• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Skoro temat ogólny, to wpadły mi w ręce preparaty Forte: Seal Conditioner i Top End Treatment ...

Pytanko, czy lepsze to do mojego 2.0HDi czy AR9100+AR9200?
 
Z nazw wynika, że przeznaczenie ich jest inne a nano tylko AR
 
@wlyszkow to czekam na 9100 i lecimy skoro tak stawiasz sprawę :)
Wiadomo kiedy coś już będzie?
 
Duży koncern taki jak Shell jest właścicielem firmy produkującej dodatki. O ile dobrze pamiętam tej na którą tu ludzie się odrobine podniecają. Czy taka firma do swoich olejów będzie narzekała na brak dodatków i zastąpi je tańszymi. Chyba wątpliwa sprawa. Co najwyżej nie sprzeda ich mikroblendowni typu specol. Lotos i Orlen też raczej sobie nie pozwolą na takie akcje. I raczej co kupują nikomu się nie chwalą i żaden normalny człowiek nie będzie miał wiedzy o tym, bo takie firmy rozmawiają między sobą bez udziału osób trzecich. Do czego zmierzam, do tego że nie należy przenosić doświadczeń z blendowni na ogromnych potentatów. I na tej podstawie stwierdzać że wszyscy mają problem albo tak zostawić bez dopowiedzenia. Bo wtedy ludzie to kupują bo chcą znaleźć potwierdzenie na słuszność stosowania dodatku. Chce znalesc potwierdzenie i prosze jest.
Kolejna rzecz. Jeśli olej ma słabe polimery i coś się z nich wytrąca to żaden dodatek nie zapobiegnie temu zjawisku, bo niby jak to ma zrobić. Czy nie lepiej po prostu kupić dobry olej od dużego gracza. Na pewno wyjdzie taniej, niż słaby + dodatki.
Akurat jak był problem z dodatkami na Rynku to mieli wszyscy i Shell oraz Mobil też musieli wstrzymać produkcje niektórych olejów i był kłopot z ich dostępnością. Oczywiście niektóre firmy mają większe pole manewru ale nie należy dyskredytować małych belendowni w tym przytoczonego tu Specola. Specol bierze dodatki m.in od Chevrona i jak pojawił sie nowy pakieto pod 504/507 to byli jednym z pierwszych producentów na świecie, który go zastosował. Jeśli ktoś wierzy w wielkie korporacje i ich uczciwość to jego sprwa ale historia raczej pokazuje co innego. W szukaniu oszczedności to akurat wielcy są bardzo dobrzy. Tym bardziej, że w ich przypadku skala jest ogromna i drobna oszczędność jednostkowa przekłada się na mocno na wynik finansowy. Oszczędności będzie szukać każdy i mały i duży i często jeśli do spełnienia normy będzie wystarczył zubożony pakiet + gorsza jakościowo ale tańsza baza to tak to zostanie zrobione. Zwróć uwagę, że wielu producentów ma wyższe i niższe linie produktowe i czasami ta sama norma jest spełniana przez kilka różnych produktów różniących się zarówno ceną jak i jakością. Mobil czy Shell mają swoje wysokie linie Helix Ultra czy świetną 1 a Castrol swoje Edge ale mają też w ofercie bardzo przeciętne oleje i tam raczej priorytety są przesunięte w kierunku kosztów produkcji. Uważam, że każdy olej należy traktować indywidualnie bo każdy producent ma lepsze i gorsze produkty i nie dotyczy to tylko olejów ale ogólnie. Nike, Adiddas czy Puma to globalne marki o generalnie wysokiej renomie ale większośc ich produktów to taka sama Chińska masówka. Osobiście wręcz unikam ich produktów bo wiem,że płacę za markę i zwykle za mniejsze pieniądze kupie porównywalny lub nawet lepszy jakościowo produkt.
 
No tak ale była taka akcja że Shell miał np problem z dostępnością bazy GTL to zrobili zmianę na opakowaniu. To jest pewna uczciwość. I taka że z analiz wychodzi powtarzalnosc. Ogólnie wiadomo że jak celuje się w tani produkt to może być różnie ale my tu przeważnie mówiąc Shell mamy na myśli linie ultra. I teraz mamy specola który cuda z norm wypisuje lub wypisywał. To komu łatwiej zawierzyć.

Nie ubliżając specolow ofc. I co można by powiedzieć jeszcze odnośnie braku dla Shella i mobila. To jak sam zauważyłeś był problem z dostępnością oleju bo czegoś nie było i to jest jak dla mnie uczciwe. Wstrzymanie produkcji jak czegoś nie ma a nie pakowanie czegoś innego i jej kontynuacja.
 
