisko. Chyba, że to ściema z tą norma? Nie znam też tej marki, czy to jest sprawdzony producent?
Analizę tego Specola masz na forum. Najnowocześniejszy pakiet. Jak kolega @Plywak napisał, ja badałem 5w40 C3, ktorego aktualnienie używam i to nie jest raczej pakiet pod SN PLUS, ale producenci pakietów różnie je certyfikują pod normę, Specol Gold ma ewidentnie taki pakiet a nie jest napisane, że ma.
@feecle troszkę mało kulturalnie Koledze @tomek evo odpisujesz. Nie masz wiedzy to czas się douczyć a nie naskakiwać na innych. A tak na marginesie norma 504/507 wymaga od oleju pewnej wytrzymalosci na scinanie i szereg innych testów, której bez odpowiedniej ilości PAO nie da się osiągnąć.
 
Bo sporo olejów pod tą normę korzysta z pakietu od Infineum, który moli nie przewiduje za to przewiduje zamiast 70ppm Mo ok 400-500ppm Boru. Mamy na forum opracowanie odnośnie Mo i minimalna dawka w badaniu była 100ppm, która o ile pamiętam uaktywniała się w temp rzędu 120 stopni wiec ciekaw jestem ile naprawdę daje te 70ppm w Lotosie...

Stężenie nie ma znaczenia dla działania. Molibden w oleju pełni rolę czegoś w rodzaju suchego smaru więc "zadziała" nawet 1 ppm. Poziom ochrony 70 vs 100 będzie inny, ale w drugą stronę (za dużo) też można przesadzić więc zostaje ufać chemikom że wiedzą co robią dając takie a nie inne poziomy dodatków.

Tak w ogóle dodatkowe działanie MoDTP jako antyutleniacza jeżeli nic nie pomieszałem (bo związków Mi do olejów trochę jest) wynika z rozpadu MoDTP na MoS2 i coś tam jeszcze w temperaturach powyżej 120 stopni. MoS2 chroni przed zużyciem, reszta wiąże niechciane związki chemiczne. Ale mam tylko wycinki tekstu więc głowy nie dam, a szkoda mi 40 dolków na kupowanie pelnego opracowania ;)
 
Back
Top