• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 1.6 tdi 110km

jaroslaw.michalowski@yaho

Nowy użytkownik
Samochód
Octavia 3 1.6 tdi 110km
Marka samochodu
Skoda octavia 3 1.6 tdi 110 km
Budżet/ile litrów
500/4.6 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 tdi 110km
Data produkcji
2015 grudzien
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Vw504/507
Jaki olej masz obecnie
Fanfaro 5w30
Witam, jestem tu nowy przejrzałem już wiele wątków na temat normy vw 504/507, jednak nadal mam wątpliwości.

Autko kupiłem jakiś czas temu - octavia 3 1.6 tdi 110km wersja green line z 2015 roku, jakieś 8k km temu poprzedni właściciel zalał olej fanfaro 5w30, w papierach wcześniejszy olej to castrol 5w30, chyba już nie ma to znaczenia jakie to oleje dokładnie. Auto ma ponad 160k km przebiegu.

1. Wiem już że po castrolu trzeba wypłukać. Która plukanka poradzi sobie najlepiej? Archoil 2820, czy tec2000?

2. Olej - chce zalać coś z najwyższej pułki, myślę między ravenolem 5w30, lub ewentualnie 0w30, albo penrite enviro+ 5w30. Który wybrać, lub jeśli macie to czy jest coś innego?

3. Czy do tych olejów dolewać archoil 9100?
 
Last edited:
Przewaga jest taka, że przy pałowaniu 200km/h olej się tak nie zużyje, bo ma więcej/lepsze dodatki. Przy normalnej jeździe to się zgodzę, że różnic nie będzie.
 
Jest to prędkość zbliżona do maksymalnej. Przez dłuższy czas taka jazda nie jest zdrowa dla silnika. Dla turbo też. Z tego co kojarzę 1,6 TDI ma skrzynie V - biegowa, więc obroty są wysokie.
Skrzynia manualna 6 biegów, obroty około 4000.

Cały czas zastanawia mnie co oprocz pompowalnosci na mrozie przemawia za 0w30?
 
Last edited by a moderator:
Skrzynia manualna 6 biegów, obroty około 4000.

Cały czas zastanawia mnie co oprocz pompowalnosci na mrozie przemawia za 0w30?
Nawet jak jeżdżę autem od nowości i testowałem wszytkie możliwe lepkości w normie i jedna poza to i tak powiedzą ze przydaek nie związany z olejem. Jak chcesz norma to zalej 5w30 jak ten silnik wychodził fabryki
Jak chcesz poprawić fabrykę mając dpf to 0w40 z dużą ilością PAO i c3. Jak nie masz dpf to cie popiół nie obchodzi o łatwiej o 0w40 z normą 502 z większą ilością PAO
 
Last edited by a moderator:
Jest dpf. Wystarczy przeczytać formatkę.
 
Jest dpf. Wystarczy przeczytać formatkę.
na tapatalku nie widac formatki. jak jest to m1 0w40 esp bo jest c3 . ma tyle sapsow co motul xclean+ o ile pamietam. bo oba midsaps . Na stronce motula wlasnie zobaczylem ze xclean+ oznaczaja jako "Suitable also for any type of Diesel or Gasoline engines calling for ACEA C3 lubricant." wiec nie widzę przeszkód zastosowac 0w40 z C3 do 507

motul
STANDARDS
ACEA C3


APPROVALS

BMW LL-04
MERCEDES-BENZ MB-Approval 229.51
PORSCHE C30
VW 504 00 507 00



M1 ESP x3 0w40


Produkt posiada następujące aprobaty:
Porsche C40
MB-Approval 229.31
MB-Approval 229.51
MB-Approval 229.52
GM dexos2
VW 511 00





Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:
ACEA C3
FIAT 9.55535-S2
API SN PLUS
API SN



Na moje 0w40 spelnia lepsze normy ale jak sie nie ma argumentu to trzeba postawic argument 507nie spelnia i koniec dyskusji. Ale to ze 511 juz tak to cisza, dexos 2 tez.
no bo jak moze byc 0w40 lepszy od oleju 507 . A juz polecany tutaj avl 0w30 czyli vw oem to w ogole tylko 507 i C3 pachnie cos robieniem olejem na wyłącznosc co by nie było w srodku.
Naprawde zaden vag nie wybuchnie od 0w40 C3, moze mu tylko na dobre wyjsc
 
Last edited by a moderator:



Normy nadające się do w/w silnika bądź wyższe / ewentualnie bez aprobaty, ale do silników z DPF.

Oleje z górnej półki cenowej.

Teraz mainstream:
Obydwa oleje z aprobatą do silników Diesla z DPF.


 
Skrzynia manualna 6 biegów, obroty około 4000.

Cały czas zastanawia mnie co oprocz pompowalnosci na mrozie przemawia za 0w30?
nawet w 30 stopniowym upale czerpiesz korzyści z 0w30, lepsza ochrona silnika poniżej 100*C, mniejsze spalanie.. w moim przypadku dochodzi to w sumie do 3zł na 100km w kontraście do 5w40 w przypadku gdy silnik więcej jest zimny niż ciepły. Na długiej trasie tak wysokie oszczędności wiadomo znikają, bo olej jest rozgrzany więc przestaje się wyróżniać właściwościami do wyższych lepkości.

Z reguły też takie oleje są lepiej zrobione, mają wysoki wskaźnik lepkości typu 200 lub więcej, a nie 160-170.
Do tego mniej aku dostaje po tyłku podczas odpalania bo silnik ma mniejsze opory.
Czy szybciej masz ciepło z nawiewów zimą.

U mnie TDI jest zadowolone na shellu av-l 0w30.

Tylko 0w30 czy 5w30 mogą być różne.. elf ma w ofercie np takie oleje, gdzie 5W30 ma mniejszą lepkość niż 0W30. typu 55 w 40* i 9.9 w 100*, a 0w30 mają 68 w 40* i 12 w 100* jak i wiele innych producentów, więc warto czytać karty charakterystki.


Czy jezdziłeś na tym oleju w tym silniku ? ten olej to masakra dla tego silnika.
Czemu niby? :D masz na myśli tylko 1.6 czy ogólnie tdi?
 
Last edited:
Pisałem już wielokrotnie wystarczy poszukać. Nie wiem jakie temp w innych tdi ma ten olej ale w 1.6 w Fabii 2fl dobił mi do 132 stopni i było pewne chwilowe kuku
 
Back
Top