• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mini Clubman 2017 2.0 Tbenzyna B48

A

Anonymous

Gość
Witam wszystkich!

Jaki olej polecilbyście do Mini Clubman, silnik od BMW B48, turbo, bezpośredni wtrysk i inne cuda. Silnik ma 105 000 km przebiegu. Od nowości u mnie. Oleju bierze tak ok. 0,5 litra na 10 000 km i to wtedy jak sie mu dobrze dołoży. Z wielką chęcia i uwagą wysłucham Waszych propozycji.

Pozdrawiam!
 
Nie, temperatura bez archoila jest taka sama. Sprawdzane na różnych olejach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 17 sekundach:
SACZI napisał:
To taki Profi test


A jak;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Te różnice w głośności (bądź co bądź na pewno dość mocno subiektywne) są zapewne spowodowane brakiem Archoil. Ten dodatek fantastycznie poprawia kulturę pracy. No, a niestety nasze jednostki (bezpośredni wtrysk) lubią duże temperatury pracy. U mnie normalna temperatura płynu chłodniczego to okolice 105st, dopiero przy 112 włącza się wentylator chłodnicy. Stąd olej nie ma łatwo i na prawdę warto lać coś mocnego i zmieniać co max 10tys.
 
Mały update odnośnie Millersa 0w40. Już go w silniku nie ma. Z każdą setką kilometrów (a zrobiłem 3000 km) silnik pracował coraz gorzej. Jakby w silniku była woda, klekot niesamowity. A dodatkowo taka sytuacja, że jak auto pracowało na pochyleniu przodem pod górkę, to dźwięk był taki jakby w środku nie było oleju. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Olej już zmieniony i wraz z nowym olejem wszystkie niepokojące dźwięki odeszły, podobnie na oleju prze Millersem ich nie było. Także jednoznacznie coś tu z Millersem było nie halo.
 
Trzeba było zrobić analizę i na tej podstawie reklamować. Ty byś wiedział co było nie tak, a forum zyskało by ciekawą analizę ;)
 
Tak, mam podgląd. Millers miał o 1 stopień więcej jak Lotos z archoilem 9100. 104 vs 103. Więc chyba żadna różnica


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Aktualnie mam to co miałem w garażu na półkach nagromadzone czyli Lotos 5w40 w wersji C3


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Jestes mocno zdziwiony, że lepkość dedykowana silnikowi a takie szopki. I teraz nie wiem czy uprzedzać się do lepkości czy do marki oleju


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
cytrynowiec napisał:
ZTCP ten Millers był zalewany do kilku mocnych TSI (ca 300 koni) i to solo i problemów nie było. Zalewałeś taką lepkość wcześniej?


Tak, zalewałem. Motul 0w40. I też latem. Bardzo ładnie silnik pracował na nim


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
cytrynowiec napisał:
ZTCP ten Millers był zalewany do kilku mocnych TSI (ca 300 koni) i to solo i problemów nie było. Zalewałeś taką lepkość wcześniej?


Tak, zalewałem. Motul 0w40. I też latem. Bardzo ładnie silnik pracował na nim


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Słowo klucz - ciśnienie oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top