• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Dzięki wielkie za szybkie wyjaśnienie. A z tych wszystkich ar, który najbardziej jest polecany 9100 czy 9200v2 ? Chodzi mi głównie o zabezpieczenie silnika, zmniejszenie tarcia i o jaką tam regenerację drobną.
Zadej regeneracji Ci te dodatki nie uczynią.
Najlepiej zabezpiecza olej i odpowiedni interwal.
 
nano ws2 coating on steel.jpg

PAO ZDDP WS2.jpg

Obraz lepszy niż 1000 słów. Te wypełnione 7,43um to grubość powłoki nano ws2 na chropowatej powierzchni stali.
 
To standardowy test 4 kulowy tylko wyniki spod mikroskopu
 
Czyli rozumiem, że 9200v2 będzie najodpowiedniejszy do mojego 1.8T, 3.0 tfsi? Tak naprawdę chyba 1 raz będę z tego korzystał, do tej pory starałem się stosować tylko dobre oleje.
 
A co z AR9400? Bo myślałem kupić na próbę do mojego dieselka N47.
 
9400 raczej do benzyny szczególnie bez wiatraka, hybrydy itp
 
Do obu najlepiej AR9200v2, warto wcześniej wypłukać silnik jeśli nie był płukany ani nie był stosowany wcześniej AR9100 albo Oilsyn Power Cleaner LL.
 
Korzystam z oleju revanol vst turbo 5w40 czy coś innego proponujesz do tego dodatku 9200?
 
Czyli musi dojść do tarcia granicznego żeby warstwa zaczęła się odkladać?
 
Jak zawsze potrzebne jest tarcie i temperatura. Zddp pokrywa metal na tej samej zasadzie tzw rubbing.
Nano ws2 działa 3 etapowo, najpierw pod lekkim obciążeniem nie dopuszcza do kontaktu tzw. działanie nano bearing (łożysk, kulek), potem ulega roztarciu na metalu a finalnie zostaje wciśnięte w metal.
+ dodatkowo reakcja chemiczna na stali pozwala hamować korozję dodatkowo.
Chropowatości powłoki zddp także się przydają i stąd synergia w oleju silnikowym.
 
Back
Top