• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej przekładniowy, wymieniać czy nie wymieniać?

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
W tym temacie chciałem tylko podzielić się zdjęciem jak wygląda olej świeży vs olej z przebiegiem około 50 000 kilometrów
Olej to Titan Sintofluid 75W80 - https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
Auto to Passat B5 FL 1.9TDI-PD ze skrzynią 5B EEN


Olej zużyty wydaje się ściekać ze ścianek tak samo szybko ale mam wrażenie, że zostawia na kilka sekund dłużej film smarny zanim całkiem zniknie.
Jest tak samo płynny, ale jestem całkiem pewny, że pachną już troszeczkę inaczej.





 
Miałem na myśli różne depozyty oraz zanieczyszczenia powstałe w trakcie pracy i naturalnego zużywania się przekładni, które mogły się wytworzyć w oleju. Może zdjęcie tego do końca nie pokazuje, ale to nie wygląda jak typowa mieszanina oleju z wodą.
 
Na rozbierałem się trochę przekładni przemysłowych i często miały jedną wspólną cechę. Elementy z mosiądzu i chyba drobinki tego stopu wpływają na taki kolor oleju. W skrzyniach aut z tego materiału często robione są np. synchronizatory, a dodatki EP w olejach mogą wpływać na degradacje tych elementów dlatego np. olejów GL-5 bogatych w dodatki EP nie zaleca się stosować w autach z mosiężnymi synchronizatorami.
 
@Plywak Bóg jeden wie co tam Helmut wlał do tej skrzyni. Producent nakazuje wlewać 75W85 GL4. Skrzynia dostała Ravenol MTF-1 75W85 GL4/5 + 10% Archoila 9100.
 
Witam.
W corsie A14XER wymienialem po 90k przebiegu. Niestety nie bylo korka spustowego tylko boczny otwor pomiarowy. Stwierdzilem ze latwiej miske sciagnac zeby dokladnie wszystko zlac. Zlany olej straszny. Auto jezdzi dalej zero problemow. Barak oznak zuzycia skrzyni.
 

Attachments

  • 20180912_194422.jpg
    20180912_194422.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 482
  • 20180914_104255.jpg
    20180914_104255.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 505
  • 20180914_110527.jpg
    20180914_110527.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 498
@Adam widzę, że ilość oleju zlanego oleju jest porażająca :D. Z ciekawości ile wlałeś świeżego?
 
hej
Czesc tylko byla w butelce :D oglnie zgadzalo sie z otworem poziomujacym. Nie pamietam juz ile tam weszlo ale chyba co okolo 1,5L :D to bylo juz dawno temu :D
 
Zdecydowanie wymieniać, w manualach do 5 lat lub 100kkm, w zależności co nastąpi wcześnie.
Przykład:
Golf 4, rocznik 2003, wymieniłem olej w skrzyni w 2015r. przy przebiegu 150kkm. Wyleciała czarna, śmierdząca gnojówka, dosłownie., bo oleju to nie przypominało. Wymiana prosta i przyjemna. Cena nowych 2 litrów oleum z normą GL4 ok. 65 zł. Satysfakcja bezcenna :)
 
Moje drugie auto, Golf MK6 2.0TDI manual jak w mordę strzelić co 50tys. woła o wymianę oleju w przekładni, po prostu zaczyna wyć różnicowy, było tak od samego początku, chociaż producent nie przewiduje wymiany :) Pierwsze dwa razy zalałem oryginalny olej w ASO, później Fuchs Sintofluid FE 75W, żeby nie przepłacać bo to ten sam olej :) Fuchs przewiduje wymianę co 50tys., VW lejąc ten olej nie przewidywał wymiany, ale jego auto i tak się o nią dopomina :) Każdy wymiana skutkuje spokojem na kolejne 50 tyś km :) Aktualnie ponad 200tys. przebiegu i 4 wymiany za mną :)
 
Tego jeszcze nie czytałem, robi się coraz bardziej ciekawie
 
W Vectrze mam sławetną M32 i przy 140kkm wymieniłem olej w skrzyni na fuchsa 75w80. Ze skrzyni zleciał ładny czerwony olej, bez syfu i zapachu spalenizny. Po zalaniu nowego zaobserwowałem pogorszenie pracy na zimno przy jedynce i wstecznym. Być może to kwestia ze wlałem 2 setki wiecej?
 
@Krzemyk choć już nie jestem fanem ravenola to czerwony mtf-1 zupełnie fajnie sobie radził jeśli chodzi o zmianę biegów w mojej AJ z M32. Wlane 0.5L ponad otwór kontrolny. W sensie celowałem w ilość 2.4L
 
U narzeczonej w swifcie z 2011r ze skrzyni wylałem śmierdzący i bardzo ciemny olej. Po wymianie na Ravenola 75w80 z dodatkiem AR9100 skrzynia ładniej pracuje.
Suzuki zaleca wymianę oleju w swoich skrzyniach to dlaczego sporo innych firm nie?
Zastanawiam się nad wymiana w swoim 1.4 125hp tam jest skrzynia mq200, ale nigdzie nie mogę znaleść serwisowki jak to zrobić poprawnie.
 
@Gardor Spuszczasz olej normalnie, a do wlania trzeba podnieść lekko lewarkiem prawą stronę auta i nalać 2,3 l. Też mam skrzynię mq200, jak sprawdzałem stan i kolor oleju, to właśnie po podniesieniu boku auta nie wylewało się otworem kontrolnym i było na poziomie dolnej części gwintu.
20200507_132205.jpg
Tak wyglądał olej przy przebiegu niecałych 90 kkm. Odkładam wymianę co najmniej na rok.
 
@soszo U mnie nie ma otworu kontrolnego :p Celowałem w te 2.6 litra. Na oleju jest zrobione jakieś 25kkm, prędzej bym chyba dodał jakieś AR albo MoS2
 
U mnie był korek na poziomie 1.9 L. Mnie przekonuje blog BCS Sosnowiec dlatego jestem wyznawcą ilości 2.4L w M32. Ale fuchsa nie wlałem. Kupiłem tutelę technyx i po 800km wyleciała na rzecz ravenola.
 
Back
Top