• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

  • Uwaga!

    Włączyliśmy system, pozwalający na ograniczenie możliwości pisania w dziale "Dobór oleju". W chwili obecnej wszyscy użytkownicy mogą w tym dziale pisać. Jednak administrator ma możliwość wyłączenia tej możliwości na wniosek moderacji lub wg własnego osądu.

    Możliwość udzielania porad będzie ograniczana tymczasowo lub na stałe osobom które tworzą OT, wchodzą w niepotrzebne dyskusje z innymi użytkownikami, takim które udzielają porad mimo że niedługo wcześniej same o pomoc prosiły. Moderacja będzie także większą uwagę zwracać na "czerwony tekst" w opisie działu dobór oleju. Nie będzie on rygorystycznie przestrzegany, jednak w miarę możliwości prosimy się do niego stosować. Nagminne łamanie zaleceń tam zawartych także będzie skutkować ograniczeniem dostępu do tego działu.

    Dziękuję za uwagę
    Administrator

Royal Purple 5W30 API SN PLUS Dexos1 gen2 - Toyota Auris II

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Analiza Royal Purple 5W30 API SN PLUS 1 Dexos Approved Gen 2. Data produkcji 02/2019 . Kupiony bezpośrednio u dystrybutora ,firma Innochem . Pierwszy olej po tym co był zalany w DE .

Specyfika permanentne miasto 98% , tras jak na lekarstwo , noga lekkawa bez pałowania . Mimo to staram się nie jeździć po 4km , tylko przynajmniej 15km w dzień .Czyli miasto ,kawałki drogi ,gaszenia ,odpalania ,a na koniec + 7-10km jazda jednostajna . Oczywiście zdarza się i dziennie 50-60 km .

Obecny w silniku od 05/12/2019 i 50800km - do 07/12/2020 i 58843km =1R i 8043km .
W czasie pobrania próbki interwał wynosił 7863km .

Dolewki świeżego oleju w trakcie interwału były dwie :
172ml przy stanie licznika 53716km .
182ml przy stanie licznika 57324km .

Olej Royal Purple 5W30 był wymieniany po poprzednim oleju TGMO 5W30 PFE bez zastosowania płukanki postojowej . W trakcie interwału nie były stosowane dodatki do tego oleju, jedynie do benzyny były stosowane dwa dodatki :
AR6900p-max , 2 x 50ml ,na dwa baki paliwa , od 55363km do 56517km .
AR6400p-max , 1 x 400ml ,na jeden bak paliwa , od 57747km do 58396km .

Oleje Royal Purple mają pierwotnie kolor ciemno fioletowy , jednak ten kolor się po jakimś czasie wypracowuje . Zastanawiające jest to ,że tak jak poprzedni olej ,tak i ten przesłany do analizy w miarę upływu kilometrów również zmienił kolor na taki rudawy odcień .

#4969-Z-167269-Sev2 (1)-page-001.jpg
 

Attachments

  • #4969-Z-167269-Sev2.pdf
    105 KB · Odwiedzin: 65
Last edited by a moderator:

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Wymiana akurat w punkt, więc oliwa wytrzymała taki interwał w mieście .
 

lukaszewski

Zbanowany
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Przy mojej jeździe 6km do pracy w jedną stronę to olej ma chyba dość po 6k km 😳 cholibka, trzeba będzie też UOA zrobić.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
109pln + 12.99 paczkomat .

Nie wiem czy dobrze widzę , jakby pierwotnie coś pod LSPI w tych składach było jednak . To mi nie potrzebne ,ale tak jak bym to widział .
Jak widać w PFI , kiedy nawet starałem się nie latać na mega krótkie ilości km ,to PB też poleciało do oleju . Może za długo czasem po powrocie chodzi na wolnych .
Skąd ten tytan , ten Synerlek to zawiera ?
SAM_9234.JPGSAM_9251.JPGSAM_9218.JPG
Szyfr na butelkach często zmieniają , ostatnio po przejęciu przez Calumet . Wcześniej taka wyszła dziwna sprawa , bo miesiące pod literami były ukryte . Oni omijali I , no i wtedy grudzień to była 13 litera z alfabetu EN :D.
 
