• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Signum 1.8 z18xe LPG

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Marka samochodu
Opel Signum 1.8 z18xe
Budżet/ile litrów
5l budżet najlepiej ok 100zł
Styl jazdy
Silnik
1.8 z18xe pb+lpg
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
ok 1l/10000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 dexos2
Jaki olej masz obecnie
Pmo Max Mileage 10W40
Zakładam tu temat. Autko Opel Signum, przebieg aktualnie 278 tys km, silnik dobrze znany 1.8 z18xe z instalacją gazową od jakiś 80 tyś km. Wg książki i zapisków od przebiegu 85 tyś km auto jeździ na 10W40 i podejrzewam, że przez cały okres aż do teraz taki był lany. Jeżeli chodzi o historię auta w moich rękach to jeździłem na: Valvoline Maxlife 10W40, Motul Synergie 6100 10W40, Liqui Moly MOS2 10W40, PMO Professional 10W40 i teraz już druga wymiana i aktualnie zalany PMO Max Mileage 10W40. Pobór oleju jak ten silnik stosunkowo mały, na aktualnym oleju pierwsze dolewki typu 100ml, 200ml po jakiś 5-6 tyś km od wymiany czyli jest ok. Zastanawiam się nad przejściem na jakiś 5W40 - może coś polskiego + jakaś płukanka i ewentualnie jakiś dodatek. Jak myślicie to dobry pomysł czy kulać się dalej na 10W40?
 
Było ok do 2 tys km, potem się rozcieklo. I szczerze to ten silnik serio lepiej pracuje na 10w niz 5w.
 
Ja po prostu chce wiedzieć jaki konkretny parametr olejów 5W40 odpowiada za te wycieki.
Żaden. Przejście z 10w40 na 5w40 nie miało nic wspólnego z tym, że silnik się rozszczelnił.
Zbieg okoliczności, że akurat zbiegło się to w czasie ze zmianą oleju. Za przyczynę wskazałbym zużycie (zestarzenie) się materiału.

A że na Mobilu pracuje lepiej.. no cóż, utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że to zaj..ista marka oleju.
 
Coś w tych uszczelkach jest że padają, w Vectra b 2.0 benzyna dowiedziałem się ile silnik ma uszczelnień bo ciekło z każdego. Po prostu są gorsze niż gownolit. W tej vectrze było tak że jak wymieniłem jedno uszczelnienie to po miesiącu zaczynało cieknąć z innego. Był to jedyny mój samochód z którego tak ciekło.
@Firewall uszczelki są odporne na płukanki bo jak by nie były to każdemu by ciekło, pewnie jak byś wlał 15w40 to pracował by jeszcze lepiej, ale czy tędy droga? moim zdaniem 10w40 mu nie zaszkodzi ale też nie pomoże, Ja po przygodzie z moją vectrą wiem że już nigdy opla nie kupię mimo iż było to wygodne auto, a tobie życzę wytrwałości i spokoju ducha przy jej eksploatacji.
 
Olej nie ma nic do wycieków. Kiedyś kolega starszy mechanik mi opowiadał że Lotos dodawał jakiś składnik we swoich olejach który powodował że silnik się rozszczelniał. Rozpuszczał silikon chyba, ale dokładnie nie pamiętam. Ale to była wpadka Lotosa sprzed 25-30 lat . Dzisiaj nie takiej możliwości jeśli mówimy o oryginalnym oleju dowolnej firmy dostępnej na rynku.
Post automatically merged:

A co do materiałów to, producenci popełniają błędy często celowo. Nie mówiąc nawet o jakiś uszczelkach. BMW miał ofercie silniki które pracowały w temperaturach ok 110-115 stopni Celsjusza a stosowano w nich plastikowe pokrywy zaworów, termostaty i rurki w układzie chłodzenia. Wszystko po kilku, kilkunastu latach pękało. Najdrobniejsza niesprawność w układzie chłodzenia powodowała że silnik osiągnął temperaturę 130 stopni od razu puszczały uszczelki pod głowicą i i pękały momentalnie wszystkie elementy plastikowe . Same głowice też się wyginały.To są po prostu błędy konstrukcyjne, robione celowo . Wszystkie te elementy powinny być wykonane albo ze stali albo z aluminium. A silnik powinien mieć temperaturę pracy około 90 stopni maksymalnie. Wtedy gdyby się trochę przegrzał osiągnąłby co najwyżej temperaturę pracy jaką ma normalnie. Nie byłoby problemu z krzywymi głowicami , pokrywa mi czy padającymi cewkami albo czujnikami. Co jest nagminne w tych samochodach. Ludzie sobie z tym radzą i zakładają inne termostaty albo przerabiają oryginalne żeby utrzymywał około 90 stopni temperaturę. Za wszystko oczywiście winę ponosi ekologia i oszczędności.
 
