• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy Nissan Juke 1.0 digt 117KM

Mat11

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke F16 1.0 digt 117KM
Marka samochodu
Nissan Juke II
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.0 digt 117KM
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 C3
Dzień dobry,
Nie dawno kupiłem nowy samochód, zbliża się 2tys km przebiegu, a że planuje dłużej nim pojeździć chcę zmienić olej po dotarciu. Dzwoniłem do kilku ASO i niestety co serwis to zalewają czym innym (Shell, total, nissan oil, elf). Co polecacie do tego silnika? Chcę zadbać o niego od początku. Silniczek 3 cylindrowy, turbodoładowany, 1.0l., 117KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
mo.jpg
 
norma 504/507 wymaga od oleju pewnej wytrzymalosci na scinanie i szereg innych testów, której bez odpowiedniej ilości PAO nie da się osiągnąć.

Możesz mi pokazać w którym miejscu VW504/507 wymaga udziału PAO na poziomie przynajmniej 10-20%? Shell Helix Ultra ma bazę GTL i oficjalną aprobatę VW504/507. Może czas się trochę douczyć? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
Last edited:
Możesz mi pokazać w którym miejscu VW504/507 wymaga udziału PAO na poziomie przynajmniej 10-20%? Shell Helix Ultra ma bazę GTL i oficjalną aprobatę VW504/507. Może czas się trochę douczyć? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Rowe które mam zalane 504/507 ma około 30% PAO.

Poprzedni Fuchs 5w30 504/507 który zalałem ma co najmniej 20% PAO wd. niemieckiej analizy.

Mobil 1 ESP Formuła miał więcej PAO w składzie, w nowym ESP bez dopisku formuła jest GTL

Liquy Molly Top Tec około 20% PAO w składzie

Valvoline 504/507 20% PAO w składzie.

Total Ineo Long Life 5w30 też ma PAO w składzie.

Można by tu wymieniać bez końca....


Wszystkie te oleje są przebadane na niemieckim lub rosyjskim forum możesz sprawdzić analizy.

Ogólnie w olejach 5w30 pod vw504/507 których zastosowano starszy lub jakkby to nazwać pierwotny pakiet od Lubrizola, oleje wykazują w składzie domieszkę zazwyczaj około 20-30 % PAO.
 
Możesz mi pokazać w którym miejscu VW504/507 wymaga udziału PAO na poziomie przynajmniej 10-20%? Shell Helix Ultra ma bazę GTL i oficjalną aprobatę VW504/507. Może czas się trochę douczyć? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam za Ciebie odwalać robote? Zły adres
 
Spodziewałem się takiej reakcji :) Nie mogła być inna gdyż VW504/507 nie określa składu bazy olejowej i nie wymusza określonego udziału PAO. Wymagania dotyczą końcowych paremetrów oleju oraz pozytywnego przejścia testów na silniku (depozyty, korozja, zużycie, itd.). Przykład Shell Helix Ultra na GTL tylko to potwierdza.
 
Możesz mi pokazać w którym miejscu VW504/507 wymaga udziału PAO na poziomie przynajmniej 10-20%? Shell Helix Ultra ma bazę GTL i oficjalną aprobatę VW504/507. Może czas się trochę douczyć? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To, że niektóre oleje spełniają wymogi aprobaty bez udziału PAO to nie znaczy, że odgórne zalecenia nie są takie. Poza tym Shell to GTL a Ty piszesz o HC. Przeczytaj proszę uważnie co napisałem bo jest różnica miedzy tym co ja pisze a co Ty interpretujesz. A poza tym nie kłóćmy się może w Święta.
Post automatically merged:

Spodziewałem się takiej reakcji :) Nie mogła być inna gdyż VW504/507 nie określa składu bazy olejowej i nie wymusza określonego udziału PAO. Wymagania dotyczą końcowych paremetrów oleju oraz pozytywnego przejścia testów na silniku (depozyty, korozja, zużycie, itd.). Przykład Shell Helix Ultra na GTL tylko to potwierdza.
Oczywiście zgadzam się z tym co piszesz. Norma nie określa absolutnie bazy olejowej i mało tego nie określa pakietu dodatków. Jednak większość producentów korzysta z gotowych pakietów dodatków, które aby olej spełniał daną normę potrzebują wymieszania z konkretną bazą olejową i w przypadku normy 504/507 zalecanie (czy wręcz wymóg aby pakiet gwarantował spełnienie normy) są takie, ze bazy powinny posiadać pewną ilość baz PAO. Oczywiście niektórzy producenci kombinują modyfikując pakiety i mieszając w recepturze. Shell ze swoimi bazami GTL widocznie daje radę ale z tego co wiem to w większości znanych mi olejów 504/507 jest trochę tego PAO. Trzeba też pamiętać, że baza HC bazie HC nie jest równa i być może da się zrobić olej spełniający uczciwie 504/507 ale baza musi być lepsza niż "standardowe" HC.
 
Last edited:
Bardzo dziękuję za dyskusję. Zgodnie z Waszymi wskazówkami zdecydowałem szukać oleju spełniającego normę VW 504/507. Kupiłem millers oils EE Longlife 5w30 C3 VW504/507. Mam nadzieję, że to będzie dobry wybór, jutro wymiana. Najtańszy to on nie jest ale łudzę się, że za ceną idzie jakość. Po wymianie poinformuję Was czy zauważyłem jakakolwiek różnice.
 
Last edited:
Czytałem. Zresztą "zgłupieć" można, na innych forach czytałem bardzo pochlebne opinie, jak i bardzo złe :) Pojeżdżę trochę, zobaczę, w końcu to nie związek ma całe życie ;)
 
Racja, przepraszam, mój błąd, już edytowałem post. Może się nie rozsypie po tym oleju. Następnym razem zamierzam zalać czymś tańszym (myślałem o Shell helix hx8 albo lotos). Wtedy będę miał porównanie.
 
Back
Top