• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Astra G 1.6 8V X16SZR

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Ford Focus MK2 2.0 PB
Marka samochodu
OPEL
Budżet/ile litrów
200
Styl jazdy
Silnik
1,6 8V ( X16SZR )
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3 0W30 lub 5W40 lub 10W40
Jaki olej masz obecnie
SPECOL Gold 5W40
Witam
czytam i czytam i nie wiem na co przejść i czy w ogóle przejść ?
oczywiście jak to opel pali olej 0,5L na 1000km a przebieg raczej realny 280tys
nie piszcie mi remont silnika bo o tym wiem jak na razie szkoda kasy i samochód potrzebny
szczerze to bym zalał coś super hiper i zobaczył jak sie zachowa dwudziestoletnie auto :) a co
zapomniałem napisać auto z instalacją LPG chyba drugiej generacji zakładana jakieś 9lat temu
przez poprzedniego właściciela
 
Eurol superlite + Oilem longlife pobór oleju wrócił do normy ;) 0,6L na 1000km
tylko nie wiem za sprawą czego oleju czy płukanki ?
 
@wlyszkow pytanko czy po wlaniu tego Oilem longlife olej może pojaśnieć ?
trochę jeździłem olej zaczynał ciemnieć dodałem oilem teraz tak patrze to zdecydowanie pojaśniał mam nadzieje że to nie od paliwa ?
 
pół roku temu sprawdzane było ciśnienie sprężania przez mechanika
1-12,5
2-13
3-14
4-13,5
nie wiem czy nie powtórzyć ?
po wymianie oleju zleciłem zmierzenie kompresji wynik
1-11,5
2-11,5
3-13,5
4-12,5
jest róznica może za to że zmieniłem warsztat i są różne przyrządy
rozbieżność 2bary za dużo 3 cylinder odstaje od średniej
wiem że nie jest to forum mechaniczne pisze żebym nie zapomniał co i jak
silnik nie jest pierwszej młodości ale dam mu jeszcze szanse
autko wcale tak źle sie nie zbiera (jak na 75km) płukanka i wymiana oleju i jedziemy dalej
 
niby umarł a jeździ :)
spróbuję jeszcze dodać do oleju AR9400
 
próba olejowa nawet nie wiem co to jest
da rade samemu to zrobić ?
teraz to kłopot z tymi warsztatami trzeba by stać nad głową
mówiłem ile wchodzi do układu i tak wlali 0,5L za dużo chyba na zapas żebym nie dolewał

co do AR 9400 to zasugerowałem się opisem z uwolnieniem pierścieni ale spoko skoro radzisz 9200 pewnie taki kupię
 
Próbę olejową robi się przy pomiarze ciśnienia. Pomaga zdiagnozować czy przyczyną spadku ciśnienia są pierścienie czy głowica.
Jeśli przyczyną jest nieszczelna głowica to wg mnie żaden AR nie poprawi kompresji.
Z trzeciej strony te ciśnienia nie są jakieś tragiczne.
 
Gdyby ciśnienie było na poziomie ~10, to juz nie ma co płakać, ale w tym stanie można próbować ratować.
 
Jako 2 samochód mam taką Astrę i spalanie oleju masz w normie. (norma producenta). Te silniki( pamięta Kadetta E ) tak mają i remont niewiele zmieni oraz jest ekonomicznie nieopłacalny. Robiłem takie remonty w tych silnikach i w wersjach 16v. Poprawa na krótko. Sam silnik jest pancerny. Osobiście leję do niego 10w40 oraz dodatek MOS2 od Liqui Moly do tego świece LPG1 NGK. Wkręca się jak szlifierka a nie ma łatwego życia.:cool:
 
dzięki wszystkim za odpowiedzi napewno coś jest lepiej
jakoś tak się uparłem na te 5W zobaczymy jak się spisze
co do spalania oleju to obecnie utrzymuję się 0,5L/1000km może mniej
jak chce troszkę pocisnąć (powyżej 4-4,5 tyś) obrotów to niestety apetyt rośnie :(
właśnie przyszedł AR9200v2 odlałem sobie 50ml do zapasowego literka co go wożę a resztę wlałem do obecnego oleju(5W40 superlite)

kurcze szukam jeszcze sprzedawcy co by miał Eurol Syndura 5w-40 chyba by był jeszcze lepszy tylko jaka cena ?
 
A w czym lepszy ma być syndura ? To praktycznie klony 1:1 tylko inne aprobaty . Do tego Super Lite ma pakiet zaaktualizowany do ACEA-16 z molibdenem . Analiza na forum
 
Słobo u mnie z znajomością na olejach ale
jak widzę parametry w 100 st. C podobne a w 40 inne to do mnie lepiej przemawia syndura poza tym indeks lepkości na korzyść syndura
może on teraz też jest z molibdenem

syndura
indeks lepkości 182
w 40stopniach 86,2

super lite
indeks lepkości 170
w 40stopniach 93

oczywiście kupił bym dla przetestowania ale cena ma znaczenie bo jak będzie 50% wyższa to już nie ma sensu
 
kurcze nurtuje mnie teraz inna sprawa chciałbym wlać olej ale nie większej lepkości tylko mniejszej :rolleyes: np. w 100⁰C mm2/s=10
czy nie będzie tak że silnik będzie miał lżej może mniej palił albo co tam jeszcze ?
wiem że mam pobór oleju spory ale coś mi się wydaje że to się nie zmieni
dobrze kombinuje czy źle coś ryzykuje ?
 
No ja wiem, że opel zaczął od jakiegoś czasu stosować w benzynowych silnikach olej d1g2 czyli o zmniejszonej lepkości w porównaniu do d2. Ale do leciwej astry g to chyba przesada.
 
Back
Top