• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

@wlyszkow czy spotkałeś się, abym ktoś dodawał AR9100 do oleju w sprężarkach śrubowych??? Np do Shell Corena S3R46 ? Czy myślisz, że jest sens i jest to bezpieczne ?
 
@wlyszkow czy spotkałeś się, abym ktoś dodawał AR9100 do oleju w sprężarkach śrubowych??? Np do Shell Corena S3R46 ? Czy myślisz, że jest sens i jest to bezpieczne ?
AR9100 pracuje w różnym przemyśle od wielu lat. Zacząłbym w minerale od 3.5%
 
@wlyszkow rozumiem, doceniam, sam wiesz doskonale, że jestem zwolennikiem chemii z Archoila, ale dla mnie osobiście - nie widać różnicy, więc nie przepłacam ;-) tym bardziej, że AR9100 już litr przelałem :) aczkolwiek jak pojawi się jakaś nowość chętnie wrócę do chemii olejowej, póki co dla mnie numer 1 Ceratec, tylko i wyłącznie ze względu na cenę.
 
Spoko, Archoil nie planuje stosowania hBN, zwłaszcza mikro, nie nasza linia.. ;-)
 
@wlyszkow niemniej jednak czekam na coś nowego od Was :) zadam pytanie tutaj, pojemność skrzyni manualnej 1.6l, pewnie z 1.4 uda się wymienić, można 1.2l oleju przekładniowego i 200ml AR9100, czy przegięcie?
Post automatically merged:

Nowość od Bizola,
poza marketingową papką ciężko cokolwiek wysupłać..
 
Last edited by a moderator:
Z tego co ja doczytałem to Wolfram WS2
 
faktycznie, pytanie, co kryje się pod pojęciem - najnowocześniejszej technologii tarcia COMB LubriBoost :eek: kurcze, jeśli tego WS2 jest tam sporawo to całkiem ciekawa alternatywa dla AR9200? ;)
 
To nie jest nano. W jak w niektórych Rave i LM teraz, Millers CFS NT+ itp

@lukaszewski do mt 8-10% AR9100 robi co trzeba
 
Odpowiedz Bizola:

Dziekuje za specyficzne zapytanie. Odpowiem teraz tylko czesciowo: 094 nie zwieksza ani nie zmniejsza istotnie lepkosci oleju przy zachowaniu proporcji dozowania. Lepkosc mierzona przy 100st C wynosi 17,0 mm²/s. Jest to wprawdzie wyzszy parametr niz w przypadku typowego oleju 0W-30, nie mniej udzial dodatku wynisie nie wiecej jak 5%. Prosze o doprezyzowanie kwestii polimerow. Polimery syntetyczne umozliwiaja zwiekszenie indeksu lepkosci czyli poprawiaja stabilnosc temperaturowa oleju silnikowego. Temperatura robocza 120 st C nie wplywa na ich degradacje. O94 nie bazuje na dwusiarczku wolframu. Zalaczam SDS Pozostale kwestie wyjasniam z Bizol Germany, prosze o dwa dni cierpliwosci. Milego dnia.

COMB LubriBoost - oznacza technologie pozwalajaca na utrzymanie sie oleju na powierzchniach podlegajacych tarciu (spowolnienie splywania). Jest to istorne w silnikach z systemem Stop&Go. O94 nie ma tej wlasciwosci. Taka wlasciwosc maja oleje z serii G+. O94 zawiera syntetyczne polimery. Dodatek zachowuje swoje wlasciwosci do 50k km, ozywiscie podwyzszona temperatura robocza bedzie przyspieszala jego degradacje. Dodatek jest wskazany do stosowania w samochodach z turba dla polepszenia smarowania lozyska slizgowego.







Organowolframat, co to jest?
Post automatically merged:

Reasumując - właściwie same polimery.. adnotacje dotyczące ws2 i technologii lubriboost były wrzucone w tym anglojęzycznym artykule jako opis cech ich topowych olejów @Robert1
 
Jesteśmy już troche z wiedzą do przodu :)
 
Last edited:
Dostałem kilka dni temu nową, służbową Oktavię. (2,0 D - 150KM) - fajnie się zbiera i 190-200km/h nie robi na niej wrażenia..
Tylko wtedy temp. oleju idzie do 116 -118 st.
Przeleciałem nią jakieś 3500kkm i zastanawiam się czy już przy pierwszej wymianie oleju można zastosować pełną dawkę AR9100 czy może jeszcze poczekać...?
 
Back
Top