Last edited:

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@Skiper, ile cie kosztował ten rp?
Sklad jest identyczny, jak w gm dexos1 gen2.
I dobrze czujesz, olej ma formuła je przeciwdziałająca lspi - norma d1g2.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Koszt jak pamiętam 68pln=0.946L , całość 340 z darmową wysyłką jak pamiętam .
Wiem chore koszty , ale filmikowy marketing mi się przykleił , jak uznałem to za pewne cudo do jednego , to kupiłem od razu i do tego .
Po tu byciu , teraz te kwoty wydają się absurdalne , kupowałem trzy razy te oleje RP . Za tą kwotę co ten olej , tak myślę na mało wystarczył przy moich staraniach by warunki nie były ciężkie. Jeśli firma robi do sportu ,a taki w mieście po 8kkm odpada , to chyba słabo . Tylko nie wiem czy adekwatnie porównuje warunki do siebie . Chociaż nie oszukali z tym LSPI .

Obecnie taką drogę widzę , by sprawdzić 5 x tańszego Golda 5W30 ( obecnie w silniku ) ,następnie 3 x tańszego Shella UH 5W30 i wtedy tak jakby wyjdzie ,która półka cenowa jak się spisuje . Wydaje mi się ,że przy takich interwałach Gold nie wyjdzie gorzej , może tak samo . Natomiast Shell może wyjdzie lepiej ,ale to moje gdybania .

Coś tam jeszcze widzę , o coś bym zapytał ,ale chyba nie ma tu sensu .
 
Last edited:

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
Czyli sprawdza się zasada, że najlepiej nie za drogo kupować i często wymieniać. Zresztą kilkanaście lat temu jak promowano w PL oleje Quaker State i dawano gwarancję na 400000 km na silnik Poloneza przy wymianie co 10000 km, sprawdzałem jak to jest w USA i tam oferowano gwarancję na 300000 mil, ale wymiana oleju co 3000 mil, czyli ok 5000 km. Zresztą obowiązuje to do dnia dzisiejszego. Z Twojej analizy @Skiper wynika, że to cały czas jest aktualne.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Nawet jak mnie tu nie było , to wiedziałem że LL producentów aut = bajka . Swoją drogą dziś sprawdziłem w Dziku mogę sobie interwał ustawić nawet na 30000kkm🧐 . Tak samo bajki o przedłużonych przebiegach producentów olei . Trzymałem się wcześniej rok/15kkm , a teraz to już chyba 10kkm , choć w moim życiu to rok wyznaczał na 99% wymianę oleju . Obecnie co by producent tego czy tego ,nie napisał o jakimś coś dłużej , to ja nie zastosuje tak . To pewnie są jakieś ich wyliczenia ,w idealnych warunkach , w normalnym życiu nie osiągalnych .

Rodzi się taka prawda , która podważa wszelkie dywagacje i cywilne działania z olejami związane , pozostawiając li wybór tylko . Zasady są kluczem , ale ja jestem dopiero na początku drogi , choć innych przykładów nie brakuje . Ale na własnych przypadkach najlepiej budować teorię .

Dziwnym trafem na głównej stronie producenta ,jest wstawione foto komory silnika akurat Aurisa :) .
 

Attachments

  • Opera Zrzut ekranu_2020-12-11_234136_royalpurpledirect.com.png
    Opera Zrzut ekranu_2020-12-11_234136_royalpurpledirect.com.png
    575 KB · Odwiedzin: 45
Last edited:

