• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.6 8V X16SZR

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Ford Focus MK2 2.0 PB
Marka samochodu
OPEL
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1,6 8V ( X16SZR )
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3 0W30 lub 5W40 lub 10W40
Jaki olej masz obecnie
SPECOL Gold 5W40
Witam
czytam i czytam i nie wiem na co przejść i czy w ogóle przejść ?
oczywiście jak to opel pali olej 0,5L na 1000km a przebieg raczej realny 280tys
nie piszcie mi remont silnika bo o tym wiem jak na razie szkoda kasy i samochód potrzebny
szczerze to bym zalał coś super hiper i zobaczył jak sie zachowa dwudziestoletnie auto :) a co
zapomniałem napisać auto z instalacją LPG chyba drugiej generacji zakładana jakieś 9lat temu
przez poprzedniego właściciela
 
Od dawna posiadasz ten pojazd? Spróbuj jeszcze go wypłukać z Archoil 2300, wtedy zobaczyć czy spadnie spalanie. Chociaż lepiej w okresie letnim. Jeżeli pomoże, wtedy można pomyśleć nad lepszym olejem.
 
Też bym spróbował przepłukać. Jak pisał @wlyszkow AR2300 lepiej jak jest ciepło, ale zimą też raczej będzie działał, szczególnie jak jeździsz w trasie i dasz się silnikowi wygrzać.

I zrobiłbym płukankę na Lotosie Semisynthetic czy Orlenie Clasic. Znowu o ile się nie mylę to kolega @wlyszkow wspominał, że dodatki myjące lepiej spisują się w olejach HC niż w syntetykach, a Specol to podobno syntetyk chociaż specjalnie w to nie wierzę.
 
Nie będę proponował Ci remontu bo to w tym silniku nic nie da :)
Lej co najtańsze i patrz na bagnet, żadne plukanki tu nic nie dadzą :)
 
Dokładnie , 10W40 + AR2300 i jeździć dłuższe odcinki zanim mróz złapie. Można najpierw przy wymianie dać AR2820 na gorąco a potem jw.
 
@jerseyAdmin racja. Podobny olej bym polecił. @wlyszkow wspominał o oleju mineralnym. Odnośnie tego Specola to z pewnością mieszanina III-ciej grupy, ewentualnie nieco IV-tej.

@Binas96 skad ta pewność? Nie znam tej jednostki, tym bardziej, że musimy podchodzic do sprawy indywidualnie. Również z tego powodu zalecam każdemu założenie własnego tematu.
 
auto mam ponad rok przed każdą wymianą robiłem płukankę (millers oils engine flush lub valvoline engine flush)
spuszczany olej czarny jak smoła
wcześniej był olej GM 10W40 ja ostatnio przeszedłem na tego specola 5w40 ale różnicy nie zauważyłem
rozumiem że tego AR2300 wlać do tego oleju i jeździć
 
Tak, dodać do oleju i jeździć . Kiedyś takie auto wprowadziłem na prostą a paliła 1L/1000 ale 2-3 wymiany potrzeba i mocne płukanki a nie tylko aby spuścić olej
 
@poziom1989 znam kilku właścicieli Opli z tym motorem i w każdym ten sam problem, czy to po remontach czy nie .. pobory po "generalkach" minimalnie sie zmiejszały a większość już leczy je doktorkami, ceramizerami i innym wodotryskami . Tesciu mimo ze typem Kubicy nie jest, dolewa literek na tysiąc do zafiry .
 
dzieki za odpowiedzi czyli płukamy a czy jest sens użyć xado verylube anticarbon ?
to sie pryska na tłoki
 
generalnie to do tej astry można lać wszystko ?
wycinek z książki sam naprawiam to może 0W :rolleyes:

olej astra g.png
 
@Jones bierze Ci olej i narazasz sie jeszcze na większe koszta dolewek na 0w40 . Karm ten samochód najtanszym 5w40 lotos,orlen i będzie w porządku . Ewentualnie testuj maxlife ale w przypadku tego silnika to jak umarłemu kadzidło .
 