A nie wiecie przypadkiem jak sprawdzić, czy dodatek obniża tarcie czy to pic? A ja wiem - po wartości pola magnetycznego generowanego przez przewód zasilający rozrusznik. Ha! :p
 
@wlyszkow widzę, że mix AR 9100 9200 się już pojawił.
Czy dawanie go w dawce mniejszej niż zalecana ma sens? Powiem krótko, już mi szkoda ładować kasy w gruza i znowu kłaść 150zł na jakiś eliksir jednorazowego użycia który nic nie wniesie do ogólnego stanu pojazdu, ale już niech mnie, co gdybym kupił wersję dla 5 litrów i sobie ją rozlal na dwa razy czyli wyszłaby dawka 87,5ml na okolo 3,6litra oleju. Wniesie to coś z tych swoich właściwości w odczuwalnym stopniu i silniczek będzie się sprawniej ślizgał? Bym wtedy chociaż miał to na dwa lata, a nie tak wlać i za rok wylać.

Bo jeszcze nie testowałem tego mixu w silniku jak i power DNA w paliwie i kusi mnie mocno wlać to na raz i zobaczyć co się stanie - czy spadnie spalanie i poprawi się hałas traktoru TDI
 
Ostatnio pojawia się coraz więcej dodatków Forte. Widać, że poszła gruba kasa na reklamę bo prawie każdy mechanik którego oglądałem wspomina o tych środkach lub nimi handluje, rozdaje itd. To nie jest chyba nowa marka bo już kiedyś rzuciła mi się w oczy ale próbują zapewne zagarnąć trochę rynku jak swego czasu PMO. Ktoś to testował lub ma jakieś informacje? Tak z ciekawości pytam.
 
Ekg to dla mnie śmiech na sali, stwierdził, że 6900-p dodawany do paliwa w rs3 utrzymał zawory na poziomie fabrycznym, szkoda, że nie pochwalił się, że były czyszczone mechanicznie 10tys km wcześniej, a mało tego właściciel tego auta był tu na forum, po aferze obsrał zbroje i usunal tu konto :) PAN CARVLOG, którego serdecznie nie pozdrawiam


Ps: tak, sam zalewam namiętnie 6900 jak tylko wyszedł, to samo DNA z resztą w jednym z tematów prowadzę długodystansowych test korekt wtryskiwaczy i adaptacji długoterminowych. Natomiast w lśniąco czyste zawory nie uwierzę nigdy.. sam niebawem prawdopodobnie zajrzę do zaworów, wtedy się okaże co dają dodatki:)
 
Skoro szkoda Ci kasy i nie widzisz sensu to po co kupować? 😏😅
No szkoda mi kasy i nie ma sensu jej ładować w to auto, ale co poradzić jak we łbie ciągle siedzi, żeby przetestować...

No dobra, jest mały powód - jeżdżę ostatnio na MOYA POWER ON i no nie potrafię się wyzbyć wrażenia, że silnik na tym paliwie pozbył się takiego buczenia dolnego i przez to nie mogę się opanować, żeby jeszcze przetestować Power DNA bo się chwalą jakimś nowoczesnym smarem i innymi bajerami, a jeszcze tego nie miałem.

No a mix 9100 9200... miałem i 9100 i 9200 w silniku ale odzielnie i nawet zrobiłem kiedyś rekordowy zasięg jak wlałem to do silnika, skrzyni i 6900 do paliwa. Dlatego teraz mnie kusi runda druga - mix do silnika i DNA do paliwa.

Jakieś podstawy do testów mam 😂
 
Ekg to dla mnie śmiech na sali, stwierdził, że 6900-p dodawany do paliwa w rs3 utrzymał zawory na poziomie fabrycznym, szkoda, że nie pochwalił się, że były czyszczone mechanicznie 10tys km wcześniej, a mało tego właściciel tego auta był tu na forum, po aferze obsrał zbroje i usunal tu konto :) PAN CARVLOG, którego serdecznie nie pozdrawiam


Ps: tak, sam zalewam namiętnie 6900 jak tylko wyszedł, to samo DNA z resztą w jednym z tematów prowadzę długodystansowych test korekt wtryskiwaczy i adaptacji długoterminowych. Natomiast w lśniąco czyste zawory nie uwierzę nigdy.. sam niebawem prawdopodobnie zajrzę do zaworów, wtedy się okaże co dają dodatki:)
Tak było 😀
 
Który z dodatków najbardziej polecacie ceramizer, lm ceratec, ar9200v2 czy motor life ? Ten ostatni jest podobno polecany według testu na kanale Piotr tester niby lepszy niż ar.
 
motor life zawiera chlor ktory powoduje korozję, ceratec nie wypowiem ale niektorzy mowia ze robi balagan w silniku. Najlepiej Ar9200V2 lub AR9100 albo AR9400.
 
Dzięki wielkie za szybkie wyjaśnienie. A z tych wszystkich ar, który najbardziej jest polecany 9100 czy 9200v2 ? Chodzi mi głównie o zabezpieczenie silnika, zmniejszenie tarcia i o jaką tam regenerację drobną.
 
Back
Top