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
@Skiper, w pełni się z Tobą zgadzam. Zresztą w niemalże każdej instrukcji samochodu jest podana wymiana oleju co x kilometrów w tzw. normalnych warunkach i co x km w warunkach trudnych. I co z tego jak każdy uważa, że jeździ w tych wprost idealnych; miasto, korki po 5 km w jedną stronę i powrót. Potem wymiana po 20 lub 30 tyś, bo warunki były "korzystne" i silniki padają. Sens LL jest jedynie w przypadku aut eksploatowanych na długich trasach i nie katowanych. Może się to wtedy sprawdzić.
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Po prostu nikt się w szczerym cywilu nad opcjami nie zastanawia . Po za tym weź komuś niezorientowanemu powiedź ,że ma olej dwa razy częściej wymieniać ,a usłyszysz ,szkoda kasy , przecie ja kupiłem super olej i pisze na nim 30000kkm . A z drugiej , czy w ASO pytają co kto wyprawia z silnikiem , no nie ,serwują LL z idealnej wersji i gitara . No tak statystyczny Kowalski myśli odwrotnie , że nie upala bryki , lata po mieście to olej wieczny , tylko prawda jest odwrotna . LL oleii i aut ,to jest taki wabik dla klienta , który patrzy ile wydaje i to mu pasuje . A tak producent se twierdzi na gwarancji , jakie to jego auta oszczędne . Dobrze że nie wymyślili , że jak ktoś mało lata to i zgodnie z trwałością olei (3-4lata) może te 20-30kkm robić na jednym oleju w tyle lat . Auta na długich trasach , tylko z 80% tego to flota firmowa na kiślach latająca , a dalej lamenty Kowalskiego po leasingu .
 

Zbyszko

Użytkownik
Samochód
Mercedes Benz W251
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który jeździ 4 rok octavią od nowości. Olej wymienia wg wskazań komputera. Na pytanie o dolewki, mówi że nidgy bagneta nie sprawdzał... z jednej strony ludzie podchodzą do aut jak do sprzętu AGD, z drugiej strony po iluś latach kupi ktoś mniej majętny takie auto, z nadzieją i zapewnieniem "serwis ASO" i może być rozczarowany. Ogólnie niewiedza ludzi jak i ich łatwowierność przeraża mnie.
 

soszo

Użytkownik
Zwykle auta serwisowane w ASO maja się dobrze. Czy tam znają się na olejach czy nie to "pominowszy". Miałem dwa auta poflotowe i nie mam nic do zarzucenia w sprawach olejowych. Jak robisz dieslem 50tys rocznie to wg mnie wymiana co 30 tys nie wpływa negatywnie na silnik. W ciężarówce wymieniam olej co 9 miesięcy. Wydaje mi się, że to lepszy przelicznik niż kilometry.

Po wskaźniku żywotności oleju astrą nie mogłem ujechać roku. Po 10 miesiącach zostawało mi 9-10% i wtedy wymieniałem.
 
Last edited:

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@Zbyszko tak samo było lub jest nadal , ktoś kupuje auto i słyszy czy widzi tyci interwały ,żona do pracy 4km , albo dziadek do kościoła . A to okazja super stan , zaczyna latać na potęgę i wychodzą wtedy różne sprawy . Takie warunki cywile biorą za super , a tak naprawdę to są warunki do mega syfu w środku , w takich warunkach nie jeden olej odleci ,pół biedy jak właściwy .

Co do ludzi , nie wiedzą , nie chcą wiedzieć , nie mają czasu ,a potem wyrastają obelgi dla marek , silników i olei . Tylko jak by ktoś obeznany wszedł głębiej w temat , to by wyszły mega zaniedbania i błędy ,co do których nie jedna maszyna by wysiadła . Dlatego każde psioczenia laika z ulicy, trzeba by głębiej rozpatrywać , niż tylko jego historyjka .

Na tych podstawach rosną super opisy aut do sprzedania , ludzie jadą i się rozczarowują , dla tego ludziom się nie chce jeździć i oglądać . Jak świat wielki tak i typów jest parę . Ci co przedmiotowo traktują i ci co coś tam dbają i ci co trochę z dbaniem przesadzają . Ja sprzedawałem dawno temu auto ,to chętnych do przyjazdu i oglądania nie było . Ale jak już ktoś przyjechał obejrzał ,to od razu kupił . To było auto pełnoletnie z 1991 i w 2010 sprzedane za 5000 . Ja dbałem jak zwykle , a ten poziom dbałości u innych powoduje uśmiech i iskierki w oczach .

W pełni się z tobą zgadzam i też na te serwisowane w ASO patrzę przez palce . Bo widziałem co czasem w ASO się dzieje . Jednak całe życie się uczymy i to na własnych błędach też , kwestia tego kto na którym jest poziomie .