Last edited:
Coś w tych uszczelkach jest że padają, w Vectra b 2.0 benzyna dowiedziałem się ile silnik ma uszczelnień bo ciekło z każdego. Po prostu są gorsze niż gownolit. W tej vectrze było tak że jak wymieniłem jedno uszczelnienie to po miesiącu zaczynało cieknąć z innego. Był to jedyny mój samochód z którego tak ciekło.
@Firewall uszczelki są odporne na płukanki bo jak by nie były to każdemu by ciekło, pewnie jak byś wlał 15w40 to pracował by jeszcze lepiej, ale czy tędy droga? moim zdaniem 10w40 mu nie zaszkodzi ale też nie pomoże, Ja po przygodzie z moją vectrą wiem że już nigdy opla nie kupię mimo iż było to wygodne auto, a tobie życzę wytrwałości i spokoju ducha przy jej eksploatacji.
Powiem Ci, że jeżdżę tym Oplem prawie 7 lat i nie mam prawa do narzekania. Jak słyszę ile ludzie pakują kasy w naprawy aut różnych marek to się cieszę, że mam opla. Silnik naprawdę idiotoodporny i fajnie współpracuje z lpg praktycznie bezobsługowo. A to, że się rozciekl to wina bardziej wieku i przebiegu niż innych przypadłości. Mi akurat oleju bierze mało, ale fakt że mam nawyk częstego sprawdzania i czasami sam się z tego śmieje. Narazie mam w planach doprowadzić wszystko do ładu i jezdzic nim dalej, bo pali 8l lpg i poza eksploatacja to się nie psuje
 
Też miałem taki "zbieg okoliczności" z Fordem Focusem mk2 1.4 80KM. Auto ok. 10 lat w rodzinie, zawsze latało na 10W40 różnych marek, olej wymieniany co 15kkm, zero poboru. Postanowiłem przejść na 5W30 Ford Formuła F, po 1,5kkm puścił uszczelniacz wału od strony rozrządu, rzygało strasznie. Kolega mechanik mi to wymieniał, twierdził że to przez zmianę lepkości oleju. Po robocie zalany ponownie Lotos 10W40, przez 3 lata nic się nie wydarzyło. Dużo osób ma takie przypadki, więc czy to na pewno mit starych mechaników z tą zmianą lepkości oleju? Nie wiem.
P.S. Olej zmieniany bez płukanki, uszczelniacz puścił latem.
 
Ja powiem tak w uzasadnionych przypadkach takich jak mój czy Twój nie jest to mit. Natomiast wielu ludzi zmienia lepkosc oleju i nic się nie dzieje. Także też nie można mówić o jakiejś regule. Nie mniej ja bym nie polecał robić takich zabiegów w starych i dość wyeksploatowanych silnikach. Mechanik mi powiedział jasno, że jeśli chce mieć gwarancję na naprawę to on się nie podejmuje wlewac z powrotem 5w40 chyba że chce to zrobić na własne ryzyko.
 
więc czy to na pewno mit starych mechaników z tą zmianą lepkości oleju? Nie wiem.

Mechanik mi powiedział jasno, że jeśli chce mieć gwarancję na naprawę to on się nie podejmuje wlewac z powrotem 5w40 chyba że chce to zrobić na własne ryzyko.
znam "mechaników" co wyznają starą, złotą zasadę doboru olejów: do 100 kkm syntetyk. 100-200 kkm "półsyntetyk", >200 kkm - 15W40 >300 kkm - towot/hipol 80W90. W sumie dziwne, że nie zaproponował 15W40 z "gwarancją" na wymianę uszczelniacza... 🤣
 
Postaw się w roli takiego mechanika, bo każdemu się fajnie pisze na forum. Jakbyś musiał wziąć odpowiedzialność za to co robisz pewnie miałbyś inne podejście. Tutaj możesz sobie pisać i polecać każdemu beż konsekwencji. Ja mam akurat silnik starej daty, pewnie jakby to było coś "nowszego" to bym nie lal 10w40 tylko inny olej i pewnie taki by zalecił mechanik.
 
Nie postawię się w roli tego mechanika, bo do mnie taki KIT nie przemawia. Zaś mój mechanik nie ma żadnych dylematów i problemów, gdy przyjeżdżam do niego Golfem mk2 na 0W40 :p
 
Last edited by a moderator:
Cofnij się do mojego postu, w którym napisałem że nie ma na to reguły. Być może masz silnik w super kondycji i krzywdy mu nie zrobisz takim olejem. Natomiast taki golf będzie chodził na każdym oleju nawet na 15w40
 
Na chwilę obecną silnik juz uszczelniony. Muszę tylko jeszcze jakoś doczyscic miejsce za kolektorem wydechowym. Macie jakiś fajny preparat, którym bym to mógł zrobić bez użycia karcheru?
 
Stężone APC? Albo środek do piekarnika. Pytanie tylko co chcesz tym usunąć? Resztki oleju?
 
Ja swoją skrzynię biegów domywałem z oleju z mieszanego z brudem i piaskiem za pomocą: Cif do mycia kuchni, Adbl zielony do mycia silników (1:1) a finisz benzyną ekstrakcyjną, która dobrze osuszała.


Profesjonalne narzędzia dedykowane do tego zadania: szczoteczka do zębów, gąbka do mycia naczyń, śrubokręt płaski, ręcznik papierowy i obcięty kanister 5l na brudną wodę 🤣
 
Last edited:
Stężone APC? Albo środek do piekarnika. Pytanie tylko co chcesz tym usunąć? Resztki oleju?
Tak resztki oleju, które tam zalegają pewnie by się wypaliły od temp ale śmierdzi spalonym olejem, także wolałbym to jakoś wyczyscic
 
Zmywacz do hamulców.
 
Back
Top