• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.6 8V X16SZR

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Ford Focus MK2 2.0 PB
Marka samochodu
OPEL
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1,6 8V ( X16SZR )
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3 0W30 lub 5W40 lub 10W40
Jaki olej masz obecnie
SPECOL Gold 5W40
Witam
czytam i czytam i nie wiem na co przejść i czy w ogóle przejść ?
oczywiście jak to opel pali olej 0,5L na 1000km a przebieg raczej realny 280tys
nie piszcie mi remont silnika bo o tym wiem jak na razie szkoda kasy i samochód potrzebny
szczerze to bym zalał coś super hiper i zobaczył jak sie zachowa dwudziestoletnie auto :) a co
zapomniałem napisać auto z instalacją LPG chyba drugiej generacji zakładana jakieś 9lat temu
przez poprzedniego właściciela
 
pół roku temu sprawdzane było ciśnienie sprężania przez mechanika
1-12,5
2-13
3-14
4-13,5
nie wiem czy nie powtórzyć ?
 
Po płukankach dla zaspokojenia własnej ciekawości bym to sprawdził :)
Ale cudownie tu nie ma sensu to jest silnik Oplowski.. olej będzie brać tak czy siak, nie wyleczysz go ;)
 
już chyba lepiej poszukać innego silnika
i trafi albo na to samo, albo jeszcze gorzej...

pół roku temu sprawdzane było ciśnienie sprężania przez mechanika
1-12,5
2-13
3-14
4-13,5
nie wiem czy nie powtórzyć ?
Wzorowe. Jak brał tyle samo pół roku temu, co teraz, to prawdopodobnie sytuacja będzie taka sama. Uszczelniacze zaworowe pewnie puszczają już srogo.

Przepłukać czymś agresywnym, później na próbę wlałbym Valvoline Max Life 5W40. Jeśli to nie przyniesie poprawy - Lotos\Orlen 5W40. Na Allegro dostaniesz około 100-115zł za 9L.
 
Pisałeś do mnie w moim temacie z Z16SE. Za radą forumowiczów zrobiłem płukankę BG109. Olej zmieniam z racji użytkowania w mieście co 8000 km. Za każdym razem płukając już teraz LM. Po tamtej płukance zalałem jak dobrze pamiętam Shell Helix Ultra 5w40 ale jego spalanie było wyższe niż Valvoline Maxlife 5w40. Więc na następnej wymianie do niego wróciłem i na nim jeżdżę do tej pory. Spalanie? Zależy od nogi ale do 0,5 się mieszczę. Jakbyś miał jakieś pytania jeszcze to wal śmiało
 
tak racja
muszę gdzieś podjechać i ponownie zmierzyć może coś się poprawiło ?
 
Last edited by a moderator:
Wzorowe ciśnienie dla stopnia kompresji 9.6:1 to 14 bar. Tutaj mamy różnice powyżej 1 bar między cylindrami. Nie ma dramatu, ale wzorowe zdecydowanie nie jest.

Jak na Opla Astrę z nalotem 280 tysięcy to jest super. Pobór oleju wskazuje na to, że albo idzie uszczelniaczami, albo pierścieniami i stąd wahnięcia w kompresji. Szczególnie na pierwszym cylindrze coś się dzieje.

muszę gdzieś podjechać i ponownie zmierzyć może coś się poprawiło ?

Trudno powiedzieć. Zmierzyć można. Pamiętaj tylko, żeby Ci to na zimnym silniku robili.
 
dolałem AR2300 do oleju zobaczymy jak to się zachował na razie to jak by silnik się wyciszył a mam porównanie bo po wlaniu jechałem tą samą trasą i ewidentnie w kabinie ciszej nie dużo ale zauważalnie
niby jest zimniej i małe trasy robię ale coś tam pocisne auto
 
kurcze niestety ale spalanie oleju wzrosło a najgorzej że jak pocisłem po trasie 120km/h tak do 150km/h to praktycznie litr/1000
myślałem że po trasie to będzie mniej :rolleyes:
aktualnie mam SPECOL Gold 5W40 z AR2300 zrobiłem jakieś 3 tys. km
po nowym roku przejdę na super lite porównam co i jak
 
OK mogę pojeździć sądziłem że efekt będzie od razu widoczny
 
To może być początek czyszczenia nawet dopiero. Tak bywa chociaż rzadko. Taki efekt daje czasami też zalanie syntetyka tj na początku wyższy pobór oleju kiedy mycie się zaczyna.
 
Potwierdzam na moim przykladzie, dosc sporo dolalem na poczatku interwalu z biegiem czasu po przejsciu na olej PAO.
 
jeszcze takie pytanko
wlałem już cały zapas specola 5w40 czy mogę wlać eurol super lite 5w40 który posiadam czy dokupić specol ?
drugie to pojemność układu mam jakiś 3,2L dolałem 1,8L
AR2300 który był już ma mniejsze stężenie teraz nie wiem czy dokupić i dodać czy jeździć jak jest
na wiosnę zrobię wymianę oleju i wtedy dodać, nie wiadomo jaka będzie zima może lepiej się wstrzymać profilaktycznie z tym AR
 
Można dolewać super lite. AR2300 jest już w oleju niewiele więc przy najbliższej okazji lepiej użyć AR2820 i wymienić olej ewentualnie mogę podesłać Oilem bo dostałem nową próbkę ester/OSP płukanki longlife TBN 30+ na której się jeździ
 
Binas96
wcześniej silnik brał olej teraz pobór trochę się zwiększył
trochę przez płukankę trochę przez styl jazdy :)
 
Last edited:
pobór trochę się zwiększył
trochę przez płukankę

a dlaczego przez płukankę? Jeśli płukałeś naftą, albo ON, to OK, pewnie puściły stare uszczelnienia, ale jeśli normalną, to dlaczego?
 
znaczy się dokładnie niewiadomo za co wiadomo że sie zwiększył
do oleju dodałem AR2300 jeszcze siedzi a między wymianami stosowałem normalne płukanki
 
Back
Top