Dzikiem po sprowadzeniu byłem w ASO i ich mega przegląd zweryfikowałem fizycznie w garażu . Wyszło tak , ilość oleju w skrzyni sprawdzali rentgenem , to samo z okładzinami w bębnach od ręcznego i do tego nie te świece wsadzili . A dlaczego tak , to usłyszałem na reklamacji od mechanika , bo nie mają czasu (wyśrubowany) i zakładają auto ma tyle lat , taki przebieg to na pewno jeszcze OK . Tylko co mnie to , jak ja zapłaciłem nie małą kasę za postawienie ptaszków na liście .

Mam taki apel do tych co latają do ASO , niech sobie raz czy dwa razy , zweryfikują fizycznie czy na liście są tylko ptaszki , czy w danym miejscu było jednak coś sprawdzane . Ja u siebie nie widziałem by odkręcali korek oleju skrzyni i nie było śladów zdejmowania kół , to jak mogli zajrzeć pod tarcze . A czasem wystarczy przeczytać listę przeglądu i ocenić czy jedna osoba jest w stanie, wszystko zrobić w danym czasie .
 
Last edited:

Karopir

Użytkownik
@Skiper w takim aso to ci mechanicy wcale dobrze nie zarabiają, więc się nie dziwię, że się im nie chce. Mój kolega pracował w aso BMW jako mechanik i dostawał minimalną, więc wydaje mi się, że to o czymś świadczy. Kolega na tym skorzystał, bo mógł się dużo nauczyć, ale czy odstawiając swój samochód za kilkaset tysięcy złotych na przegląd/naprawę chcecie, żeby ktoś się na nim uczył? xD
 

soszo

Użytkownik
Mechanicy zbierają doświadczenie w ASO, a potem otwierają własne warsztaty. Znam takich ze Scanii , bmw i fiata..
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
@Karopir ja Ciebie i mechaników rozumiem , tylko ja wtedy zapłaciłem 1700pln . Niech mechanicy walczą o swoje z biurem i z nimi ustalają czasy na to czy tamto . Dlaczego pomiędzy jednymi a drugimi w jednej firmie , ma stać klient i płacić za założenia ptaszkowe . W Nissanie na reklamacji od mechanika usłyszałem , szkolenia owszem ,ale jak chce odejść to za nie musi zwrócić . Tak naprawdę , nie my mamy godzić jednych z drugimi , tylko płacić za wykonaną robotę . Ja po sprowadzeniu , liczyłem że zacznę od zera , bo wszystko tam sprawdzą . No a oni wiedząc ,że auto po sprowadzeniu dalej swoje zakładali . Trzeba też pamiętać o cwaniactwie i lenistwie jednostek , to też występuje .

Ja mogę latać i do ASO , ale sama wymiana oleju , te ich zalecane listy to w większości kpina . Owszem napisana , ale nie wykonywana jak trzeba . Ja chcę płacić za zrobione , a oni myśleli, że ja taki sam krawaciarz jak inni , tylko ja byłem wtedy w dresie .
 

Skiper

Pod nadzorem
Lokalizacja
Hoboken
Samochód
Nissan Juke Nismo MR16DDT, Toyota Auris II 1ZR-FAE.
Wracając do tematu analizy .

Czy ktoś ma jeszcze jakieś merytoryczne stwierdzenia , pytania odnośnie analizy . To moja pierwsza analiza i od razu robienie czegoś takiego ,a przynajmniej wstawiania tutaj , traci sens raczej jeśli nikt z wiedzą tego nie komentuje . Nie uważam tego forum za jakiś portal społecznościowy , gdzie liczni dla popisu wstawiają co się da na pokaz . Ja wstawiłem to by się czegoś dowiedzieć ,poprawić lub zmienić .
 
Last edited by a moderator:

luckyboy

Użytkownik
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Jak robisz dieslem 50tys rocznie to wg mnie wymiana co 30 tys nie wpływa negatywnie na silnik. W ciężarówce wymieniam olej co 9 miesięcy. Wydaje mi się, że to lepszy przelicznik niż kilometry.

W czasach kiedy dieslem robiłem 200.000km/rok olej był wymieniany co 30.000km i silniki robiły po 800.000km. Jednak zbliżając się do 30.000km olej nagle znikał szybciej.

W ciężarówce ile wchodzi litrów? 25-30?
 
Top