Ja bym robił jak radzi @wlyszkow - 2-3 wymiany z AR2300 w silniku. Na razie dolej do tego co masz, przy kolejnej wymianie przejdź na Lotos/Orlen 5W-40 i dolej AR2300 tak żeby z 10000 kilometrów w silniku siedział. To nie jest środek-cud ale działa.

Ewentualnie możesz lać Liqui Moly 10W-40 Leichtlauf Mo2S - ma dwusiarczek molibdenu w sobie, wg starej dobrej receptury. Też wyczyści silnik tylko dłużej to zajmie niż z AR2300.

To Xado możesz zastosować, czemu nie. Zaszkodzić nie powinno a może coś pomoże. Jak będzie w miarę pewne że silnik jest tak czysty jak to możliwe przy użyciu chemii to będzie można pomyśleć co dalej.
 
Z mojego (niemałego) doświadczenia z tego "typu" silnikami GMa jest jakieś 20 procent szans, ze się sytuacja z braniem oleju poprawi w jakimś dużym stopniu. Odradzam 0W do tego silnika ale również odradzam 10W bo po jakimś czasie pobór się tylko zwiększy. Jak jest 5W40 to bym się tego trzymał. Remont raczej jest ekonomicznie wątpliwy już chyba lepiej poszukać innego silnika. Kilka razy (2 -3) udało mi się mocno wyprostować sytuacje z braniem oleju w tych silnikach dzięki AR2300 i AR2820. Raz była radykalna kuracja 2 tys. na AR2300 w dawce od 200 do 300 ml poprzedzone i zakończona płukaniem AR2820 w dużej dawce i trzymanym pond pół godziny. Spalanie spadło z 0,8 na ok. 0,3 (i mocno spadło kopcenie, które wcześniej przy pełnym bucie było mocno zauważalne) co było dla właściciela satysfakcjonujące bo alternatywa to było złomowanie. Super Lite te silniki mniej lubią zjadać niż Golda tak zauważyłem ale nie wiem czy to reguła bo to raptem ze 3 przypadki. Spróbowac na pewno warto bo nie kosztuje to majątku a zawsze czysty silnik to już plus .
 
tak czy siak na początek AR2300 wleje do tego co mam 200 ml
@tomek evo chyba przez lejolej będzie najszybciej zamówić
dojdzie do piątku ?

co do nastepnego oleju to jeszcze pomyślę jaki kupić
 
Na płukanki wydasz więcej niż na sam olej. Robiłeś pomiar ciśnienia sprężania albo szczelności? Jeśli kilka razy płukałeś już silnik i brak zauważalnych efektów to albo potrzebujesz intensywniejszego czyszczenia bezpośrednio na tłoki/pierścienie albo zwyczajnie zużycie jest na tyle duże, że pozostaje tylko naprawa.
 
Różne są płukanki jak nie każde 4 koła i kierownica to bolid F1....
Jest różnica także pomiędzy płukaniem 10-15 min na wolnych rpm a 30-60min z podwyższeniem rpm szczególnie przy problemie z pierścieniami. Zupełnie inną robotę robi też AR2300 stosowana kilka miesięcy.
 
@feecle ma rację, weź po uwagę co pisze.
Poza rozważaniem jakie środki zastosować, sprawdź stan jednostki podstawowymi metodami.
Proponowałbym do tego rzucić okiem poprzez kamerę inspekcyjną do wnętrza cylindrów i zweryfikować stan ich powierzchni.
Prowadnice zaworów też mogą mieć już najlepszy okres za sobą.
Wg mnie warto wykluczyc pewne łatwe do zmierzenia lub obserwacji mankamenty zanim zaczniesz chemiczne czyszczenie.
 
Back
Top