• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

No właśnie rozlewa go agronaft. Mój " informator" twierdzi że biorą lotosa orlena i specola. Zastanawiam się tylko czy te oleje to 1-1to co pływa w bitelkach lotosa orlena i specola.
 
Patrząc w MSDSy 5W30 to nr CAS są orlena. Taki sam numer jest w ME V ale procenty jak i całe karty są inne. Ma moje oko to olej może być od orlena ale nie 1:1 to samo co np platinum ME.
 
\
e99f8d4349181e9be044fc63f3ebf899.png


Dość ciekawe. Olej 10W40 syntetyczny w dodatku spełniający normę JASO MA2 więc może być lany do motocykli.
 
Do motocykli to zdaje się jest wiele olejów syntetycznych w klasie lepkości 10W-40.

To jest "prawdziwy" syntetyk oparty o PAO (co potwierdza chat producenta).

1633607848568.png


Trochę ubolewam, że na polskim rynku brakuje olejów syntetycznych w lepkości 10W-40 jak Mobil1:

1633608507863.png
 
Syntetyk to syntetyk, nie należę do ludzi pałujących się nad pao.
Wiadomo, że PAO to nie jest ósmy cud świata (ja nic przeciwko porządnemu HC nie mam !) , ale dobrze mieć zawsze wybór i wiedzieć chociaż z jakich baz składa się olej, który się zalewa :) Zwłaszcza jeśli olejów syntetycznych w klasie lepkości 10W-40 na polskim rynku jest tak mało...
 
\
e99f8d4349181e9be044fc63f3ebf899.png


Dość ciekawe. Olej 10W40 syntetyczny w dodatku spełniający normę JASO MA2 więc może być lany do motocykli.
Zalałem jakiś czas temu Magmę Granit 10w40 z aprobatami m.in API SL/CI-4 i MB-228.5 do starego dużego TDIka. Jak narazie wszystko ok.
 
Zalewałem Cyclon Magmę do Polo TDI 5w40 olej organoleptycznie był ok.
 
ktoś ogólnie jeździł na olejach tej firmy
Firma kontrowersyjna, bo blenduje dla Extreme AMG, który jest wielbiony wśród "poszukiwaczy PAO".
Oleje, jak oleje. Dobre dla silników wymagających "obecności środka smarnego".
Dla mnie nie mają żadnej propozycji.
Gdybym jednak miał samochód konstrukcyjnie pochodzący z przełomu XX i XXI wieku, i tak zdecydowałbym się na polskie produkty, czyli Orlen/Lotos/Specol.
Taką samą opinię mam nt Jasol/Revline.
Po prostu, wszystkiego nie jestem w stanie ogarnąć, będąc tylko użytkownikiem jednego samochodu.
 
Last edited by a moderator:
Ja kiedyś z ciekawości mroziłem jakiegoś Venola, dla porównania z jakimś innym polskim olejem. Wypadł mocno kisielowato jak na swoją lepkość: 5W-40. Ale analizy nigdy nie robiliśmy no i to był najtańszy olej w sklepie, dlatego go wybrałem do porównania.

Sama firma niekoniecznie musi być zła, chociaż tutaj przez powiązania z AMG mają średnią opinię. Ale w ofercie mają nawet oleje na których deklarują spełnienie najnowszej normy API, więc tragiczni raczej nie są.
 
Witam. A przeglądałem sobie instrukcję do VW Golfa mk2 i polecaja tam oleje firmy Duckhams ( https://www.duckhams.com/ ). Co ciekawe, w tych latach rekomendowali używanie "synthetic" do Golfa mk2 :). Czy ktoś się wypowie o tej firmie?
 
Firma już od długiego czasu jest po prostu kolejną z marek BP :) Jakościowo nie masz się czego obawiać, można bez problemu lać.
 
Jak myślicie, ma to coś wspólnego z de Oliebron, bo baniaczek taki sam jak z PMO.
Czy raczej zbieżność butelek?
OLEJ-SILNIKOWY-BARDAHL-XTC-RS-5W40-SYNTRONIC-5L
 
Sadasaps Bardahl Tournai. To chyba kolejny olej z Beneluxu.
20211022_130524.jpg
 
Last edited:
Jak ktoś szuka taniego oleju 15w40 to w Kauflandzie jest 5l za 28zł myproject
IMG_20211022_065148.jpg
 
Back
Top