• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Signum 1.8 z18xe LPG

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Marka samochodu
Opel Signum 1.8 z18xe
Budżet/ile litrów
5l budżet najlepiej ok 100zł
Styl jazdy
Silnik
1.8 z18xe pb+lpg
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
ok 1l/10000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 dexos2
Jaki olej masz obecnie
Pmo Max Mileage 10W40
Zakładam tu temat. Autko Opel Signum, przebieg aktualnie 278 tys km, silnik dobrze znany 1.8 z18xe z instalacją gazową od jakiś 80 tyś km. Wg książki i zapisków od przebiegu 85 tyś km auto jeździ na 10W40 i podejrzewam, że przez cały okres aż do teraz taki był lany. Jeżeli chodzi o historię auta w moich rękach to jeździłem na: Valvoline Maxlife 10W40, Motul Synergie 6100 10W40, Liqui Moly MOS2 10W40, PMO Professional 10W40 i teraz już druga wymiana i aktualnie zalany PMO Max Mileage 10W40. Pobór oleju jak ten silnik stosunkowo mały, na aktualnym oleju pierwsze dolewki typu 100ml, 200ml po jakiś 5-6 tyś km od wymiany czyli jest ok. Zastanawiam się nad przejściem na jakiś 5W40 - może coś polskiego + jakaś płukanka i ewentualnie jakiś dodatek. Jak myślicie to dobry pomysł czy kulać się dalej na 10W40?
 
Ja użyłem K2, problem był tylko z tym że nowy olej śmierdział nafta po wlaniu go do silnika. Czytałem że nafta nie odparuje tak szybko ja np płukanka estrowa z AR, w oleju było czuć ta płukankę ok tygodnia.
 
Tak trochę BTW dzisiaj z ciekawości będąc w Kauflandzie patrzę na ceny olejów a tam castrol edge 5w30 ll za 62zl/1 litr! Biorąc pod uwagę, że 2 tyg kupiłem tam edge 5w40 za 25zl/1 litr na promocji to faktycznie chyba dobra cena.
 
Silnik zalany Castrolem. Wcześniej zrobiona plukanka od liqui moly 15 min. Silnik chodzi cicho i gładko, nie rozpadł się - czyli nie jest z nim tak źle. Jak to mówią teraz jeździć i obserwować.
 
Castrol robi świetne oleje. Strasznie po nim jadą w internatach, ale to nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością.
 
Jedyne moje obawy to plukanka i przejście z 10w40 na 5w40, ale narazie jest ok. Zobaczymy czy będzie jakiś pobór.
 
Żadnych obaw ja x lat temu miałem w omegę 2.0 ecotec która ktoś katował na najtańszym 10w40 i bez żadnych płukanek przeskoczylem na 5w i pobór oleju po kilku wymianach się zmniejszył a na 10 kkm to i 1.5 litra zjadł,
 
Mam nadzieję, że tak będzie. Na razie zrobione jakieś 350 km od wymiany, więc zdecydowanie za mało, żeby wyciągać jakieś wnioski. Na pewno zimne starty na plus - silnik chodzi gładko i cicho, poza tym mam wrażenie jakby tak lżej wchodził na obroty. Dobije do 1000 km to dam znać, czy pojawił się jakiś pobór - na razie z bagnetu nic nie ubyło.
 
1000 km pykło od wymiany - w tym 600 km tras, raczej takich delikatnych do 130-140 km/h, reszta miasto krótkie odcinki po 7-10 km. Poboru brak - przynajmniej wg bagnetu. Olej ma dalej fajny kolor. Na razie jest ok.
 
No i niestety silnik się rozszczelnił i to tak poważnie. Z pokrywy zaworow zaczęło lecieć jak z kaczej d.. podobnie z pod misy. Obie uszczelki wymienione, niestety ta z pod pokrywy zaworow okazała się felerna, więc mechanik będzie ja reklamował lub wymieniał na inną.. cewka pływała w oleju - słowem niezle bagno. Mechanik zalal z powrotem 10w40 i to mobila, nie byłem jakiś zachwycony tym wyborem ale powiem Wam że silnik pracuje bardzo fajnie na nim, aż jestem pozytywnie zaskoczony. Chciałem 5w40, ale mi mechanik powiedział że on nie da gwarancji, że znowu nie zacznie ciec z silnika i on by nie ryzykował.
 
Nie powiem, bo jakieś wycieki były jednak auto ma 19 lat i jak się okazało uszczelki nie uniosly ciężaru płukanki i zmiany na 5w40. Jak operacja uszczelnienia silnika sie powiedzie to już raczej zostane na 10w40.
 
Który konkretnie parametr olejów 5W40 odpowiada za generowanie wycieków który oleje 10W40 mają "lepszy" w tym temacie?
 
Nie wiem zapytaj mojego Opla :D chociaż wątpię, żeby Ci odpowiedział bo narazie się obraził. Widocznie mu nie posmakował. Plus taki, że silnik będzie uszczelniony bo tak to bym pewnie dalej jezdzil
 
Nie uważasz, że decydujący wpływ w tym przypadku ma wiek gumy czy temperatura otoczenia?
 
Moim zdaniem raczej plukanka mu zrobiła kuku. Tak to by pewnie jezdzil, ciekło by ale mniej i bym tego pewnie nawet nie zauważył. A swoją drogą dziwne bo ma tym mobilu 10w40 silnik chodzi ciszej niż na castrolu 5w40. Ja mam chyba jakieś dziwne auto...
 
Uszczelki bardzo często klękają przy mrozie. Z biegiem lat robi się z nich plastik. Wymieniłeś uszczelki, a teraz będziesz pisał, że to, że nie cieknie z nowych uszczelek to kwestia zmiany oleju z 5W40 na 10W40?
 
Bardziej bym powiedział, że uszczelki padły ze starości a nie z mrozów, których nie ma. Nie mniej do 5w40 raczej nie będę już "wracal" ten silnik chyba najlepiej się czuje na 10w40.
 
Opel to nie Toyota, czy stary Nissan że silnik jest suchy po 20 latach eksploatacji. Guma jest gorszej jakości i szybko twardnieje. Mój kumpel ma Vectrę z tym silnikiem 1.8. Bierze olej (słabe pierścienie i mała precyzja wykonania). Leci z silnika a każdej strony. A auto ma od 10 lat z pełną dokumentacją. Chyba 300 tyś przebiegu. Pamiętam jak mu zaleciłem 5W40 do tego silnika to po wymianie na Shella Ultra 5W40 zaczął brać dwa razy więcej niż Shella HX7 10W40 na którym latał od kilku lat. Także 10W to dobry wybór w tym wypadku.
 
Mróz był ostatnio. Jak sam wcześniej pisałeś na początku było wszystko ok.
Na razie jest ok.

Silnik chodzi cicho i gładko,

Na pewno zimne starty na plus - silnik chodzi gładko i cicho, poza tym mam wrażenie jakby tak lżej wchodził na obroty.

Ja to widzę tak, że uszczelki padły, bo przyszła ich pora.

Ty zakładałeś, że coś takiego może się stać więc teraz to co się stało traktujesz jako dowód. Ja po prostu chce wiedzieć jaki konkretny parametr olejów 5W40 odpowiada za te wycieki.
 
Back
Top