• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej przekładniowy, wymieniać czy nie wymieniać?

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
W tym temacie chciałem tylko podzielić się zdjęciem jak wygląda olej świeży vs olej z przebiegiem około 50 000 kilometrów
Olej to Titan Sintofluid 75W80 - https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
Auto to Passat B5 FL 1.9TDI-PD ze skrzynią 5B EEN


Olej zużyty wydaje się ściekać ze ścianek tak samo szybko ale mam wrażenie, że zostawia na kilka sekund dłużej film smarny zanim całkiem zniknie.
Jest tak samo płynny, ale jestem całkiem pewny, że pachną już troszeczkę inaczej.





 
GL4 jest do zazębień ewolwentowych, gdzie ząb o ząb w ogóle nie trze, a tylko się obtacza.
GL5 jest do zazębień hipoidalnych, gdzie zawsze występuje poślizg zęba po zębie i konieczny jest mocny film olejowy i dodatki EP, by takie zazębienie się nie zatarło.
Hmmm. To co w grupie PSA i wielu innych markach skrzynie biegów są ewolwentowe?
Piszesz również o dodatku EP w olejach GL-5. To co? W oleju GL-4 nie m dodatku EP? Proszę cię. W GL4 też są dodatki EP ale w mniejszej ilości.
I nie pisałem tego jako "poradę" , tylko stwierdzenie tego co ludzie robią. Leją gl4 tam gdzie powinno być gl5 i skrzynie latają. Pewnie pożyją krócej. Fakt. Ale zanim o tym się dowiedzą to szybciej auto przerdzewieje.
No i nie bądź "słaby" polityk i nie wyrywaj zdania z kontekstu.
 
Back
Top