• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Stronę Lotosa Lotos ma w Lotosie.
3 różne opisy tych samych produktów - bałagan w marketingu, ślepe linki …. Aaaaa przecież to państwowa spółka. Nie trzeba się starać :D
Renault to też państwowa spółka, a się starają.
Post automatically merged:

Taki zawodnik pojawił się.
Zawężona lepkość to mniej modyfikatorów lepkości (teoretycznie).



SAE 10W30

API SN/RC

ILSAC GF-5



Mało znana firma*

View attachment 9244



*na księżycu;)
Można stosować w Hondzie Civic IX 1.8 - instrukcja przewiduje.
Kusisz!
 
Last edited:
IMG20211114132314.jpg
 
Dla oleju Lazerway w lepkości 5W-40 udało mi się znaleźć opis:


1636925811835.png


Najbardziej interesująca jest temperatura płynięcia wskazująca na istotny udział PAO bądź oparcie oleju o bazy GTL ?

Niestety dla oliwy 5W-40 znalazłem informację, że został wycofany i zastąpiony przez Fuchs Titan GT1 XTL 5W40.

Zaś dla 5W-30:

1636925969772.png


Temperatura płynięcia wygląda lepsze lepiej. Powstaje to samo pytanie jak dla oleju w lepkości 5W-40.
 
@Limonka taka temperatura płynięcia nie wymaga użycia PAO, czego przykładem jest Selenia K P. E. mająca taką samą jak ten stary Statoil (wg. rosyjskiego badania) temperaturę płynięcia. Ciekawe za to jest, że użyto tak mało wiskozatora.
 
@Alex
Kolory opisu mówią same za siebie, więc chyba już rozumiem fenomen wspomnianej przez Ciebie oliwy :)

1636928423686.png



A tak na poważnie: to jakieś super HC, czy coś oprócz tego jeszcze w nim siedzi (GTL, estry, może PAG) ?
 
Nie jest to moim zdaniem nic ponad zwykłe HC, bo w lepkości 5W40 ACEA C3 nie da się spełnić tej normy dotyczącej popiołu bez bazy HC.
Selenia K P. E. od dawna nie ma aprobaty MB 229.51, to są normy które spełniała kiedy wypuszczono ją na rynek i zapewne zcertyfikowano wówczas jednorazowo.
Innym ciekawym olejem w tej lepkości, który nie ma w sobie dodatku PAO, a legitymuje się niską temperaturą płynięcia jest Texaco Ultra S.
 

Attachments

  • Screenshot_20211115-084033~2.png
    Screenshot_20211115-084033~2.png
    40,1 KB · Odwiedzin: 126
@Alex

Na oil-club.ru rzeczywiście wyszła temperatura krzepnięcia rzędu -46 stopni, co jest lepsze od deklaracji producenta:

1636999622647.png


I w istocie jak na HC to dobry wynik. Fajne oliwy tego producenta.
Ciągnąc jeszcze wątek: czy to możliwe, że w przypadku Selenii ktoś zamienił cyfrę 4 na 5 i temperatura krzepnięcia powinna wynosić - 41 stopni ?
 
Last edited:
Nie sądzę aby była to literówka, bo równie dobrze można by kwestionować wyniki innych pozycji z badania. Nie wiem czemu podejrzewasz tutaj błąd. Generalnie w kartach TDS podawane są uśrednione dane z marginesem bezpieczeństwa dla producenta, więc może się parę % wahać na niekorzyść użytkownika ale równie dobrze może się wahać na korzyść, i to znacznie więcej, tak jak widać po tym badaniu.
Post automatically merged:

Nie każda oliwa Texaco jest taka dobra ale raczej nie ma w ofercie oliw po prostu złych. Za te pieniądze są na prawdę w porządku, ja mam teraz Havoline Extra i jest bardzo ok. Do Fiata na wiosnę planuję wlać właśnie Ultra S. Texaco to Chevron, czyli jeden z największych koncernów na świecie i absolutny top tej branży (wynalazca technologii izomeryzacji itd.).
 
I o to chodzi: budowanie świadomości i wiedzy przez forum. Przynajmniej teraz już wiem, że w kartach TDS pomyłek nie może być.
 
A co sądzicie o Bizolu? Polecili mi go w lokalnej hurtowni, złego słowa nie powiem. Podobno to "podmarka" Liqui Moly. Jak mówię o nim ludziom to są zdziwieni i nic o tej marce nie słyszeli, a w sumie ofertę mają całkiem rozbudowaną i przejrzystą. Nawet dobieraczka fajna.
 
Chyba niczym szczególnym te oleje się nie wyróżniają, podobnie jak oleje marki Rowe. W tych cenach wydaje mi się, że można poszukać czegoś lepszego. Niektóre tańsze oleje są bardziej atrakcyjne.
 
Ratioparts to jak wyczytałem to niemiecki producent sprzętu ogrodniczego oraz bodajże tego używanego w leśnictwie...

Jeśli dobrze rozumiem to olej oparty o bazy PAO:
Screenshot_20211123-205943.png

Szanuję ! :D Prawdziwy syntetyk do kosiarek ! ;)
Ale potężna konkurencja dla Trawola ! Jeszcze to mid-saps więc zero syfu i czystsze spaliny ! Mega łatwy start i błyskawiczne smarowanie silnika no i można zimą kosić...

A propos A3/B4- C3. Takie oznaczenie widziałem przy Castrolu Edge 5W-40 i przy Xado Luxury Drive 5W-40 (w poprzedniej wersji). To chyba oznacza, że olej jest mid-saps.
 
Czy wiecie coś na temat olejów Chempioil?
Był u mnie przedstawiciel z Intercars i zachwalał, że produkowane są w Szwajcarii, bez pośredników itd dlatego cena jest bardzo atrakcyjna. Najbardziej interesuje mnie olej Ultra PD Ester 5w40.

 

Attachments

  • Screenshot_20211125-104016.jpg
    Screenshot_20211125-104016.jpg
    350,6 KB · Odwiedzin: 104
Fanfaro to jakiś fenomen ostatnio...Jak przestali promować Mannola i Fanfaro to teraz pompują Chempiooil już nie jako Made in Germany ale Swiss quality:), a fenomen dla mnie dlatego że te oleje widzę ostatnio wszędzie, nawet mój ojciec który jest konserwatystą(tylko Castrol, Motul, Valvo, Shell)Ostatnio do Kugi kupił "OEM" od Fanfaro, sam nawet był przekonany że to co zamawia to Formula F(nigdy nie jeździł fordem i poprosił w sklepie z olejami o olej do forda 2.0 tdci)i dostał to niby oem od fanfaro, mnie tylko zastanawia udział tych estrów którymi chwalą się na puszcze/butelce.Jeśli marketing dalej tak pójdzie to polskim olejom urośnie mocna konkurencja.
Post automatically merged:

Edit:BTW ktoś z forumowiczów zaliczył dłuższy epizod na Mannolu lub Chempiooil?Chodzi mi o stosowanie dłuższe niż jeden interwał.
 
Back
Top