• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Tylko ten w dobrej cenie był .
 
Takie cudo widziałem dziś w hurtowni moto.
Nie przypomina wam czegoś ten baniaczek? :p
Dla mnie łudząco podobny do castrola, poza brakiem dolnego uchwytu bańka praktycznie identyczna.
Ciekawe kto to robi

_vyr_75757_1.jpg
 
Próbowałem coś wywąchać ale wujek doprowadził tylko do Luton (UK) Comline Auto Parts. Taki adres jest MSDS. To pakowacz części, a kto dla nich robi olej? Któż to wie.

Myślałem, że może ma jakiś związek z Comma i Moove Lubricants ale to chyba błędny trop. W każdym razie powiązań nie znalazłem.
 
Last edited:
To pakowacz części
Z tego co ja wiem, to nie do końca pakowacz.
Mają swoje fabryki w Azji.
Jakość pewnie nie różni się od zwykłych pakowaczy, ale musiałem o tym wspomnieć bo bym nie zasnął dziś :p
Post automatically merged:

to co wyczytałem na stronie:

"All Comline Motor Oils, Gear Oils, Hydraulic Oils, Transmission Fluids and Brake Fluids are blended to precise specifications and strict tolerances in world-class European refineries."

Ktoś to dla nich blenduje, pewnie w zagłębiu olejowym czyli Beneluxie, ale nie muszę mieć racji.
 
Jak ktoś pod jedną marką sprzedaje oleje i np klocki hamulcowe to dla mnie "pakowacz" ;)
 
Z tym olejem z Kaufland to dobry interes, można kupić i przepłukać silnik przed wlaniem świeżego oleju, za 28zl to dobrej płukanki nie kupisz. Do starego oleju płukanka, potem zlanie i zalanie 15w40 pojeździć z 15min i wymiana na docelowy.
 
Oświeć mnie jakie właściwości "płuczące" ma taki olej? Płukanka od liqui moly kosztuje 30 parę zł, więc nie wiele więcej niż te 28 zł. K2 można kupić jeszcze taniej. To raczej dobra opcja do jakiejś starszej, sfatygowanej furki która lata na minerale, ew na dolewki.
 
Last edited by a moderator:
Przepłukanie silnika ma taki sam sens jak przepłukanie układy chłodzenia po płukance. Jak spuszczasz stary płyn chłodzący to wlej w układ wodę demineralizowana odpal auto na 15min i złej wodę a zobaczysz ile syfu jeszcze wypłynie. Tak samo jest z olejem. Po płukaniu zawsze część syfu i płukanki zostanie. Wlewając czysty olej on przepłukuje caly układ . Po to też przy czyszczeniu silnika z syfu zalecany jest skrócony interwał olejowy np. na 4000km.
Po prostu pozbędziesz się tego co pozostało po starym oleju i płukance.
W moim przypadku 5l starczy na dwa samochody, dokładając resztki oleju z poprzedniej wymiany.
 
Oświeć mnie jakie właściwości "płuczące" ma taki olej? Płukanka od liqui moly kosztuje 30 parę zł, więc nie wiele więcej niż te 28 zł. K2 można kupić jeszcze taniej. To raczej dobra opcja do jakiejś starszej, sfatygowanej furki która lata na minerale, ew na dolewki.

Resztki starego oleju, które zostały w dziesiątkach zakamarków wypłyną, a zastąpi je czysty olej.
Lepszy efekt niż płukanka do czystego silnika bo ona nie wygania resztek.
 
Nie ma po co. To są takie drobne ilości, że w ogóle cały zabieg jest zbędny ale poprawia samopoczucie największym dbaluchom, których jara trzymanie silnika w perfekt kondycji. I tak lepszy świezy tani olej niż stary przepracowany jeszcze z domieszką płukanki.
 
No ale jak? Przecież płuczący olej też nie wyleci w całości. I potem będzie się taki mineralny mieszał z docelowym, super hiper PAO?
 
Tego oleju czy płukanki są śladowe ilości i w niczym to nie przeszkadza.
 
Takie dylematy rozkminajcie we wątku o płukankach.
 
Eni/Agip dobre oleje.
 
Eni, znany przez lata jako Agip (logo z czarnym, sześcionogim smokiem ziejącym 100-oktanowym ogniem) to włoska marka z tradycjami; można powiedzieć, że taki włoski Orlen, a lepiej, że CPN. Mają dużo stacji we Włoszech i okolicach.
 
Przed Shell, Agip byli głównym dostawcą olejów i smarów dla Ferrari/Lamborghini/Alfa Romeo/Maserati.
Mieli tradycję wyścigowe, również w segmencie motocykli (team z Aprilią).
Jako jedni z pierwszych oferowali 100 oktanowe paliwo Supercortemaggiore, bazujące na ropie ze złóż na Półwyspie Apenińskim.
W kwestii olejów zawsze mieli i do dziś mają ciekawe produkty w ofercie. Dawno tymu był olej Agip Sint 2000, który w lepkości 10W40 miał domieszkę PAO. Była słynna swego czasu lepkość 5W50 Eurosports, która też dawno temu miała dużą zawartość baz grupy IV, bardzo dobre i stabilne parametry (aktualnie ten olej jest już na bazach HC), jeździłem na nim i różnic w stosunku do Mobila nie odczułem.
Współcześnie robią ciekawe oleje, regularnie aktualizują spełniane normy i specyfikacje, jednak nie są one przy całym sentymencie do marki, konkurencyjne cenowo.
Jeśli ktoś chce, to nie ma się czego obawiać. Mają własną rafinerię w Livorno we Włoszech oczywiście, więc nie prowadzą konfekcji, tylko prawdziwą produkcję od A-Z.
 
Eni-Agip wleci do silnika przy najbliższej wymianie
 

Attachments

  • eni.jpg
    eni.jpg
    152 KB · Odwiedzin: 161
  • agip.jpg
    agip.jpg
    233,6 KB · Odwiedzin: 161
@Leo daj znać jak się będzie spisywał.
 
Back
Top